Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het is coming-out dag vandaag !

Gestart door AceVentura, oktober 11, 2017, 03:48:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Eigenlijk min of meer toevallig kom ik er net achter dat het coming-out dag is vandaag  :cheerleader:
Vanmorgen zag ik al een bus rijden met een regenboogvlag en toen viel het kwartje nog niet helemaal  ;D

Hebben jullie nog bijzondere dingen gezien naar aanleiding van coming-out dag ?

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

lizzzzzk

Nee helemaal niks!
Heh lijkt net of Coming - Out dag nog een beetje in de kast zit hihihihihi  ;D :cake:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Ace89

Hier op Wageningen Uni hebben ze de regenboogvlag uit. Ik vroeg me al af waarvoor die was!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Oh vandaar, ik reed langs het gemeentehuis en daar wapperde de regenboogvlag. Ik heb het helemaal niet meegekregen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Citaat van: Nikkinda op oktober 11, 2017, 04:32:21 PM
Hier op Wageningen Uni hebben ze de regenboogvlag uit. Ik vroeg me al af waarvoor die was!

Hey, meer mensen uit mijn dorp, krijg nou wat! ;D :cheerleader:

Ace89

Was jij niet ook student/wetenschapper, Fricai?
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Fricai

Was student, maar wegens chronische ziekte mee gestopt, werk nu parttime bij de uni. ;)

Edewecht

Ja, ik wist het, dankzij de aktiviteiten van LHBT-Emmen.
Dus ik heb vanmiddag, toen ik groentepakketten & bestellingen rondbracht, mijn regenboogmuts op gehad. (Vergeten om selfie te maken :( )

Eén klant reageerde: wat heb je een vrolijke muts op!

(Te laat wist ik hoe ik had moeten reageren, nl:
- Ja, het is feest vandaag.
- Hoezo?
- Coming out dag.
En dan had ik niets meer hoeven uitleggen.)


Vervolgens kwam ik langs twee middelbare scholen waar de regenboogvlag wapperde (waarvan eentje op kop, maar wat geeft 't, dat is letterlijk 'van de verkeerde kant' ofwel 'queer', dus het klopt ook wel weer).
Hoe dan ook, dat vond ik hartverwarmend, want als het ergens veilig moet kunnen zijn om 'out te comen', dan zou dat de school moeten zijn. Dat raakt een gevoelige snaar in me, terugdenkend aan mijn eigen schooltijd waar ik me tussen 1200-1300 leerlingen zo verschrikkelijk 'de enige' heb gevoeld...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Eruviru

Buiten twitter heb ik er niet te veel van gemerkt, ik heb dan ook maar een tweet toegevoegd aan de hashtag: https://twitter.com/ellvier/status/918147409041133568

Tempesta

In mijn gemeente hing ook de vlag uit :cheerleader: