Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zo denk ik er over

Gestart door goldleaf, juni 17, 2017, 04:10:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goldleaf

Tja hoe zal ik eraan beginnen.
Ik wou eventjes iets kwijt.
Ik ben namelijk helemaal niet tevreden over mijn lichaam.
Ik zit er namelijk erg mee verveeld dat ik borsten heb, tieters noem ik die dingen.
Gelukkig heb ik kleintjes maar ik droom van een plat bovenlijf!
Ik zie helemaal het nut niet in van die dingen.
En al zeker niet als je toch geen kinderen wilt.
Ik draag dan ook altijd ruimzittende kleding.
Als het warm weer is, vaak nog een jas ook!
Ik vind zo'n tieters gewoon hoerig.
Het past niet bij me.
Ik heb zitten zoeken op internet of er niet ergens een soort van korset verkocht wordt
waar men die dingen mee kan platdrukken zodat men tenminste op zijn gemak kan rondlopen.
Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag.

Koffie

Lastig dat gevoel. Ik heb borsten, maar ik heb er geen last van, ik ben er niet mee bezig. Maar ze hoeven niet weg van mij.
Waar komt dat gevoel vandaan bij jou? Past het niet bij jou als persoon, voel je je bv. interseksueel of word je er ongemakkelijk van omdat het seksuele gedachten oproept bij veel mensen?

Er bestaan wel dingen voor, zo ver ik weet, iets dat transgenders ook wel gebruiken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

goldleaf

Ik wordt er ongemakkelijk van omdat het inderdaad bij veel mensen seksuele gedachten oproept.
En daar wil ik niet mee geassocieerd worden.
Als ik gewoon thuis ben storen die dingen mij niet zo erg.

Ace89

Er zijn binders om je bust mee plat te drukken. Mensen in de cosplay en transgender wereld maken daar veel gebruik van. Of het gezond is om dat iedere dag te doen weet ik niet, maar je kunt het proberen. 'Bloezende' blouses of een exemplaar met veel ruffles op de bust kunnen ook helpen e.e.a. te verbloemen.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Het is een persoonlijke invulling, dus leg het naast je neer als je wilt. Dit vooruit gezegd hebbende. :)

Het doet me een beetje pijn dat je op zo'n negatieve manier met je lichaam omgaat. Het zijn niet jouw borsten, het is niet jouw lijf, dat verwerpelijk is, het zijn degenen die bv. zo naar je staren en die hun handen niet thuishouden. Uitgaande van mijn eigen ervaringen althans. Ik loop ook niet in 'uitdagende' kleding en om die reden draag ik zelfs niet graag een jurkje met een legging, maar ik zou nooit mijn borsten willen afbinden omdat er associaties door worden opgeroepen. Ik vind het naar om te lezen dat je je boosheid zo op jezelf en je lichaam projecteert. :grouphug:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

goldleaf

Inderdaad, het zijn niet mijn borsten of mijn lijf dat verwerpelijk is maar degenen die naar me zouden kunnen staren of handen niet thuishouden.
Klopt helemaal, ook al omdat ik er thuis helemaal geen last van heb.
Ik denk dat ik vroeger te vaak dingen gedaan heb waar ik geen zin in had.
Maar vroeger was het ook al zo, dat ik mij nooit uitdagend heb gekleed.

goldleaf

En aan Nikkinda, bedankt voor de tip.

Koffie

#7
Ik herken dat wel. Ik heb vooral in mijn laatste relatie een aantal dingen gedaan die echt over mijn grenzen gingen. Mijn toenmalige partner heeft me ook een paar opgedrongen tongzoenen gegeven. Ik voel me daar nog vies van. Seks is nog tot daar aan toe en kussen op de mond vind ik prima, maar met tongzoenen jaag je me naar een ander zonnestelsel.... (hint, mocht iemand van me af willen ;)).

Maar het meest ben ik over mijn grenzen gegaan doordat ik mezelf niet mocht zijn, van mezelf. Ik wilde dat iemand van me hield en dat zou alleen kunnen als ik zou veranderen in diegene die mijn partner voor zich zag. Een patroon meegenomen uit mijn jeugd.

Dus ik heb mezelf beloofd dat ik mezelf nooit meer zo veel geweld aan zou doen. Ik zal vast nog wel eens in de fout gaan, gewoontegetrouw, maar ik zal er waar ik kan voor mezelf zijn. En ik hoef niet mijn lichaam af te binden en plat te drukken. Dan zou ik niet vrij zijn. Niet mezelf. Dat ben ik toch al niet helemaal, want ik houd rekening met hoe ik me kleed, maar dat geeft me rust.

Overigens geldt dit voor meer vrouwen hoor, ook niet aseksuele, weet ik. Ik hoorde een poosje terug zelfs van iemand die zich heel ongemakkelijk voelt juist bij vrouwen, omdat ze zich dan te veel beoordeeld voelt. Tja, vrouwen en meisjes zijn vaak oordelend/concurrerend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

goldleaf

Ja van tongzoenen ben ik ook niet bepaald een liefhebber.
Al die microben en bacteriën....

Koffie

Dat vind ik nog het minste. Ik vind het gevoel gewoon naar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hoi goldleaf, vervelend dat je daar zo mee zit.

Ik denk dat je er gelukkiger van wordt als het je lukt om die gedachten (waar andere mensen allemaal naar kijken en aan denken) los te laten. Als jij er veel moeite voor gaat doen (en mogelijk pijn gaat lijden) om jezelf aan te passen, laat je deze gedachten wel erg veel macht over je hebben.

Het klopt wel dat borsten worden geassocieerd met seksualiteit, en natuurlijk zul je mensen tegenkomen die zich tot je aangetrokken voelen. Maar dat is toch niet echt negatief? Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.