AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
November 19, 2017, 11:05:34                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email?

Stuur dan een email naar:
mailaven @ xs4all.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Onderzoek baarmoederhalskanker  (gelezen 254 keer)
Koffie
Administrator
A-phrodite

Sandra

« Antwoord #15 Gepost op: November 10, 2017, 08:10:48 »

OK, ik had er nog nooit van gehoord. Smiley
Twee huisartsen hebben mij destijds verteld dat het zo niet werkte, in elk geval.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
Mijn wiki-verhaal: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Koffie
Nikkinda
Mega Mitosis
**

« Antwoord #16 Gepost op: November 10, 2017, 09:22:14 »

Bij vaginisme kun je je spieren trainen om zich te ontspannen. Dit doe je door een soort dildo's van opeenlopende groottes in te brengenen dan te wachten tot je spieren ontspannen. Als dat steeds lukt, dan een iets grotere enz. Het is dus meer je spieren leren ontspannen dan daadwerkelijk iets oprekken.
Eugenie84
Amoeba
*

« Antwoord #17 Gepost op: November 10, 2017, 10:02:10 »

Hoe nikkinda het vertelt, is ook hoe ik het heb gehoord. Op zich is er dus lichamelijk niks mis, uiterlijk gezien dan toch. Alleen doordat die spieren gaan samentrekken, gaat het dus pijn gaan doen. Dus door van klein naar groter iets in te brengen, gaan die spieren daar dus aan wennen. En er dus ook meer ontspannen in zijn. Die spieren hebben een soort van geheugen, waardoor ze telkens op dezelfde manier reageren. Het waarom is dan ook bij iedereen verschillend. Het is dus een wisselwerking tss psychisch en fysiek.

Bovendien is de vagina ook niet echt een buis, maar eerder 2 lapjes "huid" die uit mekaar gaat als er iets naar binnengaat.
IJskonijn
Member
*

Fifty shades of NO

« Antwoord #18 Gepost op: November 12, 2017, 12:29:58 »

Ik ben onlangs 30 geworden en kreeg ook m'n eerste uitnodiging. Ik zag de eendenbek ook echt niet zitten, ik heb de zelfafnametest besteld, dat was echt appeltje-eitje!

Je krijgt een pakketje met een soort klein raket-vormig ding, qua omvang vergelijkbaar met een normale tampon. Die doe je een klein stukje erin, je duwt het borsteltje eruit en dat draai je rond, dan er weer uit en voila (zit een duidelijke uitleg bij met plaatjes en alles). Het is echt goed te doen, dus als je toch wilt meedoen kan ik dat zeker aanraden!
Koffie
Administrator
A-phrodite

Sandra

« Antwoord #19 Gepost op: November 12, 2017, 01:09:05 »

Dan moet het wel mogelijk zijn überhaupt iets in te brengen.  Dat lukt niet bij iedereen. Wink

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
Mijn wiki-verhaal: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Koffie
Fairy
Asexy
**

« Antwoord #20 Gepost op: November 12, 2017, 05:00:09 »

O, misschien is zo'n zelfafnametest dan toch ook wel wat voor mij. Hoewel ik toch nog steeds een fikse drempel over moet... Undecided

You can check out any time you like
But you can never leave

En vraag niet naar de weg
Want iedereen is de weg kwijt

They shall travel on
To where the two shall be as one
AltijdDruk
Junior Member
*

« Antwoord #21 Gepost op: November 17, 2017, 12:20:38 »

Ik heb op mijn 30e de uitnodiging meteen in de prullenbak gegooid. Nog los van het feit dat vaginisme had, zag ik er veel te erg tegen op om dat onderzoek te laten doen.
Afgelopen week is de tweede uitnodiging gearriveerd, want ik ben onlangs 35 geworden. Onder het mom 'ik ben geen kijkdoos' blijf ik bij het standpunt dat ik niet naar de dokter ga. Wel overweeg ik die zelftest, maar.... daar komt de volgende blokkade: wat nou als ze afwijkende cellen vinden en ik alsnog naar de dokter moet?
Tuurlijk weet ik dat het belangrijk is om er vroeg bij te zijn en zo. Maar op de een of andere manier is de angst voor een inwendig onderzoek groter dan de angst voor kanker. Stom he?
Edewecht
Administrator
AVENger

Martin

« Antwoord #22 Gepost op: November 17, 2017, 06:44:38 »

Dat is niet stom, maar verklaarbaar.
Inwendig onderzoek is concreet en dichtbij. Kanker is abstract en ver weg.

Pizza is better than cake.
Fricai
Administrator
A-phrodite

My Way

« Antwoord #23 Gepost op: November 17, 2017, 08:10:08 »

Zoals ik er naar kijk is het ook niet per se stom, het hangt helemaal af van de risico's en de kosten.

Risico:
- Hoe groot is de kans op baarmoederhalskanker?
- Hoeveel beter is het om wel mee te werken aan die onderzoeken, indien je ooit baarmoederhalskanker krijgt?

Kost:
- Hoeveel tijd, moeite, geld, ongemak kosten de onderzoeken?

Geen simpele afweging. Dat zou het wel zijn als het ging om bijvoorbeeld: Een niet-invasief onderzoek, in 5 seconden gebeurd, en een gigantisch preventief effect.
Vergelijkbaar wat mij betreft: Ik draag geen helm op de fiets. De last die ik er van zou hebben is mij het lagere risico niet waard.
AltijdDruk
Junior Member
*

« Antwoord #24 Gepost op: November 17, 2017, 08:52:40 »

Dat zou het wel zijn als het ging om bijvoorbeeld: Een niet-invasief onderzoek, in 5 seconden gebeurd, en een gigantisch preventief effect.

Zo ze ik het dus ook. Als het kon met bloed prikken had ik er geen problemen mee. Of met een uitwendige echo of röntgenfoto of scan of zo. En dan komt er nog bij: eens in de vijf jaar... oke, dan ben ik nu bijvoorbeeld vrij van dat virus maar volgend jaar misschien niet meer. Dan kan het alsnog ontwikkelen tot baarmoederhalskanker want pas over 5 jaar komt het volgende onderzoek.

Ik vind het goed dat het aangeboden wordt voor de vrouwen die dit wel willen, maar ik ga weer fijn skippen Smiley
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: