Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vrouwen

Gestart door Catulus, september 14, 2017, 09:02:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Catulus

hoihoi,

Ik denk dat ik weer een stapje verder bent bij het zien van mijzelf als a-sexueel. Gister waren een vriend en ik aan het sporten en we zaten een beetje te gluren naar de andere sporters van het andere geslacht. Het zag er allemaal prima uit, niks op aan te merken. Maar die vriend hield maar niet op over hoe geil het eruit ziet. Ik deed maar alsof ik het ook wel lekker vond maar dat vond ik helemaal niet.
Het was mooi maar sexueel deed het niks met me...

Het is heel lastig uit te leggen maar ik kan verliefd worden op een vrouw maar zo dat hij naar vrouwen keek, dat heb ik niet.

Is dit een beetje de definitie van a-sexuel?
Of ben ik gewoon een apart geval?

Groetjes Catulus
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Koffie

Dat kan inderdaad te maken hebben met je niet seksueel aangetrokken voelen. Je kunt alleen zelf bij jezelf navoelen of dat voor jou aansluit bij je gevoel dat je aseksueel bent. Ik kan me ook voorstellen dat het je het gevoel geeft een geval apart te zijn en in zekere zin zijn we dat ook. Tenslotte werkt het schijnbaar voor het gros van de mensheid anders.

Het lijkt me wel een eenzaam gevoel dat je zit te doen alsof. Maar dat is ook niet gemakkelijk om niet te doen, de druk kan groot zijn om je aan te passen. Zeker als je met zijn tweetjes bent. In een groep vind ik het soms gemakkelijker mezelf op de vlakte te houden dan face to face.

Daarom ben ik ook blij dat we hier op het forum ace to ace kunnen praten, grinnik. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Catulus

Thanks voor je antwoord koffie!!

Het doen alsof moet nog maar even... Ik ben er nog niet voor uitgekomen. Ik ga het eerst over een week aan een goede vriendin vertellen. Die is alleen nu op vakantie XD

nogmaals dank
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Laran

Probeer inderdaad goed te voelen wat bij jou past.
En je bent niet raar, iig niet in mijn ogen en heb zo'n vermoeden dat de rest van de leden hier ook niet vreemd opkijken van jouw gevoel.
Hoop dat je bij het delen met die vriendin veel begrip krijgt en dat je je gesteund voelt door iemand in je omgeving. Zelf heb ik gemerkt dat dat al heel fijn is.
Succes!

Catulus

Citaat van: Laran op september 14, 2017, 12:06:27 PM
Probeer inderdaad goed te voelen wat bij jou past.
En je bent niet raar, iig niet in mijn ogen en heb zo'n vermoeden dat de rest van de leden hier ook niet vreemd opkijken van jouw gevoel.
Hoop dat je bij het delen met die vriendin veel begrip krijgt en dat je je gesteund voelt door iemand in je omgeving. Zelf heb ik gemerkt dat dat al heel fijn is.
Succes!

Bedankt voor de lieve woorden!
groetjes
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Fricai

Ik verbaas me ook nog wel eens over dat soort 'taal', zelf heb ik nooit gesnapt wat het is dat er dan 'geil' of 'sexy' is aan mensen. Ik vraag me wel af of nou echt alle seksuelen dat zo ervaren, of dat er veel mensen die aan die praat mee doen omdat het 'cultuur' is.

En jep, ik denk dat deze ervaring dicht in de buurt komt bij de definitie van aseksueel! Al heb je natuurlijk geen garantie, misschien van je wel op mensen 'op die manier', maar gewoon niet op die specifieke mensen. ;)

Edewecht

Wat jij beschrijft over het sporten en kijken naar anderen, herken ik hoor, Catulus! (Alleen zou het bij mij dan om jongens gaan.)
Ik kan erg genieten van mooie lichamen, maar voel er absoluut niets seksueels bij. En dan kan het inderdaad ergerlijk zijn dat anderen zitten te kijken en te praten in termen van geilheid. Ik vind dat soms bijna kleinerend.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik herken wel dat het kijken naar anderen (ongeacht of dat in een sport situatie is) me weinig doet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Somebody someome


Catulus

Oh wat ben ik blij dat jullie dit ook zo ervaren!! Nu weet ik weer een beetje wat er nou precies aan de hand is...

1000-maal dank!!!!
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Koffie

Ja dat vind ik ook zo geweldig toen ik hier op het forum kwam, dat ik niet de enige was die zo in het leven bleek te staan!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

WeirdOne


aeronaut

Ik denk inderdaad dat dat een beetje de definitie van aseksueel is ja, en ik denk ook de ervaring van iedereen op het aseksuele spectrum.

Doet me ook denken aan dit stripje, en die heeft niet voor niets 60k+ notes op Tumblr ;D

Somebody someome

Dit heb ik met Lieke martens xd al mijn vrienden zeggen ooo zij is zo knap. Alles wat ik zie is een jonge meid met babyface

Fricai

Een voetbalster (Google :P)? Ik vind haar wel relatief knap, geloof ik.