Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tentoonstelling "Seks? Nâh èn!"

Gestart door AceVentura, november 22, 2017, 12:48:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Via Queer aan Zee kreeg ik een bericht wat misschien hier ook wel interessant is. In Den Haag is van 20 november tot 12 februari de tentoonstelling "Seks? Nâh èn!" waar aandacht besteed wordt aan diverse thema's rondom seksuiele diversiteit en gezondheid.
Op deze pagina van de gemeente zelf staat wat meer info: https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/nieuws/pers/expositie-gezonde-seksualiteit.htm

Ondanks dat het niet specifiek over aseksualiteit gaat wil ik er wel eens gaan kijken, zijn er nog meer die interesse hebben ? Dan is het misschien leuk om samen te gaan.

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

H@nn@h

Klinkt interessant! Bedankt voor het delen, ik heb zeker interesse om mee te gaan.

Ik snap de titel niet helemaal. Wat betekent Nâh èn?

Ace89

Nou en! (Wat maakt het uit, wat dan nog?)

Leuk idee, maar ik zou me bij zo'n tentoonstelling niet op mijn gemak voelen. Het is interessant, maar ik lees het liever prive in een boek. Veel plezier voor degenen die wel gaan!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

Nâh èn is een poging tot het fonetisch schrijven van de haagse uitspraak van "Nou en"

Zijn er nog meer geïnteresseerden ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hmmm, nee. Als de titel "Geen seks, nâh èn" zou zijn geweest, dan wel. ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

 :schater: Ik ben juist wel benieuwd of "ons hokje" daar nog een plekje heeft en of ze daar voor open staan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

H@nn@h

Citaat van: Edewecht op november 24, 2017, 07:16:40 PM
Hmmm, nee. Als de titel "Geen seks, nâh èn" zou zijn geweest, dan wel. ;D
of: "Seks? Nâh" als in nâh, not interested  ;)

Citaat van: AceVentura op november 24, 2017, 09:56:26 PM
:schater: Ik ben juist wel benieuwd of "ons hokje" daar nog een plekje heeft en of ze daar voor open staan.

ja, ik ook, ook als ze het niet expliciet noemen ben ik benieuwd of het niet willen van seks ook onder seksuele vrijheid wordt geschaard.
Dat is iets wat ik de afgelopen jaren wel heb gemist in sekspositiviteit waardoor ik altijd het gevoel had dat er iets mis met me was.
Er is ook net een nieuw boek uit, Vuile Lakens van Anaïs Ertvelde en Heleen Debruyne, en ik ben ook benieuwd of/hoe dat daarin behandeld zal worden.

Over 'Vuile Lakens':
Seks is overal. Op tv, op straat, op social media – er is geen ontkomen aan. Voortdurend flitsen verstrengelde lijven, suggestieve halfopen monden en seksspeeltjes voorbij. Wij westerlingen moeten dus wel bevrijd zijn, werkelijk vrij in wat we met onze lichamen doen.
Lang geloofden Anaïs Van Ertvelde en Heleen Debruyne dat ook, maar steeds vaker merkten ze dat hun verlangens toch botsten op bestaande normen. Normen die goed verborgen maar daarom des te hardnekkiger zijn.
In dit boek leggen Van Ertvelde en Debruyne bloot dat 'seksuele vrijheid' een illusie is. Ze zoeken in de geschiedenis, cultuur en wetenschap en in hun eigen ervaringen naar wat onze lichamen beknot, in de hoop zo de nodeloze schaamte eindelijk voorbij te raken.

Hilde

Hoi! Ik heb de panelen gezien van de tentoonstelling "Seks? Nâh èn!". Deze gaat vooral over organisaties die seksuele gezondheid bevorderen in Den Haag. Er is daarbij geen enkele aandacht voor aseksualiteit. Er zijn wel meerdere verwijzingen naar regenboogkleuren vanwege LGBT'ers, naar mijn indruk zelfs vaker dan naar m+v relaties, verliefdheid of seks. Wat me verbaasde aan de expositie is dat Spot46 er niet bij zit, de organisatie die zich in Den Haag inzet voor de gezondheid van sekswerkers. Je moet zelf weten of je de panelen wilt gaan bekijken, maar ik kan me wat leukers bedenken om te gaan doen. ???

AceVentura

Dat is enigszins teleurstellend  :( bedankt voor het melden Hilde.
Ik zie er dan maar van af om er heen te gaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Er was een kans geweest om aseksuelen in de panelen te verwerken. Maar bij de twee foto's van de Pride Walk The Hague, waar toch een prachtige delegatie met mooie, verlichte, blije, trotse aseksuelen mee liep met de ACE Pride vlag, kozen ze voor de 25 meter regenboogvlag met de burgemeester van Den Haag vooraan. Aseksuelen en mainstream, het blijft moeilijk. Gelukkig organiseren we voor de identiteiten die ons ter harte gaan, onze eigen evenementen.  :cheerleader:

AceVentura

Gemiste kans, wat mij betreft een teken dat meer bekendheid nodig is.
En gelukkig doen we zelf leuke dingen inderdaad  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

inderdaad  :cake:, uitjes, meetings, enz. ... we doen genoeg leuke dingen  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler