Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Jaws, november 03, 2017, 11:10:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaws

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 38 en ik heb altijd gedacht dat er iets mis was met mij. Ik heb verschillende seksuele relaties gehad, maar daar heb ik me altijd heel onzeker in gevoeld doordat ik continue bang was dat ik weer seks moest hebben. Ik ben in therapie geweest voor psychische problemen en daar heb ik ook verteld dat ik nog nooit van seks heb kunnen genieten. Niemand heeft me er op gewezen dat er zoiets als aseksualiteit bestaat, dus ik dacht dat ik gek was.

Wat was ik blij toen ik vorige week het bericht van de NOS las over aseksualiteit, zo herkenbaar allemaal. En vooral dat filmpje van Brigitte Le Blanc maakte me zo blij. Ik ben niet de enige! Toen heb ik me meteen hier op AVEN aangemeld en heb de afgelopen week vooral veel gelezen. Het voelt als een warm bad dat je hier gewoon mag zijn wie je bent. Ik voel me wel een beetje dom dat ik niet eens van het bestaan van aseksualiteit afwist. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen maar bezig was met hoe ik mezelf kon veranderen in plaats van te accepteren wie ik ben.

Ik ben nu al jaren vrijgezel en heb de seks geen seconde gemist. Ook masturbeer ik niet. Ik denk dat ik romantisch aseksueel ben, want ik kan wel heel erg verliefd worden en ik heb wel behoefte aan een relatie met een man, alleen niet aan seks.

Ik denk dat ik hier veel antwoorden op mijn vragen zal vinden.

Koffie

Welkom! En dom, omdat je niet van aseksualiteit afweet? Absoluut niet! Er is nog erg weinig over bekend. Juist door aandacht in de media begint het zachtjes aan een beetje door te druppelen. Hulpverleners hebben er ook nooit van gehoord en hebben net als bijna iedereen geleerd dat iedereen seks wil en dat je daar van MOET genieten. Het kan ook best moeilijk zijn begrip te krijgen, ze willen je toch op de een of andere manier graag in het geijkte plaatje laten passen.

En dat kan niet, want als je aseksueel bent, dan zul je vooral herkenning vinden onder gelijkgestemden. Ik was toen ik me hier aanmeldde jaren terug ook zo blij dat ik niet de enige was, dat ik hier gewoon open kon zijn over dit stuk van mij zonder vreemde blikken of giebelige reacties te krijgen, of allerlei insinuerende opmerkingen en vragen kreeg. Heerlijk. Dat heeft me rust gebracht.

Dat wens ik jou ook toe.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Jaws,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je zoveel herkent van wat er geschreven wordt over aseksualiteit en dat je ons hebt gevonden :cheerleader:
Dom ben je zeker niet, je hebt gewoon wat nieuws geleerd. En zo gek is dat niet, want zo bekend is aseksualiteit niet. Als je vragen hebt mag je die uiteraard stellen, dan doen we ons best om je te helpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bubble

Hallo Jaws, welkom en neem en paar stukjes  :cake: :cake: :cake:
enne, dan ben ik nog dommer, ik heb het een week voor mijn 50e ontdekt :schater: :schater:
Anders goed is ook goed

Fricai

Hey Jaws, welkom!

Citaat van: Jaws op november 03, 2017, 11:10:04 AM
Wat was ik blij toen ik vorige week het bericht van de NOS las over aseksualiteit, zo herkenbaar allemaal. En vooral dat filmpje van Brigitte Le Blanc maakte me zo blij. Ik ben niet de enige! Toen heb ik me meteen hier op AVEN aangemeld en heb de afgelopen week vooral veel gelezen. Het voelt als een warm bad dat je hier gewoon mag zijn wie je bent. Ik voel me wel een beetje dom dat ik niet eens van het bestaan van aseksualiteit afwist. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik alleen maar bezig was met hoe ik mezelf kon veranderen in plaats van te accepteren wie ik ben.

Zo gek is het niet hoor! Hoe moest jij nou weten dat er meer mensen waren met vergelijkbare ervaringen? Veel mensen komen hier terecht doordat ze iets over aseksualiteit horen in de media! ;) En sommigen omdat ze op internet zoeken naar informatie over onderwerpen als seksualiteit, of naar mensen met vergelijkbare ervaringen.

Edewecht

Hallo Jaws. Welkom, welkom! :)

Citaat van: Bubble op november 03, 2017, 03:18:47 PM

(...)enne, dan ben ik nog dommer, ik heb het een week voor mijn 50e ontdekt :schater: :schater:


Ik was al 50 :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)