Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Qleurig in bibliotheek Nijmegen

Gestart door Imogen, oktober 10, 2017, 03:06:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Ik weet het, het is erg kort dag, maar ik probeer het toch:

Op zaterdag 14 oktober a.s. wordt er 's avonds een COC event georganiseerd in de bibliotheek in het centrum van Nijmegen:

Allereerst het programma:
19.30-20.00 uur : inloop met koffie/thee van en door Coffeelovers
20.00 uur  aanvang programma /welkom door presentator /gastheer Albert-Jan Aartsen 
tot 20.45 uur introprogramma (Verhalenplein)
kennismaking en een paar vragen aan de volgende 8 gasten : Niels Spierings, Ursula Prinsen, Koen Wools, Ben Loth, Anne Klusman, Edward vd Vendel, Arianne de Bruin en Jac Splinter.   
van 20.45-21.45/22.00 uur het interactieve deel. Laat je informeren, vermaken op 7 verschillende plekken in de bibliotheek
22.00-22.30 uur  schrijver Edward vd Vendel (Verhalenplein)
22.35 -22.50 uur  muzikale afsluiting door Dolly I Beg Your Pardon (Verhalenplein)
23.00 uur einde programma
Tot 23.30 uur drankje in de bieb (bar)

Praktische zaken:

Toegang bibliotheek
Op zaterdag 14 oktober is de bibliotheek geopend  van 9.00-17.00 uur. (handig om te weten als je iets af wilt geven)
Van 17.00-19.00 uur is de bibliotheek gesloten.
In verband met Qleurig zal de bibliotheek om 19.00 uur even geopend zijn om jullie binnen te laten. Om 19.15 uur gaat de deur dicht.
Je hebt een half uurtje om je tafel in richten want om 19.30 uur gaat de bibliotheek open voor de bezoekers van de avond en moet alles klaar staan.

Gastenlijst
Je hebt als gast/organisatie/deelnemer uiteraard gratis toegang tot Qleurig. Je mag ook nog iemand meenemen. Mocht je dat doen dan vragen we je vriendelijk om dat even te melden bij binnenkomst.
Bezoekers betalen voor een kaartje (met korting voor COC en biebleden). Er is een gastenlijst met jouw naam en evt. organisatienaam.

Consumpties
We bieden je 2 gratis consumpties aan (koffie of thee bij de inloop en een drankje bij de bar)

Tafel / presentatie
Er staat een tafel  (0.70 x 1.40) en 2 stoelen voor je klaar in de activiteitenruimte. De naam van je organisatie staat op de tafel. Mocht je een banier hebben dan kan deze achter de tafel geplaatst worden.

De avond
Fijn als je vanaf 19.30 uur op je post zit. Vroege bezoekers kunnen alvast langskomen. Neem even voor 20.00 uur plaats in de zaal en zorg dat je vanaf 20.45 /21.00 weer bij je tafel/plaats bent. Neem even voor 22.00 uur weer plaats in de zaal voor het vervolg van het programma.  Neem na afloop van de avond je spullen weer mee of haal ze op zondag 15 oktober tussen 12.00-13.00 uur even op. 

Vanwege Coming Out Dag staat Bibliotheek De Mariënburg op 14 oktober in het teken van de regenboog. Organisaties uit Nijmegen die zich inzetten voor seksuele- en genderdiversiteit, zetten geluk centraal. De Bibliotheek laat schrijvers zoals Edward van de Vendel, dichters en onderzoekers met elke seksuele geaardheid en genderidentiteit aan het woord om te vertellen wat geluk voor hen betekent.

Presentator Albert-Jan Aartsen, onder meer presentator van het Nationale COC Songfestival, presenteert de avond in de bibliotheek. Hij gaat in gesprek met Edward van de Vendel over geluk en geeft een kijkje in de roze geschiedenis van Nijmegen. Zoek de rest van deze avond de verhalen bij elkaar waar jij gelukkig van wordt. Van een persoonlijk gesprek met enkele levende boeken tot een voorleessessie bij onze drag-bibliothecaresse. In elk hoekje van de bibliotheek valt er vanalles te beleven, in én buiten de kasten.

Vanwege Coming Out Dag staat Bibliotheek De Mariënburg op 14 oktober in het teken van de regenboog. Organisaties uit Nijmegen die zich inzetten voor seksuele- en genderdiversiteit, zetten geluk centraal. De Bibliotheek laat schrijvers zoals Edward van de Vendel, dichters en onderzoekers met elke seksuele geaardheid en genderidentiteit aan het woord om te vertellen wat geluk voor hen betekent.

Presentator Albert-Jan Aartsen, onder meer presentator van het Nationale COC Songfestival, presenteert de avond in de bibliotheek. Hij gaat in gesprek met Edward van de Vendel over geluk en geeft een kijkje in de roze geschiedenis van Nijmegen. Zoek de rest van deze avond de verhalen bij elkaar waar jij gelukkig van wordt. Van een persoonlijk gesprek met enkele levende boeken tot een voorleessessie bij onze drag-bibliothecaresse. In elk hoekje van de bibliotheek valt er vanalles te beleven, in én buiten de kasten.


Als lid van de Werkgroep Aseksualiteit ben ik gevraagd om achter een infotafel te staan die avond om mensen te woord te staan.

Zijn er nog mensen, die in Nijmegen wonen, die me willen helpen. Van buiten Nijmegen mag ook, maar omdat het tot 's avonds 23:00 duurt, kan het zijn dat je dat te laat vind.
Graag pb bij interesse. Omdat je meehelpt, mag je dan gratis deelnemen aan de avond.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Ziet er goed uit. Maar zoals je al weet, ik ben niet in de gelegenheid om mee te doen. :-\
Ik hoop dat er mensen zijn die wel mee willen doen (moet lukken in Nijmegen, dacht ik?) en ik wens jou/jullie een succesvolle avond!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)