Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De eerste keer

Gestart door Lemmy, september 02, 2017, 07:20:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lemmy

Heb de indruk dat iedereen nog altijd vast zit in die binaire verdeling: geen hetero, dus zal wel homo zijn. Niet dat ik het erg vind of zo, maar hou gewoon niet van die labels die anderen opplakken en de veranderde manier waarop ze je behandelen vanaf dan. En voel zelf niet de nood om aan iedereen te verkondigen dat ik aseksueel ben. Anderen zijn toch ook niet zo over hun seksualiteit?






... per ongeluk op 'veranderen' geklikt i.p.v. citeer, en niet opgemerkt. Daarmee Lemmy's bericht overschreven met eigen tekst... Ik ga even een mede-admin vragen of we dit nog terug kunnen vinden. Hoe dan ook, Lemmy, als je wil, pas het gerust aan naar de oorspronkelijke tekst!

Bovenstaande citaat is het deel van het bericht dat ik nog wel had.

Excuses voor het ongemak!

Fricai

Catulus

Hallo Lemmy,

Welkom hier!! Goed dat je hier bent om antwoord te krijgen op je vragen! vragen mag bij ons altijd!!!
Ook weer leuk om er een man te zien op het forum, er zitten hier veel maar ik heb het gevoel dat er meer vrouwen zijn!

Niet teveel frietjes eten daar in België he

Groetjes Catulus
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Koffie

Welkom! Wat mensen vertellen als ze zich voorstellen is nogal verschillend. Het is altijd goed! Dus als dit is wat je op dit moment over jezelf kwijt wilt, prima.
Daar hebben we geen regels voor hier. Het is maar net wat goed voelt voor je.

Ja dat zijn zo van die dilemma's... Aan de ene kant is lang niet iedereen open over zijn geaardheid, maar de algemene veronderstelling is nog steeds dat je hetero-seksueel bent tenzij anders aangegeven. Dus voor de meesten is er ook geen noodzaak om open te zijn, want dat klopt gewoon met wat men in het algemeen voetstoots aanneemt.

Ik verkondig het ook niet overal, of eigenlijk: ik verkondig het nergens. Al draag ik wel een ring die men eventueel zou kunnen verbinden aan mijn aseksueel zijn (zwarte ring om de middelvinger van de rechter hand). Maar haast niemand weet waar dat voor staat, het is vooral voor mijzelf dat ik die graag draag. Familie heb ik niet op mijn kinderen na en die weten het wel (maar doen er niets mee, zo lang ik mama maar ben). En mijn vriendinnen weten het en wat kennissen. Verder komt het eigenlijk nooit aan bod. In de meeste gevallen voel ik ook niet de noodzaak het kenbaar te maken, zo lang ik maar niet het gevoel heb dat ik mezelf aan het verbergen ben.

In het algemeen is uit de kast komen iets wat je doet op het moment dat je daar zelf klaar voor bent en als je er zelf behoefte aan hebt. Het 'moet' niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Lemmy,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Niet iedereen is even open over het aseksueel zijn, of je dat doet is een persoonlijke keuze. Bij mij weer -na een lang proces- bijna iedereen in mijn omgeving het en dat vind ik erg fijn. Het zorgt ervoor dat ik niet meer het gevoel heb iets te verbergen voor ze, dat ik niet meer voorzichtig hoef te zijn met wat ik ze vertel, en gewoon echt mezelf kan zijn.

Mannen zijn hier inderdaad in de minderheid ::) des te leuker als er weer eentje bij komt  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Hey Lemmy, welkom! :wave:


Je mag helemaal zelf weten wat jij wel en niet wil delen aan ons! Maar denk dat je met geslacht+leeftijd+locatie een logische start maakt. ;)


CiteerJa dat zijn zo van die dilemma's... Aan de ene kant is lang niet iedereen open over zijn geaardheid, maar de algemene veronderstelling is nog steeds dat je hetero-seksueel bent tenzij anders aangegeven. Dus voor de meesten is er ook geen noodzaak om open te zijn, want dat klopt gewoon met wat men in het algemeen voetstoots aanneemt.


Ik meen soms een zekere frustratie te merken over dit onderwerp (niet per se in jullie berichten, maar in het algemeen), en ik denk dan altijd: Maar 95% (ik weet niet exact hoeveel, ik zeg maar wat) is toch ook 'gewoon' heteroseksueel? En het is de 'standaard' configuratie die uit evolutie voort is gekomen, immers, (enkel) seksueel aangetrokken zijn tot het andere geslacht lijdt tot de grootste kans op voortplanting. In feite is de rest 'afwijkend' van het standaard bouwplan. En ik bedoel dat niet negatief, ik reken mezelf hier ook toe, en iedereen is uiteindelijk wel afwijkend op een of ander vlak, en het is eigenlijk geen probleem voor je om niet heteroseksueel te zijn.
Ik bedoel, ik snap de frustratie niet, want heteroseksueel is toch ook gewoon 'de standaard'? ;)


CiteerHeb de indruk dat iedereen nog altijd vast zit in die binaire verdeling: geen hetero, dus zal wel homo zijn. Niet dat ik het erg vind of zo, maar hou gewoon niet van die labels die anderen opplakken en de veranderde manier waarop ze je behandelen vanaf dan. En voel zelf niet de nood om aan iedereen te verkondigen dat ik aseksueel ben. Anderen zijn toch ook niet zo over hun seksualiteit?

Jep, het is ergens wel raar dat het zo'n gespreksonderwerp wordt als je niet heteroseksueel bent, inderdaad is het helemaal niet gebruikelijk om zo te koop te worden met je seksualiteit en alles daaromheen. Ik ben er zelf een periode wel erg 'open' over geweest, ik denk achteraf vooral gewoon omdat ik er over wilde praten (om dingen beter te snappen, mezelf te kunnen vergelijken met leeftijdgenoten). Inmiddels heb ik het er zeer zelden over. Als het ter sprake komt, ben ik simpelweg eerlijk, en een enkele keer vindt iemand dat dan interessant en ontstaat er een gesprek over.
Maar ja, het lijkt me erg normaal om het gewoonlijk lekker voor jezelf te houden. :)

Veel plezier op het forum!

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

@Fricai: Je haalt mijn berichtje aan, dus even wat uitleg van mij, ook al is het meer algemeen bedoeld wat je zegt. Bij mij leeft hierover geen frustratie. Ik bedoelde het gewoon als constatering en uitleg. Ik vind het namelijk net als jij eigenlijk gewoon heel logisch.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lemmy

bedankt voor de welkomstberichtjes en antwoorden

zelf heb ik geen problemen met hoe het nu loopt
in die zin dat als mensen me vragen stellen zal ik daar altijd eerlijk en open over zijn

vervelende is dat mensen dit vaak niet durven vragen, erover zwijgen, terwijl je wel merkt dat ze op één of andere manier wel (on)bewust een label op je kleven
nu ja, wat anderen denken kan je nooit weten en veranderen dus waarom zou ik me er druk over maken

misschien zie ik dingen die er niet zijn
voor mij is er in ieder geval geen frustratie of ontgoocheling of zo
ik zit niet in een kast, voel me niet door anderen opgesloten in een kast

Bubble

Anders goed is ook goed

Fricai

Jaaa, dat sommige mensen te vlot dingen over je concluderen houd je helaas altijd. Zolang jij er geen last van hebt (of in een kast moet zitten :P) is het toch prima.