Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kim stelt zich voor

Gestart door Min, oktober 30, 2017, 03:35:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bomber

Hoi Min,

Nou bedankt voor je verwelkoming dan  :)!

Dat causaal verband zei ik eigenlijk met een knipoog, maar misschien moet ik er nu toch eens serieus over nadenken.
Sinds ik er voor mijzelf achter ben dat ik ook onder het kopje 'aseksueel' geplaatst kan worden, vallen er toch steeds vaker dingen op zijn plaats. Gek hè, dat je jezelf je gehele volwassen leven (laten we de jeugd niet meetellen, want dan ergert iedereen zich aan zichzelf  :)) ergert aan bepaalde eigenschappen van jezelf. Dat je denkt dat je echt een "raar mens" bent erdoor. Tot je je op een gegeven moment realiseert dat aseksualiteit bestaat en dat de beschrijving daarvan wel heel erg toepasselijk is op jou. Dan ga je ineens inzien dat dit helemaal niets is om je aan te ergeren, maar dat het iets is dat gewoon echt bij je hoort (soms, ik kan mezelf soms nog steeds wel ergeren aan mezelf). Het gaat dan wel om dingen die duidelijker zijn dan dit, maar toch. Het niet nuttigen van alcohol zal ook ik daar zeker niet onder scharen, dat heeft ook bij mij duidelijke andere gewoon praktische redenen  ;).

Maar wellicht het feit dat je je in bepaalde gelegenheden absoluut niet op je plek voelt wel ook wel een beetje met die aseksualiteit te maken. Je voelt je anders en dus al gauw niet thuis in gelegenheden waar het "setjes maken" gemeengoed is. Waar mensen elkaar bijna de kleren van het lijf kijken.
Naast het feit dat ze dan ook nog helemaal los kunnen gaan en gedurende het vorderen van de tijd dit, met gelijkmatige vordering van de hoeveelheid geconsumeerde alcohol, zeker niet minder wordt zou dit best wel kunnen kloppen.

Het valt nog niet zo op zijn plaats als veel andere eigenschappen van mezelf die ik momenteel bij elkaar aan het puzzelen ben, maar je hebt op zich wel een punt.

Loesz :)

Hoi Kim,

Welkom nog! Wat een herkenbaar verhaal in je voorstelstukje, fijn om te lezen! Ik hou alleen dat ik wel van dansje haha  :dance:

Min

@ Somebody: Wat grappig. Het moet dan toch wel iets zijn wat meer aseksuelen hebben. Ik snap ook gewoon niet wat ik zou moeten doen. Ik wil best praten, maar dat gaat vaak dan weer niet door de harde muziek.
Als ik zeg dat ik in Nijmegen woon dan zeggen mensen 'Wat een leuke stad' en 'Veel leuke kroegen, hè'. Dan bedoelen ze vaak 3 Gezusters. Nee, niets voor mij. Concerten lijken me ook wel leuk, en rustige cafés waar je iets kunt doen ook. Dan voel je je inderdaad meer op je gemak.

@ Fricai, @ Koffie: Interessant dat het voor meer mensen geldt. Ik had er nooit zo over nagedacht. Dat moet het echter wel gewoon zijn. Dan zullen er alsnog wel uitzonderingen zijn (want die zijn er altijd), maar wel een interessant inzicht.

@ Bubble: Bedankt!

@ Bomber: Dat weet ik, maar het klikte bij mij meteen. Ik had er nooit bij stilgestaan en heb het altijd gezien als weer een punt waarop ik verschilde van veel anderen, maar eigenlijk is het heel logisch. Voor mij moet dat wel meespelen. Heb ik toch weer een inzicht over mezelf gekregen.  :)
Inderdaad heel gek en ook wel jammer. Ik herken het vanuit anderen, maar eigenlijk niet echt vanuit mezelf. Dat ergeren bedoel ik dan (dat ik 'vreemd' ben weet ik, maar ik hoef ook niet zo nodig in alles hetzelfde te zijn als anderen). Ik herken wel dat dingen ineens op zijn plek vallen terwijl je ze eerder niet kon verklaren en het door veel mensen als 'gek' gezien wordt. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om ineens te begrijpen waarom je zo bent en dat je niet de enige bent, en dat het dus niet nodig is om je aan jezelf te ergeren. Ik vind het zelf vooral interessant om de verhalen van anderen te lezen en ervaringen te vergelijken. Het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent.

