Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bah. Vies kereltje.

Gestart door Fifi, september 21, 2017, 05:33:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WeirdOne

Hoi Fifi,

Ik denk dat ik het type wel ken dat je bedoelt (niet de persoon, maar het type man). Ik kende er op mijn vorige werk 1, werkelijk een wandelende midlife crisis met vééél te veel borsthaar 'on display', en die maakte er een sport van om je zo ongemakkelijk mogelijk te laten voelen met niet eens per se kwaad bedoelde opmerkingen, maar viezig is het wel ja! Wat in mijn geval werkte was zo onderkoeld mogelijk reageren, dus proberen je niet van de wijs te laten maken. Dan is de lol er snel af voor deze types :). Voorbeeld: ik kom Borsthaar tegen in de koffiecorner en die zegt met een knipoog: ah daar is ze, mijn favoriete collega om te zien! Mijn reactie: *uitgestreken kop*: tjonge, bof ik even *koffie pakt en weer wegloopt*.

Misschien past dit wel helemaal niet bij jou, maar je zou een manier kunnen vinden om ermee om te gaan voor jezelf want zolang hij je fysiek niets doet kan je er ook niet veel tegen doen vrees ik...Vervelend is het wel, en ongepast is het zeker!

Succes met de situatie

Fifi

Ik zou willen dat ik lekker ad rem kan reageren op zulke types. Helaas duurt het bij mij altijd even voor ik de situatie "doorheb" of goed kan inschatten, en dus duurt het ook even voordat ik dan een weerwoord heb. Toen ik uiteindelijk dan toch een wat gevatter antwoord terug gaf ging deze meneer snel weer zijn zaak binnen.
Bij een eventuele volgende poging tot zo'n vreemd gesprek zal ik hem zeker zeggen dat ik daar niet van gediend ben en dan ga ik gewoon verder met mijn werk.  :wave:

WeirdOne


Koffie

Het voordeel is dat je nu beter voorbereid bent. De volgende keer overvalt zo'n situatie met deze meneer je minder dan nu. Ik zou het ook kort en zakelijk houden. Alsjeblieft, je elastieken (of wat dan ook), fijne dag en doei. Zodat hij ook de kans niet krijgt je nog een keer ergens in te luizen.

Ik ben ook niet altijd even ad rem. Vaak moet het gewoon even bezinken. Soms ben ik het ineens wel, maar dat is altijd een verrassing. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Het gedrag wat je LG vertoont, vind ik misschien nog stuitender dan dat van de vieze man. Heb je binnen je organisatie een vertrouwenspersoon?

Maar hoe dan ook een vervelende situatie
Anders goed is ook goed

Fricai

CiteerHelaas duurt het bij mij altijd even voor ik de situatie "doorheb" of goed kan inschatten, en dus duurt het ook even voordat ik dan een weerwoord heb.

Klinkt bekend. Al geloof ik dat hier grotendeels wel overheen ben inmiddels.

Anyway, succes nog met hem en andere lastige klanten afschepen! :cheerleader:

WeirdOne

Citaat van: Bubble op september 24, 2017, 02:55:41 AM
Het gedrag wat je LG vertoont, vind ik misschien nog stuitender dan dat van de vieze man.

Eens met Bubble, als jij je ongemakkelijk voelt zou je LG dat serieus moeten nemen.... nogmaals succes iig!

Fifi

Citaat van: Bubble op september 24, 2017, 02:55:41 AM
Het gedrag wat je LG vertoont, vind ik misschien nog stuitender dan dat van de vieze man. Heb je binnen je organisatie een vertrouwenspersoon?

Maar hoe dan ook een vervelende situatie

Die is er wel. Zal eens moeten zien hoe je die contacteert.

Bubble

Succes! Kan een lastige en grote stap zijn om te nemen. Zijn van die dingen die je eigenlijk gewoon niet wil, daar wil je niet eens over nadenken, toch?
Anders goed is ook goed

Fifi

Even een update over het vieze kereltje. Een week of 2 geleden kwam hij weer naar me toe met zijn ge-lieverd. Ik zei, ik ben je lieverd niet. Toen piepte hij opeens anders, en kon hij wel een normaal gesprek voeren. Ik ben er toch wel een beetje trots op dat ik heb laten merken dat ik hier niet van gediend ben. Nu maar hopen dat hij zijn lesje heeft geleerd, en een volgende keer niet weer mij aanspreekt met lieverd en vervolgens een viezig verhaal gaat ophangen.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai


AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bubble

Anders goed is ook goed

Ace89

Go fifi!  :klap: Voet bij stuk houden hoor!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D