Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nou, hier ben ik dan...

Gestart door Bomber, oktober 26, 2017, 09:51:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aeronaut

Ik probeerde ook zeker niet te ontkennen dat het moeilijk is, want helaas gaan niet alle mensen met een compatibele geaardheid ook compatibel zijn qua persoonlijkheid en andere belangrijke dingen :P Maar er zijn daarnaast natuurlijk ook nog seksuelen die seks niet zo belangrijk vinden en wel zonder zouden kunnen, of met zo weinig dat er nog wel een compromis te vinden is. Het aantal mogelijke partners ligt in ieder geval hoger dan je op het eerste gezicht zou denken, dus daar moeten we dan maar moed uit putten :D

Stephii

Welkom!

Ikzelf ben er nog niet echt uit als iemand het mij vraagt zeg ik altijd "ik val op mensen" maar eigenlijk klopt dat ook niet. Ik ben 24 nu en kan niet wachten tot ik mezelf kan accepteren. Niet dat ik het er extreem moeilijk mee heb, maar als je jezelf afvraagt 'wat als ik gewoon hetero was' dan weet je dat je jezelf niet accepteert. Het is wel leuk dat er iets zoals dit bestaat, dan kan je tenminste praten met mensen die (ongeveer) hetzelfde zijn als jijzelf... :p

Ik wens je veel plezier hier op het forum!
In a place I call home.

Bomber

Bedankt Stephii!

De fase dat ik dacht "wat als ik gewoon hetero was?" of erger nog "nee, ik BEN ook echt gewoon hetero (al weet ik dat dat niet zo is)....", die heb ik gelukkig al even achter me. Dus ik kan met recht zeggen, ik ben lesbisch, punt. Dat is zo, zal ook nooit veranderen, prima!
Dat ik aseksueel ben, is ook al even zo (nog maar mijn hele leven  ;)), maar heb ik me nooit gerealiseerd. Tot niet zo heel lang geleden dan. En gek genoeg heb ik dat eigenlijk meteen geaccepteerd. Vlugger dan mijn lesbisch zijn. OK mijn lesbisch zijn ontdekte ik in mijn pubertijd en dan wil je zoiets sowieso niet ontdekken, maar toch...
Het feit dat ik aseksueel was, was eigenlijk voor mij ook niet meer dan een labeltje plakken. Misschien had ik het feit dat ik ben zoals ik ben wel al geaccepteerd (na vele jaren hoor!). Alleen accepteerde ik toen van mezelf dat ik "raar" was en dat dat waarschijnlijk niet zou veranderen. En toen ontdekte ik ineens dat er aseksualiteit bestaat..... Wow, ik ben dus niet "raar". En daardoor heb ik dat denk ik veel vlugger kunnen accepteren. Er vielen toen namelijk zoveel puzzelstukjes op zijn plaats. Dat wat ik ervaar en voel is niet "raar" zijn, het is iets dat bestaat, dat een naam heeft...

En dan is dit forum inderdaad heel erg fijn. Want dan merk je eigenlijk voor het eerst dat je helemaal niet "raar" bent. Of dat er in elk geval meer "rare" mensen zijn  ;D. Dat je er dus niet alleen voor staat. Heel fijn!!

Succes in jouw zoektocht naar jezelf!

Edewecht

Citaat van: Bomber op november 06, 2017, 10:23:14 PM

Dat ik aseksueel ben, is ook al even zo (nog maar mijn hele leven?  ;)), maar heb ik me nooit gerealiseerd. Tot niet zo heel lang geleden dan. En gek genoeg heb ik dat eigenlijk meteen geaccepteerd. Vlugger dan mijn lesbisch zijn. OK mijn lesbisch zijn ontdekte ik in mijn pubertijd en dan wil je zoiets sowieso niet ontdekken, maar toch...
Het feit dat ik aseksueel was, was eigenlijk voor mij ook niet meer dan een labeltje plakken. Misschien had ik het feit dat ik ben zoals ik ben wel al geaccepteerd (na vele jaren hoor!). Alleen accepteerde ik toen van mezelf dat ik "raar" was en dat dat waarschijnlijk niet zou veranderen. En toen ontdekte ik ineens dat er aseksualiteit bestaat..... Wow, ik ben dus niet "raar". En daardoor heb ik dat denk ik veel vlugger kunnen accepteren. Er vielen toen namelijk zoveel puzzelstukjes op zijn plaats. Dat wat ik ervaar en voel is niet "raar" zijn, het is iets dat bestaat, dat een naam heeft...

En dan is dit forum inderdaad heel erg fijn. Want dan merk je eigenlijk voor het eerst dat je helemaal niet "raar" bent. Of dat er in elk geval meer "rare" mensen zijn?  ;D. Dat je er dus niet alleen voor staat. Heel fijn!!


Vervang 'lesbisch' door 'homojongen' o.i.d. (is dat zo belangrijk trouwens? :-\ ) en het is precies mijn verhaal, Bomber!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)