@ Annika: Dankjewel!
Iets leuks doen met vrienden is altijd fijn. En lekker alleen op de bank zitten ook. Voor mij is 5-6 dagen dat laatste en dan af en toe dat eerste ideaal.
Ontspannen bij elkaar zijn zou voor mij ook het belangrijkste zijn in een relatie. Een knuffel hoort daar dan ook wel bij.
Gelukkig zijn met jezelf is het belangrijkste. Het is best fijn om lekker alleen te kunnen zijn. En pas als je tevreden bent met jezelf kun je ook echt gelukkig zijn in een relatie, denk ik. Al fijn dat je daar niet meer zo nodig naar op zoek hoeft als je blij bent alleen.
Ik voel me hier zeker thuis. :)

Hoi Loesz! Jij ook welkom.  ;D
Leuk dat mijn ervaringen herkenbaar zijn voor jou. Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent die dat ervaart/die er zo over denkt.
En niets mis met dansen, natuurlijk. Heerlijk als je ervan geniet. Misschien zou ik het ook wel leuk vinden als ik het zou kunnen. Maar dan wel gewoon tijdens een dansles en niet in een discotheek.

Kreaky

Hoi Kim!!
Ik herken echt precies wat je zegt over niet precies weten tot wie je je aangetrokken voelt maar wel een relatie willen, heel herkenbaar hahaha ;D
ook heb ik mezelf heel lang ervan overtuigd dat ik niet asexueel kon zijn omdat een relatie me wel iets leek haha  maar zo werkt het natuurlijk niet.
Er zijn verschillende vormen van asexualiteit en ieder persoon beleeft het op een andere manier en heeft zo hun eigen voorkeur :D

En high five voor een mede 22-jarige limburger  :handschudden: ;D ;D

Min

Hoi Kreaky! Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent. Voor de meeste jongeren is het heel vanzelfsprekend, dus het is toch lastig om geen idee te hebben. Leg dat maar eens uit. Ik vind het in vragenlijsten altijd er vervelend. Ben je homoseksueel, heteroseksueel of bi? Meestal hou ik het er dan maar op dat ik bi- of panseksueel ben, maar dat voelt ook weer niet altijd goed. Als er meer vragen over gesteld worden die ik niet kan beantwoorden dan vul ik liever 'gewoon' in dat ik hetero ben. Ook wel logisch dat de optie 'weet ik niet' er vaak niet is, maar toch.
Vooral met relaties vind ik het echter lastig. Hoe moet ik dan weten waar ik naar op zoek moet? Ik vertrouw er maar op dat het vanzelf wel duidelijk wordt.

Nee, zo werkt het niet, maar zo lijkt het soms wel. De eerste artikels over aseksualiteit die ik in tijdschriften tegenkwam gingen over aromantische aseksuelen. Daar herkende ik me niet helemaal in waardoor het nog even duurde voor ik realiseerde dat ik wel aseksueel was, maar gewoon niet aromantisch.

Wat leuk dat je ook uit Limburg komt (en ook nog eens even oud bent als ik). High five. ;D Kinne veer Limburgs kalle. ;)
Grappig genoeg komen de enige twee mensen die ik in het echt ken van wie ik weet of vermoed (ik praat er wel eens over met mijn beste vriendin, maar dan zonder het labeltje te gebruiken) dat ze aseksueel zijn ook uit Limburg terwijl je zou denken dat het toch iets is waar in 'de provincie' minder over gepraat wordt. Daardoor komt het natuurlijk niet minder voor, maar het is wel des te opvallender dat ik juist daar mensen ken van wie ik het weet.