Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben verward

Gestart door Niemand, september 16, 2017, 06:45:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik vermoed dat ik het zelf vrij gauw, zo niet meteen, zou zeggen. Ook al heb ik bij mezelf nog steeds een klein beetje twijfel of ik misschien toch ergens nog een klein beete in een grijs gebied zou vallen. Maar ook dat zou ik waarschijnlijk zeggen.

De een denkt het snel te zeggen, de ander zou er even mee wachten, dat is heel verschillend en wie weet doe ik het in de praktijk ook wel anders. Moet er eerst iemand zijn. En dat loopt zo'n vaart niet bij mij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Sinds ik meer weet van het onderwerp, heb ik 3 relaties gehad. In twee gevallen wisten ze het van te voren al, in de laatste heb ik het super vroeg verteld.

Niemand

Okee bedankt en het snel zeggen is dus belangrijk?

Fifi

Ik heb het in mijn relatie nooit gezegd. Ik denk wel dat mijn gebrek aan seksuele interesse misschien heeft bijgedragen aan het einde van die relatie, alleen was de hoofdreden dat het uitging iets heel anders (hij is alcoholist en was ook gewoon een hork).
Mocht ik ooit nog in een nieuwe relatie belanden, dan denk ik dat het wel op niet al te lange termijn zou zeggen. Maar de kans dat ik daar nog snel eens aan begin is heel erg klein. Je weet natuurlijk nooit wat er nog op je pad komt, maar op zoek zal ik waarschijnlijk nooit gaan.

Edewecht

Beetje laat, maar toch een hartelijk welkom van mij, Niemand. :)

Citaat van: Fricai op september 17, 2017, 03:38:22 PM

Overigens belangrijk om te onthouden: 'Normale' mensen zien het ontbreken van seksuele aantrekking doorgaans als een probleem, een teken dat je niet echt op die persoon valt, etc... Dus ik denk dat het belangrijk is, bij zo'n gesprek, om je partner ook te vertellen dat je haar wel degelijk echt leuk vindt (maar dat dat bij jou dus niet per se betekent dat je er seks mee wil).


Waardevolle tip, denk ik.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Niemand

Oké, er zijn precies een aantal mensen op dit forum die geen relatie meer willen, heeft die te maken met het aseksueel zijn of is dat door negatieve ervaringen in andere relaties?
Bedankt Edewecht voor het welkom.  ;D

AceVentura

Ik heb nog nooit een relatie gehad. Dat relateer ik meer aan het aromantisch zijn dan aan het aseksueel zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Citaat van: Niemand op september 17, 2017, 07:34:52 PM
Oké, er zijn precies een aantal mensen op dit forum die geen relatie meer willen, heeft die te maken met het aseksueel zijn of is dat door negatieve ervaringen in andere relaties?
Bedankt Edewecht voor het welkom.  ;D

Ik ben in elk geval heel voorzichtig in het aangaan van relaties. Het komt ook niet zo gauw op mijn pad, dat was ook al zo toen ik jong was. Ik ben geen doorsnee mens en ik sluit niet gemakkelijk bij anderen aan, waardoor ik toch erg op mezelf aangewezen ben geweest altijd. En dat op zich tekent een persoon al.

Verder speelt mijn aseksualiteit een rol inderdaad, omdat ik weet dat er doorgaans toch seks verwacht wordt. In mijn naïviteit dacht ik dat dat bij ouder wordende mannen anders zou gaan liggen, maar ik had het mis (ervaring opgedaan op datingsites). En ik niet weet in hoeverre ik daarin wat kan zijn voor iemand. Daarbij had ik als jongere al dat het flirt-gebeuren niks voor mij is en dat is nooit veranderd. Ik zoek een emotionele klik en het gevoel dat iemand op dezelfde golflengte zit. Dat maakt dat mijn insteek in de omgang met mannen dikwijls al anders is.
Er spelen inderdaad ook relatie-ervaringen in mee waardoor ik inderdaad ook daardoor uitkijk. En ik word wel verliefd, maar bepaald niet gemakkelijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Niemand

Komt dat veel voor mensen die zowel aromantisch als aseksueel zijn? En zijn er veel aseksuelen die een ander aseksueel persoon vinden als partner?
Zijn er eigenlijk ook veel mensen van mijn leeftijd op dit forum?

