Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hier ben ik dan...

Gestart door vreemdeendje, november 18, 2017, 07:54:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vreemdeendje

Hoi, mezelf voorstellen, hoe begin ik daaraan? Ik ben een 47jarige vrouw uit Vlaanderen. Ik heb nog een relatie gehad, ook geen seksuele ervaringen. Ja, op mijn leeftijd heel abnormaal. Maar ik mis dit niet! Integendeel, het maakt de drempel naar een relatie te groot. Het idee dat er later seks moet volgen verhinderd me me open te stellen.  Ik vind het allemaal maar smerig en vies. Ik ga bij een seksuologe, maar zij weet er precies geen weg mee. Zucht.
Dus ga ik zelf maar effe op zoek. Dank je  wel dat ik dus op site terecht kan, en anderen hun ervaringen en opvattingen kan lezen en volgen en delen.
Tot hier voor nu.  :wave: :wave:

Patricia

Welkom Vreemd Eendje! Ik ben hier ook nog maar net, maar lang genoeg om te weten dat je hier helemaal niet vreemd bent!

Koffie

Welkom Vreemdeendje! Hier ben je geen vreemde eend als je geen seks wilt hebben. We vinden het ook niet gek als je op jouw leeftijd nog geen seks hebt gehad. Je mag hier gewoon jezelf zijn.

Herken je jezelf in aseksualiteit, behalve dan dat je geen seks wilt? Voor sommige mensen is dat snel duidelijk, voor andere is dat een zoektocht.

Seksuologen hebben nog weinig weet van wat aseksualiteit is en wat het betekent. Het is echt geluk hebben als je een seksuoloog of therapeut treft die het accepteert en begrijpt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai


Edewecht

Welkom Vreemdeendje :)

Citaat van: vreemdeendje op november 18, 2017, 07:54:00 PM

, ook geen seksuele ervaringen. Ja, op mijn leeftijd heel abnormaal.


Nee hoor. Hier ben je volkomen normaal. :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Eugenie84

Deels herkenbaar. Nog geen relatie gehad. Wel een beetje seksuele ervaring. Maar het stopte bij voorspel.
Deels heb ik geen relatie begonnen met een man omdat er geen verliefdhei was. En deels ook omdat ik echte seks met een man niet zag zitten. Niet zo zeer omdat ik het vies vond, maar het was meer een gevoelskwestie.

Dat het de drempel naar een relatie nog hoger maakt, is begrijpelijk.
De vraag is wat je hulpvraag dan is naar de seksuologe toe.

Minimalis

Citaat van: vreemdeendje op november 18, 2017, 07:54:00 PM
Hoi, mezelf voorstellen, hoe begin ik daaraan? Ik ben een 47jarige vrouw uit Vlaanderen. Ik heb nog een relatie gehad, ook geen seksuele ervaringen. Ja, op mijn leeftijd heel abnormaal.
Dat vind de wereld, maar dat is niet zo. 54 en nog nooit seks gehad en het nooit gemist. Maar ik mis dit niet! Integendeel, het maakt de drempel naar een relatie te groot. Het idee dat er later seks moet volgen verhinderd me me open te stellen.?  Ik vind het allemaal maar smerig en vies. Ik ga bij een seksuologe, maar zij weet er precies geen weg mee. Zucht. Veel 'hulpverleners hebben nog nooit van aseksualiteit gehoord of ontkennen het bestaan ervan.


Dus ga ik zelf maar effe op zoek. Dank je?  wel dat ik dus op site terecht kan, en anderen hun ervaringen en opvattingen kan lezen en volgen en delen.
Tot hier voor nu.?  :wave: :wave:


AltijdDruk

Citaat van: Koffie op november 18, 2017, 10:59:02 PM
Seksuologen hebben nog weinig weet van wat aseksualiteit is en wat het betekent. Het is echt geluk hebben als je een seksuoloog of therapeut treft die het accepteert en begrijpt.

Dit heb ik zelf ook onlangs ervaren. De seksuoloog waar ik zat verweet me bijna dat ik niet actief meedacht over een oplossing en al in het traject zat van acceptatie dat ik geen seks wil. Ik denk dat als ik van haar de vraag had gekregen of ik misschien aseksueel was en zij had mij toen uit kunnen leggen wat dat was, dat ik nu al verder zou zijn in mijn zoektocht op de vraag 'ben ik aseksueel of niet?'.

Staar je alsjeblieft niet blind op de oplossingsgerichte methodieken van seksuologen. Soms mag iets er ook gewoon zijn, zoals seks vies vinden, en sommige hulpverleners lijken dat niet mee te krijgen in hun opleiding :) (het is niet mijn bedoeling om mensen op dit forum te beledigen die zelf actief zijn in de hulpverlening, wil hiermee alleen aangeven wat mijn eigen ervaringen zijn). 

AceVentura

Welkom op het forum Vreemd Eendje,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Hier vinden we bijna niets abnormaal of raar, dus het is helemaal prima !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jeanette1707

Welkom, klinkt erg bekend dus niks vreemds aan :)

Fifi


Loesz :)


Jeanette1707


Roseetje

Hallo vreemd eentje,

Ik heb me ook net weer aangemeld en jou verhaal is voor mij niet vreemd, met dit verschil dat ik getrouwd ben geweest. Sex was voor mij een hel op aarde. Kon me totaal niet geven en had totaal geen fantasie. Verzon altijd maar smoesjes om geen sex te hebben, dus wat ik hier lees is voor mij een verademing.

Hugo uit Brussel

Welkom vreemd eendje, en groeten uit Brussel ;-)
Wat ik niet in je verhaal lees, is of je je wel romantisch aangetrokken (verliefd) tot een man of een vrouw kan voelen (zonder seks te willen)?  Ik weet niet of je ver van Brussel woont, maar seksuologe Barbara Deryckere uit Koekelberg staat erg positief en begripvol t.o. aseksualiteit.  Het heeft mijn relatie met een heteroseksuele vrouw niet kunnen redden, maar op geen enkel moment heeft ze me raar gevonden, ze springt zeer respectvol met aseksualiteit om (google evt. op haar naam).
In Brussel probeer ik een meetup te organiseren, altijd welkom: https://www.meetup.com/Brussels-Asexuality-Meetup/events/245727786/