Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik kan geen titels verzinnen

Gestart door KaasKaas, september 24, 2017, 12:59:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KaasKaas

Hoi ik ben nieuw hier. Ik ben een jongen van 18 en realiseerde me nooit echt dat ik aseksueel ben. Dit was tot ik een paar weken geleden met vrienden hierover sprak. Ik wil later graag gelukkig getrouw zijn en één(of meer) kinderen hebben. Alleen Ik ben nu erg bang gemaakt door mijn vrienden. Zij zeggen namelijk dat in elke relatie seks normaal is en dat als ik dat niet kan hebben met mijn vriendin ze vreem zou gaan of me verlaten. Ik zou niet weten wat ik hier mee moet. Zijn er misschien enkelen van jullie die hier meer ervaring mee hebben?

Fricai

Hey KaasKaas, welkom! :wave:

Het is inderdaad de standaard om in een relatie seks te hebben. Het is ook een teken dat het goed gaat met de relatie, want mensen willen doorgaans seks met mensen als ze die aantrekkelijk/leuk/etc vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat je een leven lang alleen moet blijven. Het hangt er vanaf tot wat voor een compromis jij (en je partner) bereid zijn op dat gebied. Met sommige mensen zal de kloof tussen jullie te groot zijn, met anderen lukt het wellicht wel. Of je moet geluk hebben, en iemand vinden die ook helemaal geen behoefte heeft aan seks.

Maar sowieso: Ik zou me niet druk maken, je bent nog jong, er kan nog zoveel gebeuren, er kan nog zoveel veranderen! Je hebt nog alle tijd om uit te proberen hoe het gaat in relaties. :)

Eugenie84

Ik kan snappen dat ze jouw bang gemaakt hebben. Uit eigen ervaring weet ik dat er nog veel kan veranderen, als je zo jong bent. En idd, het hangt er maar vanaf wie je later tegenkomt.