Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik wil een soort partner-ruil zoeken maar heb schrik dat ze er volledig tegen is

Gestart door VriendVanAseksueelMeisje, september 21, 2017, 02:08:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WeirdOne

Welkom VriendVan :wave:,
Ik begrijp je situatie en je vraag! Ik kan niet beoordelen wat en hoe de oplossing is, ik wil alleen wel zeggen dat in mijn ervaring vrouwen seks vaak niet helemaal los van intimiteit/liefde kunnen zien, en dat dat misschien een bezwaar kan zijn voor je vriendin. Niet zozeer de seks, maar wel het feit dat een andere vrouw intiem met jou is en daardoor/daar gevoelens bij krijgt voor jou. Dan is de situatie ineens 100 x ingewikkelder, denk ik. Absoluut niet vervelend bedoeld naar vrouwen in het algemeen (hello my ladies), maar bij seksuele vriendinnen van mij zie ik dit toch vaak gebeuren....

Koffie

Dat klopt. En dat zou het voor mij ook erg lastig maken in zo'n situatie. Overigens heb ik ook het omgekeerde wel zien gebeuren in 'friends with benefits' situaties, dat de jongen in kwestie er meer in ging zien. Het kan goed gaan, maar het blijft tricky.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

WeirdOne

Inderdaad in wat voor relatie dan ook een tricky situatie. Ik wens je veel wijsheid, en als je vriendin hier eens wil komen rondkijken of praten is ze uiteraard van harte welkom

Fricai

Citaat van: WeirdOne op september 23, 2017, 06:50:23 PMik wil alleen wel zeggen dat in mijn ervaring vrouwen seks vaak niet helemaal los van intimiteit/liefde kunnen zien

Volgens mij hebben (seksuele mannen) dit ook, hoor. Denk dat het meer een kenmerk is van seksuelen in het algemeen. Maar wellicht komt het meer voor bij vrouwen.

WeirdOne

Ik denk dat mannen dit ook zeker kunnen hebben Fricai! Maar wel minder 'snel' dan bij vrouwen...ik ken meer mannen die seks en liefde los van elkaar zien dan vrouwen, maar om nou te zeggen dat dat gedegen statistisch onderzoek is, neuh  ;)


Mute

Na "100 jaar"  weggeweest te zijn, log ik weer eens in. En wil graag mijn mening delen. 'Vriend' (en lotgenoot)  Ik denk dat je, als je zo zeker bent dat zij asexueel is, je moet beseffen dat dat nooit gaat veranderen, en dat je dus altijd deze frustratie zult houden. Als je genoeg van haar houdt is dat goed, maar bij twijfel zou ik zo snel mogelijk stoppen. Het heeft in onze relatie heel veel negatieve energie gekost. Aan de andere kant zijn we nog steeds bij elkaar en houden we ook nog heel veel van elkaar :-). Dus blijf alsjeblieft bij elkaar als je van elkaar houdt.

Na jaren van frustratie zijn we naar een sexuologe gegaan, en later nog een andere (een betere vonden wij). De conclusie die we uiteindelijk samen hebben getroken is dat ik buiten de deur mag vrijen, onder bepaalde voorwaarden als: ze moet ook getrouwd zijn, niet in de buurt wonen en niet in onze sociale omgeving zitten. Waarom? Om de kans van ontdekking en gene te minimaliseren en de kans dat die ander mij wil gaan veroveren ook zo klein mogelijk te houden. Ik weet zeker dat als we deze afspraken niet gemaakt hadden mij de frustratie te hoog zou zijn geworden en we uit elkaar waren gegaan. Nu aan mij de moeilijke opgave iemand te vinden (via online dating) die met mij wil vrijen en waar ik voldoende liefde voor voel om mee te kunnen/willen vrijen. Dat is me al een aantal keer niet gelukt :-(.

In ieder geval hebben we nooit meer ruzie over (geen) sex en dat geeft weer ruimte om elkaar leuk te vinden. Wel is het m.i. belangrijk dat jij "vriend'  inziet dat zij er niks aan kan doen, dus het niet doet om jou te pesten (zie het als homosexueel zijn dat is ook geen keuze), en dat zij dit zelf ook gaat inzien. Buiten de deur vrijen moet  m.i. wel een gezamelijke beslissing zijn, anders zal ze je vreemdgaan zeker als verraad voelen en om dat weer goed te maken in een relatie schijnt erg moeilijk te zijn. Misschien is een bezoek aan sexuologe of relatie therapeut goed, om een derde objectief persoon te hebben.

suc6