Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe deelnemer ‘Frederikje’

Gestart door Fred uit Amsterdam, oktober 29, 2017, 05:46:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred uit Amsterdam

 :) Hallo, hier Frederik uit de Jordaan, Amsterdam.
Ik ben 60 en leef een rustig bestaan, alhoewel druk met mijn banen als thuishulp en schoonmaker. Ik ben heel reislustig en over een week ben ik alweer begonnen aan een rondreis van drie weken door Brazilië.
Heel goed dat er een forum bestaat voor a's.
Overigens noem ik mezelf ook 'amagnetisch'; herkent iemand zich daarin?

Groeten Frederik

AceVentura

Welkom op het forum Frederik,  :cake: :cake: :cake: :cake:

De term amagnetisch ken ik niet en een poging het grote boze internet te raadplegen leverde een Duitstalige pagina op die me vertelde dat dit betekend dat iets niet magnetisch is  ::)
Voordat ik je vraag kan beantwoorden of ik me in amagnetisch herken ben ik wel heel nieuwsgierig naar wat het betekend en wat het voor jouw betekend, kan je daar wat over vertellen ?

Veel plezier hier !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom. Ik vraag me ook af wat je bedoelt met amagnetisch. Dat je andere mensen ook niet aantrekt? Ja, dat herken ik wel, als je dat bedoelt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai


Edewecht

Hallo Frederik, welkom :)

Als ik mijn gedachten over het woord 'amagnetisch' laat gaan, denk ik aan letterlijk 'niet-aantrekken'. Dus zowel je niet aangetrokken voelen tot anderen, als dat je niet 'aantrekbaar/aantrekkelijk' bent (of: wilt zijn) naar anderen toe. Dat hoeft dan niet meteen 'afstotend' te zijn, maar meer iets neutraals.
Je vraag: herkent zich iemand hierin? ... mjoa, in sommige opzichten wel. Soms. Daarbij gaat het niet alleen om seksuele aantrekking, maar algemeen.

Vaag antwoord, vind ikzelf. Het is dan ook maar een eerste gedachte. Ben benieuwd wat jij zelf hierover te vertellen hebt :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fred uit Amsterdam

Voor het eerst in mijn leven op een forum en al direct reacties op mijn introductie. Ik bedacht me achteraf dat ik wel erg onvolledig ben geweest, want ik had tevens kunnen vermelden dat ik 'gay 'n a' ben. Een homo zonder libido dus.
Met amagnetisch bedoel ik dat ik super autonoom ben. Ik hecht me niet gemakkelijk aan anderen.

Eugenie84

Ik ben ook heel erg zelfstandig. Alles wat ik graag wil doen, doe ik ook. En dus desnoods alleen. Ik hecht mij soms wel aan mensen, maar idd ook niet vaak. Maar als het gebeurd dan raak ik er wel heel erg gehecht aan.

Ik heb een laag libido. De behoefte aan intimiteit is vandaag de dag weer veel groter.

Bubble

Hallo Frederikje,

Welkom hier! Was het jezelf herkennen voor jou een aha(autonome, homogeorienteerde aseksueel)-erlebnis? Sorry, zag er gelijk een woordgrapje in, zonder je te kennen. Hoop niet dat je dat vervelend vindt.
Anders goed is ook goed

Fred uit Amsterdam

Citaat van: Bubble op november 01, 2017, 07:21:09 PM
Hallo Frederikje,

Welkom hier! Was het jezelf herkennen voor jou een aha(autonome, homogeorienteerde aseksueel)-erlebnis? Sorry, zag er gelijk een woordgrapje in, zonder je te kennen. Hoop niet dat je dat vervelend. vindt.
Hoe verzin je 't! Wel een goeie eigenlijk. Aparte naam: Bubble.


Bubble

Nu had ik 'homogeoriënteerd'  door 'gay' kunnen vervangen maar dan was je een (welliswaar chique) fornuis geworden...
Tja Bubble, ik heb mezelf een tijdje geleden even in mijn eigen bubbel teruggetrokken om weer tot mezelf te kunnen komen. Kan het niet minder zweverig uitleggen, eigenlijk. Was een inzichtelijke, mooie reis
Anders goed is ook goed

Eclectique

gay 'n a
klinkt fantastisch

amagnetisch, ook al zo eentje :-)

ik herken me daar zelf niet in
ik heb eerder het tegenovergestelde probleem
namelijk dat ik extreem magnetisch ben
maar zodra het een beetje begint te rieken naar sex draait die magneet zich vliegensvlug om naar de andere pool, de afstotende

AltijdDruk

Welkom!

Hier nog een amagnetisch wezen  :cheerleader:
Mooi woord, vind ik. Klinkt een stuk lekkerder dan het labeltje 'hechtingsstoornis' dat ik mezelf jaren geleden heb opgeplakt (waar de psycholoog het overigens volledig mee eens was). Ik kan me in heel zeldzame gevallen wel hechten aan iemand, maar dat gaat volgens mij een stuk minder diep dan bij veel andere mensen. Daarnaast is er niet veel voor nodig om die hechting vervolgens weer te verbreken want bij de eerste teleurstelling of het schaden van mijn vertrouwen, is de hechting aan het oplossen.