Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

12 stedentocht editie Noord-Holland: Kaasmuseum + lunch Alkmaar

Gestart door IJskonijn, oktober 02, 2017, 07:12:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IJskonijn

In het kader van de 12-stedentocht stel ik voor ergens in november in Alkmaar een dagje uit te plannen, met een bezoek aan het kaasmuseum in Alkmaar en daarna lunchen ergens op/rond het Waagplein. Het museum is die maand alleen op zaterdag open (in de algemene topic had ik dat verkeerd vermeld, my bad).

Voorstel: zaterdag 18 november om 12.00 uur.

Is nog ver weg, maar dan heeft iedereen tijd om het in te plannen ;)

Praktische informatie:
De entree van het museum is slechts € 5,00
Het museum is open van 10.00 tot 16.00 uur.
Het ligt in het stadscentrum, dat is ongeveer 10-15 minuten lopen van station Alkmaar.
Rondom het centrum zijn ook verschillende parkeergarages, kost wel wat natuurlijk, maar niet schandalig veel.

Ook: de website van het museum, voor degenen die zich alvast in willen lezen. http://www.kaasmuseum.nl

Dus: laat wat van je horen als je mee wil en kan, of als een andere dag/tijd beter uitkomt.

lizzzzzk

18 November? count me in!
Alkmaar is super goed voor mij te bereiken, ik heb er nu al zin in! kan niet wachten om (eindelijk) anderen te ontmoeten!
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Tempesta

Ik weet nog niet zeker of ik kan, dat gaat afhangen van werk, maar het lijkt me erg gezellig! Alkmaar is lekker dichtbij ;D.

Fricai

Twee uurtjes reizen, goed te doen, ik denk dat ik ook wel kom! =]

AnnikaBout

Dit ga ik toch even in gedachten houden.... Alkmaar is nog wel te doen voor mij.

Jaws

Lijkt me hartstikke leuk. Ik woon in Alkmaar, dus dit laat ik niet aan me voorbijgaan. Het is alleen wel zo dat dat Sinterklaas op die dag om 13.30 uur aankomt op het Waagplein, dus het zal er dan vol staan met honderden kinderen. Misschien is het aan te raden om dan ergens anders te gaan lunchen?

AceVentura

Helaas is er voor mij iets anders tussen gekomen waardoor ik er de 18e niet bij kan zijn.

Veel plezier voor wie wel gaat  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

Alkmaar is mijn geboortestad, maar ik helaas kan ik niet.

Vergeet ook het biermuseum niet, ook leuk.

Lunchtip: ECHT in de marktstraat (biologisch, en veel vegan keuze) en Soepp in de Hekelstraat.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

lizzzzzk

18 november is er al bijna en ik vroeg mij eigenlijk af....

Wie komen er allemaal!! (?)
  ;D

:grouphug:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Fricai


IJskonijn

Idd, ik tel er ook zes, waarvan twee nog niet zeker waren.

Wie komt er allemaal met de trein? Ik in ieder geval wel. Misschien kunnen we wel al op het station verzamelen.

Jaws

Zelf kom ik lopend, maar ik vind het prima om op het station te meeten.

Jaws

Ik vind het super spannend of eerlijk gezegd doodeng haha. Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan. Ben ik hierin de enige of zijn er meer die het best wel eng vinden?

Fricai

Ik heb al zo vaak mensen ontmoet van internet (forums & marktplaats), denk niet dat het ooit eng was, misschien wel 'raar' (vooral de eerste keer met AVEN :P).

Edewecht

...zei Fricai cool 8)

Maar Jaws, er zijn altijd meer mensen die het doodeng vinden, zeker de eerste keer. Dat komt in allerlei situaties en met allerlei bijeenkomsten voor, het is heel menselijk. Ik hoop voor je dat je jezelf wel over die drempel heen kunt zetten. Tot nu toe zijn er bij AVEN-bijeenkomsten geen mensen opgegeten, voor zover ik weet ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)