AceVentura

Ik heb wel eens een statistiek gezien die zei dat 20% van de aseksuelen ook aromantisch is, daarmee was het de kleinste groep.
Er zijn volgens mij wel enkele aseksuele koppels hier op het forum, maar veel zijn het er niet. Dat zegt uiteraard niet dat ze er niet zijn, ik kan me ook voorstellen dat men op zo'n moment de interesse voor het forum verliest.
De leeftijd hier loopt erg uiteen, volgens mij zijn er ook wel een aantal van jouw leeftijd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

We hebben zowaar interne statistieken voor een deel van je vragen! :)

- Leeftijd? - Wel een erg oude poll! Hoe dan ook, de overweldigende meerderheid is altijd tussen de 20 en 50 geweest, volgens mij.
- Aromantisch/Aseksueel? - Erg duidelijk: 4 op 1 Aromantici vs. Romantici!

Ik heb een tijd terug een relatie gehad met een (andere) aseksueel, en ik geloof dat ik nog wel een paar mensen heb gezien op het forum die dat hadden, maar ik ben niet zeker over hoeveel dat er waren.
Uiteindelijk komt het niet zo veel voor, stel dat 1% van de bevolking aseksueel is, en dat je ruwweg bij 1 op de 10 mensen redelijk past... Dan is de 1 op de 1.000 kandidaten geschikt EN aseksueel. En die 1 op de 10 is nog een optimistische schatting. ;)

Koffie

Er zijn wel eens meer jongeren rondom jouw leeftijd hier, maar voor alle leeftijdgroepen geldt dat mensen vaak maar even komen en na een poosje weer minder actief zijn. De jongste die ik hier ooit heb gezien zo ver ik weet was 14. Volgens mij zijn de meesten die hier op het forum komen ergens in de 20. Maar ik houd dat niet echt bij.

Een relatie vinden met een mede-aseksueel is moeilijk. Zoals Fricai al zei, het kan wel. Ik denk dat 'gemengde' relaties het meest voorkomen en dan is het de vraag in hoeverre aseksualiteit dan echt in de weg staat. Soms lukt het toch. ER kunnen ook meerdere redenen zijn waarom het niet goed gaat, bij mij was het ook niet alleen dat waarop mijn relaties het niet redden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Niemand

Waarom verlaten die mensen het forum dan? Omdat ze beslissen dat ze toch niet aseksueel zijn?

Fricai

Soms wel, ja. Maar dat is dan geen 'beslissen', maar 'er achter komen'. ;) Zo zijn er wel eens mensen die later concluderen dat de afwezigheid van seksuele aantrekking/verlangens een psychische reden had (in plaats van een 'dieper gelegen' oorzaak). Dan was zo iemand eigenlijk nooit echt aseksueel, al zit/zat die persoon natuurlijk wel in een soortgelijke situatie als aseksuelen (en iedereen is hier welkom om te komen kletsen over het onderwerp!).
Daarnaast is het volgens mij mogelijk dat je door afwijkende concentraties van hormonen geen libido (meer) hebt, wat ook kan leiden tot de (incorrecte) conclusie aseksualiteit. Maar ik geloof dat dit erg zeldzaam is.

Maar meestal is het gewoon een kwestie van geen interesse meer hebben. Als je maar lang genoeg op een forum zit, heb je uiteindelijk haast alles wel een keer besproken. ;)

Koffie

Op een gegeven moment weten mensen het wel, denk ik. Ze zijn aseksueel en hebben daaraan genoeg om dat te weten en om zonder forum verder te gaan.
Soms zie je ook wel eens dat mensen na langere tijd ineens weer 'opduiken'. Dan is er toch even behoefte aan ene klankbord of even (digitaal) contact willen hebben met 'soortgenoten'.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie