Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen....

Gestart door Crash, november 05, 2017, 07:15:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crash

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en....waarom heb ik tot nu toe nooit geweten dat er een special forum voor asexuelen was? :)

Ik ben dus een jongen...of man, hoe je het wilt noemen van 26 jaar. geboren en getogen in Nederland.

Lijkt me erg fijn nieuwe mensen te leren kennen waarbij veel hetzelfde zullen voelen als ik. Al is iedereen weer uniek.
Ik weet zelf nog niet eens wat ik van mezelf moet denken....maar even bij het begin beginnen.

Ik ben dus asexual, maar kan wel gevoelens voor vrouwen hebben, nooit een goede combinatie. Daarnaast, en vraag me niet waarom, vind ik crossdressen erg leuk. Ik voel me geen vrouw ofzo, maar vind de kleding leuker (en meer comfortabel) dan wat er bij de mannenafdeling hangt. Maar dit durf ik niet in public te doen hoor  :).

Verder ben ik vrij 'normaal' hou van bepaalde sporten (tennis), ben een dierenliefhebber, gezelschapsspellen, avontuurlijk, games, game of thrones fan en kan soms dagen mezelf opsluiten om lekker te lezen :).

Stel gerust vragen, en ik zie er naar uit jullie beter te leren kennen!


lizzzzzk

Hoi!

Welkom op het forum!
ik dacht inderdaad precies hetzelfde toen ik AVEN vondt (hoe vindt ik dit nu pas?) samen met het feit dat het forum mij heeft geholpen aseksualiteit te begrijpen en weten dat ik het zelf ook ben, het beantwoorde gelijk zoveel vragen! :D
Yes nog een Game Of Thrones fan! Valar Morghulis aan jou Crash :P
Ik kom dagelijks (vaak meer dan 1x) op het forum dus al heb jij zelf vragen stel ze gerust, we hebben hier altijd een antwoord en een stuk taart  :cake:
Zelf weet ik pas ongeveer rond de 6-7 maanden dan ik aseksueel ben maar er zijn hier anderen die het al jaren weten!
:cheerleader:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Fricai


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Crash

Bedankt voor het hartelijke ontvangst allemaal! :).

Citaat van: lizzzzzk op november 05, 2017, 07:20:54 PM
Hoi!

Welkom op het forum!
ik dacht inderdaad precies hetzelfde toen ik AVEN vondt (hoe vindt ik dit nu pas?) samen met het feit dat het forum mij heeft geholpen aseksualiteit te begrijpen en weten dat ik het zelf ook ben, het beantwoorde gelijk zoveel vragen! :D
Yes nog een Game Of Thrones fan! Valar Morghulis aan jou Crash :P
Ik kom dagelijks (vaak meer dan 1x) op het forum dus al heb jij zelf vragen stel ze gerust, we hebben hier altijd een antwoord en een stuk taart? ? :cake:
Zelf weet ik pas ongeveer rond de 6-7 maanden dan ik aseksueel ben maar er zijn hier anderen die het al jaren weten!
:cheerleader:

Valar Morghulis ;).

Ik denk dat ik hetzelf al bijna 10 jaar weet....Maar met bijna niemand er serieus over heb kunnen praten, mensen proberen je alleen maar op ander gedachten te brengen omdat het voor hun zelf heel belangrijk is. Can't blame them for that though.

En voor taart ben ik altijd te porren! :)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Crash,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Als je het forum maar niet laat Crashen is alles prima ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Crash op november 05, 2017, 07:15:12 PM

Ik ben dus asexual, maar kan wel gevoelens voor vrouwen hebben, nooit een goede combinatie.


Bedoel je hiermee, dat je je wel aangetrokken voelt tot vrouwen, alleen dan niet seksueel?
Zo ja, dan ben je niet de enige! Veel aseksuelen -maar niet alle- kunnen wel verliefdheid/verlangen/(...) naar een ander voelen, zonder dat dit seksueel is.

Citeer

Daarnaast, en vraag me niet waarom, vind ik crossdressen erg leuk. Ik voel me geen vrouw ofzo, maar vind de kleding leuker (en meer comfortabel) dan wat er bij de mannenafdeling hangt. Maar dit durf ik niet in public te doen hoor  :).


