Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hobbyhoekje

Gestart door AltijdDruk, november 17, 2017, 08:58:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AltijdDruk

Hoi allemaal!

Om het eens even niet over seksuele en andere zware onderwerpen te hebben:
Wat zijn jullie hobbys?

De mijne: lezen, koken (al doe ik dat niet vaak meer vanwege heel kleine keuken), schrijven, bordspellen spelen, en Dungeons and Dragons.
Ik lees vooral Stephen King en andere horrorauteurs. Probeer al jaren de overstap te maken naar fantasy maar blijf terugvallen in de oude gewoonte van horror. Schrijven doe ik vooral voor D&D, dus ik schrijf backgrounds voor characters en bouw werelden om in te spelen.

Verder ben ik groot fan van Game of Thrones, Stranger Things en een steeds kleiner wordende fan van The Walking Dead.

Wat doen jullie zoal in jullie vrije tijd?

Loesz :)

Hoihoi,

Ik hou ook erg van lezen hoewel ik dat de laatste jaren steeds minder doe! Verder hou ik van muziek en Netflix
Bordspellen doe ik ook graag (ben vooral fan van Kolonisten van Catan, Carcassonne) en ik speel ook Dungeons & Dragons haha  :)
Verder ga ik braaf 2x per week naar de sportschool in mijn vrije tijd.

Ik ben nog bezig met Game of thrones, zit nu ergens is seizoen 4!




AltijdDruk

Citaat van: Loesz :) op december 28, 2017, 11:31:35 AM
Bordspellen doe ik ook graag (ben vooral fan van Kolonisten van Catan, Carcassonne) en ik speel ook Dungeons & Dragons haha?  :)

Wat grappig! Kolonisten van Catan is een echte klassieker maar die heb ik nog steeds niet in de collectie. Carcassonne wel, alleen de base game want hij komt zelden op tafel.
Ik zit zelf meer in de niche van bordspellen, dus de minder bekende titels die je ook niet gewoon bij de Intertoys of zo kunt kopen. Mijn favorieten zijn Seasons, Sherlock Holmes Consulting Detective, Mystic Vale, This War of Mine en Betrayal at the House on the Hill.

Met oudejaarsavond komt hier voor het eerst Mansions of Madness op tafel. Die game stond jaren op mijn verlanglijstje en in november heb ik hem eindelijk gekocht. Zondagavond de eerste testrun om te kijken of hij echt zo awesome is als ik dacht.

Hou vol met Game of Thrones ;) Hoe verder je komt, hoe beter het wordt.

Eugenie84

De mijne zijn: wandelen, fietsen (id zomer), seamm jasani (tai chi), film kijken en naar optredens gaan.

AltijdDruk

Citaat van: Eugenie84 op december 29, 2017, 02:32:26 PM
De mijne zijn: wandelen, fietsen (id zomer), seamm jasani (tai chi), film kijken en naar optredens gaan.

Optredens in de zin van theater? Of concerten?

Loesz :)

Ja Kolonisten is inderdaad wel echt een klassieker!

Citaat van: AltijdDruk op december 29, 2017, 11:45:22 AM
Met oudejaarsavond komt hier voor het eerst Mansions of Madness op tafel.
Had er nog nooit van gehoord maar heb het even opgezocht en ziet er echt cool uit!

Citaat van: Eugenie84 op december 29, 2017, 02:32:26 PM
De mijne zijn: wandelen, fietsen (id zomer), seamm jasani (tai chi), film kijken en naar optredens gaan.
Heb je de laatste tijd nog films gezien die je kan aanraden?

Eugenie84

Ik ga zowel naar het theater als naar concerten. Laatst nog naar clouseau geweest.
Films aanraden vind ik altijd moeilijk, meestal zie ik vlaamse films zoals de premier en sprakeloos.
Later wil ik nog de kampioenenfilm en het 2de gelaat zien.

Bomber

Het valt me op dat er weinig mensen aangegeven dat sport ook een hobby kan zijn? Nog net een paar dagen te vroeg daarvoor :D???
Voor mij maakt het niet uit of we in de buurt van 1 januari zitten of niet. Voor mij is sporten het hele jaar door mijn hobby. Ik doe het dan ook in verschillende soorten en maten. Het is gewoon een heerlijke uitlaatklep om een beetje aan het zweten te slaan en je gedachten even helemaal te verzetten!
Ook het volgen van allerhande sporten (maar dan op wat hoger niveau dan ik zelf kan presteren ;)) vanaf de bank vind ik leuk, hoewel ik dat niet echt als hobby beschouw. Maar ik doe het wel dagelijks met veel plezier.

En daarnaast ben ik vrijwilliger bij de brandweer. Klinkt misschien gek om dat als hobby aan te merken, omdat je soms bij behoorlijk heftige situaties geroepen wordt die je onmogelijk als "leuk" kan omschrijven. Sterker nog, waar we soms na afloop huilend, vloekend, scheldend of machteloos in de kazerne zitten. Maar het is in dit geval geen beroep, maar iets dat vrijwillig is gekozen. En iets wat ik met ontzettend veel liefde en toewijding doe en waar, naast de zware gevallen toch ook echt hele leuke kanten aan zitten. Vandaar dat ik het toch een hobby noem! Hopelijk is dat ook voor mensen die wellicht de brandweer al eens nodig hebben gehad toch te begrijpen....

AltijdDruk

@Bomber: zeker kunnen sport en vrijwilligerswerk ook hobby's zijn! Persoonlijk haat ik sport dus ik snap niet hoe dat kan, maar ik weet dat veel mensen er plezier uit halen dus ik geloof meteen dat jij een van die mensen bent :)
Vrijwilligerswerk heb ik in het verleden ook gedaan, maar is momenteel teveel commitment naast mijn studie. Ik kan simpelweg geen garanties doen over beschikbaarheid omdat de ene week een stuk drukker is op de universiteit dan de andere, maar anders zou ik zo weer een maatjesproject oppakken.

Fricai

Ik hou van sport! <3 Maar de laatste jaren kan ik niet zo veel, maar sporadisch is het nog altijd genieten. :cheerleader:

Erinacea

Wat leuk dat er al twee Dungeons&Dragons fans in de lijst staan!! Welk systeem spelen jullie? Ik heb met 3.5e leren spelen en de grootste campaign die ik run is 5th edition.

Veel van mijn hobbies vind ik ook terug in D&D: schrijven, tekenen, bordspellen spelen, toneelspelen... Heel af en toe schilder ik wat, acryl of aquarel, en ik maak sinds 2017 nu ook kostuums voor fantasy fairs en LARP weekenden.

Verder houd ik van dansen, maar eigenlijk alleen balfolk: een verzameling West-Europese dansstijlen (scottish, wals, bourree, en groepsdansen zoals de jig en de cerkle). Ik vind dat zo fijn omdat je kan dansen zonder de poespas en pietje-precisie die (naar mijn mening) komt kijken bij klassiek stijldansen. Op vakantie ben ik dol op snorkelen, zwemmen en lezen. Mijn favoriete genre is toch wel fantasy, en dan voornamelijk young adult of epic fantasy.

Game of Thrones de serie vind ik fantastisch, (de boeken ga ik niet aan beginnen :P), maar ik struin heel Netflix af: Peaky Blinders, Penny Dreadful, Lucifer, Flash, How I Met Your Mother, Modern Family...
En qua films hetzelfde; Marvel en Lord of the Rings en Disney en Harry Potter, maar ook Historische films zoals Imitation Game en Theory of everything. Het zal hier wel op neer komen: heeft het CGI effecten/dieren of is het gebaseerd op een waargebeurd verhaal? Dan vind ik het waarschijnlijk tof :P

Als laatste zou ik nog mijn liefde voor musicals willen neerleggen als hobby. Ik heb er nog niet zoveel gezien maar vind het altijd erg mooi.

G86

Mijn hobby's zijn motor rijden, sporten (krachttraining), uitgaan. In de zomer lekker zonnen  ;D

AltijdDruk

Citaat van: Erinacea op januari 02, 2018, 06:36:33 PM
Wat leuk dat er al twee Dungeons&Dragons fans in de lijst staan!! Welk systeem spelen jullie? Ik heb met 3.5e leren spelen en de grootste campaign die ik run is 5th edition.

Veel van mijn hobbies vind ik ook terug in D&D: schrijven, tekenen, bordspellen spelen, toneelspelen... Heel af en toe schilder ik wat, acryl of aquarel, en ik maak sinds 2017 nu ook kostuums voor fantasy fairs en LARP weekenden.

Leuk! Ik speel D&D 5e (en Pathfinder) en kan hier ook erg veel in kwijt. Toneelspelen doe ik niet, kostuums maken vroeger wel gedaan maar tegenwoordig niet echt tijd meer voor.

Loesz :)

Citaat van: Erinacea op januari 02, 2018, 06:36:33 PM
Wat leuk dat er al twee Dungeons&Dragons fans in de lijst staan!! Welk systeem spelen jullie? Ik heb met 3.5e leren spelen en de grootste campaign die ik run is 5th edition.
Ik ken het via vrienden en we spelen nu een campaign tegen de Winterkoning, geen idee welke editie het is want ik speel het nog niet zo lang.
Musical vind ik ook heel leuk!

Citaat van: G86 op januari 02, 2018, 07:00:35 PM
In de zomer lekker zonnen  ;D
Ahhh ik wil de zon weer terug duurt nog zo lang tot het voorjaar

Willem

Soms veranderen hobbies wel eens, maar op dit moment zijn de blijvers :
IN huis : koken  :dance:  en internet en muziek... (Radio : Klara of Musique3)
Buitenshuis : (lange)afstandslopen (variërend tussen 4 km en marathon..  haha) ,
en wandeltochten, maar dan als ik een maatje vind... (alléén is er erg weining te babbelen onderweg) 
Buiten-en-terug-binnen : theater, museum, etc... vroeger meer dan nu, en dat heeft ook te maken met het gemis aan een happy-klankbord !
Ik ben héél vaak alléén op uitstap naar vanalles en nog wat, terrasjes inbegrepen. Maar, met TWEE is het beter...
...en Efteling abonéehouder ...  :schater: :gek:   >>>> WIE GAAT EENS MEE ???  :wave5: 


Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner