Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat te doen

Gestart door BrownBeard, september 14, 2017, 07:03:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrownBeard

Hoi, ik ben dennis 31 jaar hetero en aseksueel, ik vind dat seks iets is dat alleen maar voor voortplanting hoort te zijn.
ik zou graag mensen willen ontmoeten die er hetzelfde over denken. seks heeft mijn leven verpest, mij is aangeleerd dat seks hebben en masturbatie normaal is.
ik heb het idee dat het niet aan mij ligt maar de maatschappij.

Fricai

Wat betekent 'hoort' in deze context?

Seks doen we 'van nature' om voort te planten, maar ja, is dat niet betekenisloos in de moderne maatschappij? Als we alleen maar zouden doen wat we 'van nature' doen, wordt het leven erg saai hoor. ;)

Edewecht

Hoi Dennis - het is inderdaad zo dat de maatschappij veel bepaalt rond wat 'normaal' is wat seksualiteit betreft. En dat kan heel anders zijn dan individuele mensen ervaren. En seks kan - kan - veel verpesten, maar het kan - kan - voor niet-aseksuelen een aangename bezigheid zijn.

Je schrijft: ik vind dat seks iets is dat alleen maar voor voortplanting hoort te zijn.. Bedoel je daarmee dat jouw aseksualiteit jouw keuze is? Of staat jouw mening naast jouw aseksualiteit?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Het ligt niet aan jou én het ligt niet aan de maatschappij.

Zoals met veel dingen: Ieder z'n mening, we zijn allemaal anders. Jouw mening is  daarbij niet goed of fout, en de mening van een ander ook niet. Het enige wat we kunnen doen is elkaars mening respecteren en een poging doen de ander te begrijpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BrownBeard

 ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad met name omdat ik me als kind en jong volwassenen onder druk gezet voelde om een relatie aan te gaan. ook de verkeerde opvattingen mee heb gekregen,

Fricai

Wat voor een druk dan? Is dat niet iets wat je uiteindelijk simpelweg kunt negeren? Je bent tenslotte zelf de baas. ;)

En als je zegt dat die opvattingen verkeerd zijn, dan heb je ze toch al losgelaten? Waarom staan die je nog in de weg?