Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Alsnog even voorstellen

Gestart door Water, november 02, 2017, 08:55:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Water

Hallo allemaal,

Recent had ik een post geplaatst, maar ik zal me ook even netjes voorstellen. Ik ben een vrouw van 29 jaar oud en heb in het verleden wel af en toe voorzichtig gedacht dat ik aseksueel zou kunnen zijn, maar ik heb me er voorheen nooit in verdiept en ben het verder allemaal maar een beetje uit de weg gegaan. Ik kan wel van zoenen houden. Daarnaast masturbeer ik en kan ik klaarkomen, wat er o.a. voor gezorgd heeft dat ik dacht dat ik niet aseksueel kon zijn. Ik heb door de jaren heen verschillende 'kansen' gekregen om seks te hebben. In de late pubertijd, jongvolwassen leeftijd heb ik wel het een en ander geprobeerd maar veel verder dan voelen ging het niet en dat wilde ik ook niet. Ik heb nooit seks 'gemist'. Mensen vragen regelmatig waarom ik geen vriendje heb en een paar mensen dichtbij weten dat ik geen seks heb gehad maar kunnen zich niet voorstellen dat ik het niet mis om seks te hebben. Ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet snel hecht aan mensen en ik kan heel goed alleen zijn. Ik val niet gauw op iemand en ik hoef geen relatie te hebben om gelukkig te zijn. Op dit moment heb ik contact met een seksuele jongen die ik leuk vind, waardoor ik toch eerlijk moest zijn naar mezelf en naar hem. Het is wel ontzettend lastig nu, doordat deze jongen echt behoefte heeft aan seks. Ik voel bij bepaalde handelingen niets en bij andere handelingen voel ik een aversie, ik kan er niet van genieten in ieder geval. En bij het woord 'intimiteit' denken we aan hele verschillende dingen. Door het contact met deze jongen ben ik hier ook terecht gekomen. De verhalen die ik hier lees zijn veelal heel herkenbaar en de sfeer is goed. Ik heb het gevoel dat ik hier mijn verhaal kan doen en advies kan vragen. Ben er erg blij mee  :D

Fricai

Hey Water, alsnog een welkom! :cake: :wave:

En succes met de lastige situatie. Hoop dat het forum iets bij kan dragen!

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat is een heel lastige situatie. Als je aseksueel bent is je insteek in relaties vaak zo anders. Dat is erg lastig om te combineren. Ik denk bij intimiteit ook niet vooral aan seksuele intimiteit, maar in relaties is dat doorgaans wel waar mensen zich op baseren.

Welkom in elk geval.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler