Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Maar even voorstellen :)

Gestart door Jeanette1707, november 18, 2017, 03:12:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeanette1707

Mijn naam is Jeanette, ik ben 18 jaar en woon in Flevoland. Houd erg van koeien en honden. Thuis heb ik 2 Duitse herders.  :bloos:
Persoonlijk zat ik altijd al naar jongens te kijken, veel eerder dan mijn andere vriendinnen maar daar bleef het ook bij. Ik durfde nooit een relatie aan te gaan omdat mensen uiteindelijk seks hebben met elkaar. Mijn ouders heb ik het al zo vaak benoemd dat ik dit maar raar en eigenlijk smerig vind, maar eigenlijk iedereen in mijn omgeving begon mij raar te vinden als ze mijn mening van seks te horen kregen. Het woord aseksueel kende ik tot afgelopen jaar niet eens. Er werd mij altijd gezegd dat het gewoon onzekerheid is, dat het wel komt. Persoonlijk zag ik dit anders. Waarom hoort het erbij, lust, liefde? bij seks?... Voor mij hoeft dit er niet bij te horen. Toen ik dit mijn moeder vertelde stuurde ze me eigenlijk nog net niet naar het gekkenhuis, zo apart dat ze me hierdoor vond. (ben best christelijk opgevoed dus homo's etc. hoorde al niet. Laat staan al het andere..) Toen ik een test deed kwam er ook uit dat ik aseksueel ben en stond er dit blog op die website. Omdat ik op dit gebied best stikt ben opgevoed wilde ik niet toegeven dat ik iets anders ben. Ik had ook al zo'n vermoeden dat ik aseksueel ben (had het een keer opgezocht) maar na die test wist ik het zeker. Dit past bij mij. Ik had gewoon iets nodig dat deze gedachte voor mij bevestigde. Ik wist niet dat er meerdere mensen waren die 'anders' zijn op dit gebied. Dus heb ik meteen een account aangemaakt :) :) :)

Koffie

Mooi dat je de weg hierheen hebt weten te vinden dan. :) Jammer dat je moeder zo beperkt is in haar denken, maar ieder heeft zijn/haar eigen achtergronden en het kan heel lastig zijn om buiten je vertrouwde wereld te denken.

Het komt heel vaak voor dat mensen het niet begrijpen en zeggen dat het onzekerheid en onervarenheid is en dat het over gaat als je de ware maar tegenkomt... in die zin is je moeders reactie geen uitzondering.

De enige ben je zeker niet. Als je de voorstelberichten naleest zul je zien dat heel erg veel mensen hier binnen komen met het idee dat ze de enige zijn. Ik indertijd ook en het was zo fijn dat dat dus niet waar was!

Welkom. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jeanette1707

Voor de rest is de band met mijn ouders goed hoor, en ik ben inderdaad super blij dat ik niet de enige ben! :)

Koffie

Gelukkig maar. De band met je ouders is heel belangrijk. Gelukkig hoeft het ook helemaal niet zo te zijn dat als ze je niet begrijpen, je een slechte band met ze hebt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Jeanette,  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Patricia

Welkom, mooi dat je dit forum gevonden hebt! Ik ben hier ook nog maar net en ik vind hier al zoveel herkenning!

Fricai

Hey Jeanette, welkom! :wave:

Citaat van: JeanetteWaarom hoort het erbij, lust, liefde? bij seks?... Voor mij hoeft dit er niet bij te horen.

Dit was ook een belangrijke factor in mijn ontdekkingstocht destijds. 

Citaat van: Jeanette1707 op november 18, 2017, 03:12:47 PMThuis heb ik 2 Duitse herders.?  :bloos:

Woefjes! <3

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Loesz :)


Jeanette1707

 ;D ;D ;D ;D ;D

Danku voor het welkom heten, ja ik houd van mijn Duitse herders <3

Hugo uit Brussel