Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

broek? rok? iets anders?

Gestart door Edewecht, november 12, 2017, 06:05:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbitscones

Om trouwens op te klaren wat ik bedoelde (leek me hier dan handiger dan in het 'stel je voor' forum):
Ik bedoelde inderdaad gewoon dat iedereen moet kunnen dragen wat diegene wilt. Qua gender moet er wel rekening behouden met pasvormen natuurlijk, losstaand van het feit dat het inderdaad niet zo geaccepteerd wordt als dat het zou moeten. Zou een mooie wereld zijn als het ooit normaal is om te dragen wat je wil en dat kleding voor beide geslachten gemaakt worden (wat betreft rokken/jurken voor mannen) en te koop in reguliere winkels.

Over de vraag; gezien ik een vrouw ben is het al niet gek als ik mannenkleding zou dragen, dus voor mij is het verder relevant. Het is meer dat ik altijd al de mening heb gehad dat men moet dragen wat diegene wilt. Ik denk dat het mannen die vrouwenkleding 'goed staan' niet zozeer de reden is waarom ze het niet dragen. Het is gewoon erg ... 'frowned upon' (weet niet hoe dit te vertalen). Maar goed, ik kwam hier deels om mijn woorden op te klaren. :)

Fricai

Koffie, ik bedoelde deze reacties die je beschreef: "...en OMG de commentaren. Mensen zijn volkomen gechoqueerd. Ik ben de enige zo ver ik weet, die openlijk zegt dat ik er geen moeite mee heb en ik heb hem mijn steun gegeven. Maar mensen vinden het zelfs al vreemd als je er niet tegen bent." -  Ik denk niet dat ik ooit geschokt ben door andermans kleding, ik heb er geen moeite mee, ik ben er niet tegen, etc... ;)

Hobbitscones, helder, dan zijn we het wel eens. :) Alleen ken ik zelf niemand in mijn omgeving die dingen zou willen dragen maar dat niet doet vanwege de reacties. Denk dat veel mensen er niet zo mee bezig zijn, ze vinden het prima om mee te gaan met de 'norm', gewoon te dragen wat iedereen van hun geslacht draagt.

Koffie

Dan begrijp ik het nu. Het ging niet om een reactie van mij, maar om reacties uit de omgeving.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Crash

Citaat van: hobbitscones op november 15, 2017, 06:30:38 PM
Om trouwens op te klaren wat ik bedoelde (leek me hier dan handiger dan in het 'stel je voor' forum):
Ik bedoelde inderdaad gewoon dat iedereen moet kunnen dragen wat diegene wilt. Qua gender moet er wel rekening behouden met pasvormen natuurlijk, losstaand van het feit dat het inderdaad niet zo geaccepteerd wordt als dat het zou moeten. Zou een mooie wereld zijn als het ooit normaal is om te dragen wat je wil en dat kleding voor beide geslachten gemaakt worden (wat betreft rokken/jurken voor mannen) en te koop in reguliere winkels.

Over de vraag; gezien ik een vrouw ben is het al niet gek als ik mannenkleding zou dragen, dus voor mij is het verder relevant. Het is meer dat ik altijd al de mening heb gehad dat men moet dragen wat diegene wilt. Ik denk dat het mannen die vrouwenkleding 'goed staan' niet zozeer de reden is waarom ze het niet dragen. Het is gewoon erg ... 'frowned upon' (weet niet hoe dit te vertalen). Maar goed, ik kwam hier deels om mijn woorden op te klaren. :)

Ben het wel eens dat het de bedoeling is dat het die persoon goed moet staan, maar dan heb ik niet alleen met vrouwenkleding bij mannen, maar alle kleding :).

Klinkt lekker arrogant maar de mensen die me er mee gezien hebben zeiden dat het met wel goed stond :P