Spannend! Ik heb één keer in een rok gelopen tijdens de Pride Walk in Den Haag, deze zomer. Niet omdat ik graag vrouwenkleren aan wil, maar omdat ik soms geen mannenkleren aan wil. Ik hou niet altijd van de vanzelfsprekendheid dat ik in een broek moet lopen alleen omdat ik een mannetje ben.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Citaat van: Edewecht op november 06, 2017, 07:37:43 PM
Spannend! Ik heb één keer in een rok gelopen tijdens de Pride Walk in Den Haag, deze zomer. Niet omdat ik graag vrouwenkleren aan wil, maar omdat ik soms geen mannenkleren aan wil. Ik hou niet altijd van de vanzelfsprekendheid dat ik in een broek moet lopen alleen omdat ik een mannetje ben.

En, hoe was het? ;) Hetzelfde idee was ook al meermaals in me opgekomen, lijkt me dat het prima kan staan (dus: dat de associatie met vrouwen puur cultureel is). Alleen geen zin om te gaan 'shoppen' o.i.d. speciaal daarvoor. Misschien probeer ik er zelf ooit nog een te maken. =]

Stephii

Welkom,

Hopelijk vind je hier wat je zoekt

Veel plezier hier!
In a place I call home.

hobbitscones

De naam is Crash. De afbeelding is Spyro. Zijn beide bedoelt als referentie naar de PlayStation games?  :o

Crossdressing is dikke prima toch? Ik ben sinds tiener af aan al van mening dat kleding unisex zou moeten zijn (hoewel we nu het woord 'genderloos' kennen en dat is misschien toch beter). Uh, om beter uit te leggen; ik vind gewoon dat als een jurk je mooi staat, je hem moet dragen, welk gender je ook bent. Als je je er mooi in voelt, doe je ding! Al snap ik de angst wel van wat anderen ervan zouden vinden.

Fricai

Citaat van: hobbitscones op november 08, 2017, 10:51:03 PMCrossdressing is dikke prima toch? Ik ben sinds tiener af aan al van mening dat kleding unisex zou moeten zijn (hoewel we nu het woord 'genderloos' kennen en dat is misschien toch beter). Uh, om beter uit te leggen; ik vind gewoon dat als een jurk je mooi staat, je hem moet dragen, welk gender je ook bent. Als je je er mooi in voelt, doe je ding! Al snap ik de angst wel van wat anderen ervan zouden vinden.

Hmmm, wat betekent dit nou precies? Alle kleding unisex, dat wil zeggen dat er geen rekening meer gehouden mag worden met de verschillende vormen van mannen en vrouwen? :P
Als je simpelweg bedoelt te zeggen: "Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft!", dan kan ik me er wel in vinden. ;) Ik denk overigens dat dit voor de grote meerderheid al wel geldt.


Koffie

Nou dat weet ik niet zo. Vrouwen die zich meer mannelijk kleden en niet zo vrouwelijk overkomen, dat is denk ik niet echt een probleem, maar in mijn omgeving is een man die zich tegenwoordig graag in dameskleding kleedt en OMG de commentaren. Mensen zijn volkomen gechoqueerd. Ik ben de enige zo ver ik weet, die openlijk zegt dat ik er geen moeite mee heb en ik heb hem mijn steun gegeven. Maar mensen vinden het zelfs al vreemd als je er niet tegen bent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Crash

Citaat van: hobbitscones op november 08, 2017, 10:51:03 PM
De naam is Crash. De afbeelding is Spyro. Zijn beide bedoelt als referentie naar de PlayStation games??  :o

Crossdressing is dikke prima toch? Ik ben sinds tiener af aan al van mening dat kleding unisex zou moeten zijn (hoewel we nu het woord 'genderloos' kennen en dat is misschien toch beter). Uh, om beter uit te leggen; ik vind gewoon dat als een jurk je mooi staat, je hem moet dragen, welk gender je ook bent. Als je je er mooi in voelt, doe je ding! Al snap ik de angst wel van wat anderen ervan zouden vinden.

Zijn beide inderdaad met een knipoog naar de old-school playstation ;).

en wat koffie hierboven zegt is wat me ook zou weerhouden, gechoqueerde mensen (schrijf ik dat goed), ik trek me dat nogal aan. Tof dat jullie het wel supporten!

Fricai

Ik dacht dat het 'geshockeerd' zou zijn, maar nu ik dat typ ziet het er ook vreemd uit. :P

Ik verwacht ook wel dat vrouwelijk geklede mannen het moeilijker hebben. Maar ik heb ook het idee dat dat minder voorkomt, ik vermoed omdat het ook niet vaak goed staat (andersom vind ik het wel vaak goed staan).