Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

BNN-VARA Sekstest panellid gevraagd

Gestart door Imogen, oktober 18, 2017, 02:06:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Oproep:

"Volgende week woensdag (25 oktober) wordt de Spuiten en Slikken Sekstest 2017 opgenomen. De test valt binnen de NPO-themamaand 'seksualiteit' en wordt voor een jong en breed publiek gemaakt. De test bestaat uit 25 vragen over seks, seksualiteit, voorlichting en diversiteit. Bij bepaalde vragen willen we graag iemand in de studio hebben die extra uitleg kan geven bij een bepaald onderwerp. Een van de vragen gaat over aseksualiteit en we zouden daarom graag iemand in de studio uitnodigen die hier wat meer over kan vertellen. Zou jij het leuk vinden om dat te doen? De opnames zijn zoals gezegd volgende week woensdag (25 oktober) in de avond, op het Mediapark in Hilversum. Mocht je interesse hebben of meer informatie willen, mail dan naar rein.van.leeuwen@bnnvara.nl.
Ik ben ook telefonisch bereikbaar op 0618543109."

Wie woont er (in de buurt van) Hilversum en wil volgende week wat meer vertellen over aseksualiteit in hun programma.
Ze vragen specifiek een jongere onder de 25 jaar.

Let op! Dit is NIET de Spuiten & Slikken docu waar ook al aseksuelen voor gevraagd zijn.
Dit gaat om een soort quiz.

Je kan zelf met Rein contact opnemen als je dit zou willen doen. Ik ben helaas al 'te oud' dus ga ik het niet zelf doen.  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Imogen

Nog niemand die hier naar toe wil gaan? Je zit dan in een grote zaal met een blik aan BN-ers die ze voor deze quiz hebben opengetrokken.
En je hoeft waarschijnlijk maar 1 vraag te beantwoorden.

Voor mij is het te ver om van Nijmegen naar Hilversum te reizen met het OV...
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Fricai

Het lijkt me juist een nadeel dat je vrij moet houden en moet reizen, voor enkel 1 vraag...

En BN'ers, blegh. :P :-X

AceVentura

Ik val vooral met m'n leeftijd buiten het profiel van wat ze zoeken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ik vind het ook een vreemd idee. Een 'expert' laten opdraven voor één vraag. Ze bedenken die vragen toch zelf van te voren? Dan kunnen ze het toch net zo goed anders opzetten:
- De ene presentator verdiept zich van te voren in het onderwerp (praat eventueel met een aseksueel of meerdere).
- De andere presentator brengt het vraagstuk ter sprake.
- De eerste legt het aan hem/haar en het publiek uit.

Ik snap dat het allemaal overtuigender en echter is, als er een daadwerkelijke aseksueel is. Daarom snap ik ook dat ze voor die ene aflevering iemand zoeken, maar voor één vraag, lijkt me niet erg efficiënt. Misschien als iemand toch al de uitzending wilde bijwonen en toevallig aseksueel is... ::)

Imogen

Ben inderdaad bang dat ze het zonder een aseksuele expert moeten doen. Dan moet, zoals Fricai het zegt, de presentator maar eens goed op de site van de Werkgroep kijken en zelf de info bij de vraag "Hoeveel procent van de Nederlanders is aseksueel" gaan geven ? ;D
Want ik denk dat dat de vraag zal worden. Ik ben niet iemand die 'media-geil' is en bij elke vraag om ergens aan deel te nemen "ja" zegt. Ik wil nog wel veilig over straat kunnen en naar zo'n programma, helemaal als het over seks gaat, kijken echt vet veel mensen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Fricai

Ohja, dat is wel een van de vragen die vaak wordt gesteld. Maar dat is al helemaal iets wat je gemakkelijk zonder expert kunt vertellen. :)

Zou je niet meer veilig over straat kunnen als 'outed' aseksueel in Nederland? ??? :-\ (Ik zou wel verwachten dat je misschien 'herkend' wordt, maar dat is iets anders)

Briggy

De uitzending is op 15 november. Ik laat het aan jullie over om te beoordelen of we het goed gedaan hebben! :-)

https://www.npo3.nl/de-spuiten-en-slikken-sekstest/15-11-2017/BV_101385565

De andere aseksueel was erg aardig, helaas is hij geen lid hier.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Begrijp ik goed dat jij hier aan meegewerkt hebt Briggy ?

Ik ben benieuwd, in ieder geval alvast  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :visibility: :visibility:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Jep, samen met Carl, een aseksuele man. Hij is helaas (nog) geen lid van dit forum, zit vooral op reddit :)

Kreeg vandaag nog een berichtje van Rein:
Hi Brigitte! Nogmaals bedankt voor je openheid en eerlijkheid gister. Je deed het super goed en iedereen hier is heel blij met hoe het gegaan is. Thanks!

Ik vond het prettig dat Carl er ook bij zat, scheelde een boel zenuwen en we hebben kunnen lachen.
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Water

#11
Ik heb gekeken. Goed gedaan hoor, ik vind het knap en het lijkt me zelf doodeng. Echt super dat er aandacht aan geschonken is in zo'n programma. :klap:

Briggy

Ik ben erg benieuwd hoeveel er is in gelaten, maar durf niet te kijken!
12-1-2015 <3 MarkA

Water

Waarom durf je niet te kijken? Na ongeveer 3 kwartier komt het geloof ik aan bod, als je toch terug wilt kijken.

Edewecht

Citaat van: Briggy op oktober 26, 2017, 01:51:18 AM
De uitzending is op 15 november. Ik laat het aan jullie over om te beoordelen of we het goed gedaan hebben! :-)

https://www.npo3.nl/de-spuiten-en-slikken-sekstest/15-11-2017/BV_101385565

De andere aseksueel was erg aardig, helaas is hij geen lid hier.

Ik krijg de melding "niet beschikbaar". Moet ik betalen? Inloggen? O wacht! Ik moet wachten tot de kleine kindertjes naar bed zijn? (Maar dan lig ik er zelf ook in...)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)