Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verwarring

Gestart door Dragons, september 27, 2017, 12:14:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dragons

Hoi, ik ben een jonge vrouw van bijna 21 jaar. Ik weet niet of ik geclassificeerd kan worden als aseksueel of dat het iets anders is. Ik wil graag met iemand knuffelen en wil graag iemand hebben waar ik van hou, maar toch kan ik het idee van iemand mij laten aanraken niet echt fijn vinden. En hoewel ik niet veel heb met het idee van seks, masturbeer ik wel. Ik denk dan verder niet aan iets of iemand. Ik ben erg verward en best wel depressief.

Kan iemand mij hier mee helpen? ???

Fricai

Hey Dragons, welkom! :wave:

Als ik het zo hoor, lijkt het me dat 'aseksueel' wel een redelijke beschrijving van jou zou kunnen zijn. Maar uiteindelijk mag jij zelf die inschatting maken! :) Er zijn hier zoveel mensen (aseksuelen of anderen) die wel liefde en knuffels etc. willen, maar geen seks. Waaronder ook mensen die masturberen. Dus alleen ben je niet.

Ik hoop dat je niet depressief bent vanwege 'dit'? :-[
Ik vind het zelf niet erg om 'raar' te zijn op het gebied van seksualiteit. Uiteindelijk is iedereen wel raar op een of ander vlak! ;) Het is alleen jammer voor aseksuelen dat het moeilijker is om een romantische partner te vinden. Maar veel mensen lukt het toch, die vinden een compromis op het gebied van seksualiteit waar beide gelukkig mee kunnen zijn. En sommige mensen vinden iemand die ook geen behoefte heeft aan seks. :)

:knuffel:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! Ik zou me kunnen voorstellen dat je je herkent in aseksualiteit, maar of je dat bent, kunnen anderen niet voor je beslissen. Ook niet dat je het niet bent. dat is iets dat je bij jezelf moet navoelen en soms ligt dat niet zo gemakkelijk.

het is overigens heel goed mogelijk om aseksueel te zijn en wel een libido te hebben en te masturberen. Bij aseksualiteit gata het erom dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot mensen. Maar het kan zijn dat je wel verliefd wordt, wel wilt knuffelen, sommige aseksuelen houden van zoenen. Kortom, het ziet er eigenlijk per persoon heel anders uit.

Ik hoop dat het forum je kan helpen in je zoektocht.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Dragons,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Persoonlijk maak ik altijd onderscheid tussen wat je bent (je geaardheid, mogelijk aseksueel) en wat je doet (masturberen, andere seksuele handelingen). Wat je doet bepaald namelijk niet wat je bent. Je bent wie of wat je bent. Wat je doet en wat je daar vervolgens van vind (prettig, niet prettig) staat daar los van.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler