Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe belangrijk is uiterlijk voor jou?

Gestart door Min, november 20, 2017, 07:37:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Gek genoeg heb ik als aromantisch aseksueel wel een bepaald type man als ideaalbeeld, waarbij het idee van een ideale emotionele relatie een leuke fantasie is... en ik besef tijdens het schrijven van deze zin dat dat een volkomen tegenstelling is, alsof uiterlijk iets zegt over innerlijk. Ach, daar is het een fantasie voor :D. Val mij vooral niet lastig met een relatie, aangezien ik dan de (voor mij vele) nadelen van een relatie niet meer weg kan denken.

Afgezien van dat heb ik in het verleden een relatie gehad met iemand die bepaald niet aan dat ideaalbeeld voldeed, ik vond hem allesbehalve aantrekkelijk. Aanvankelijk keek ik daar gewoon doorheen naar zijn karakter, maar na verloop van tijd begon zijn uiterlijk mij actief tegen te staan. Dat heeft de relatie zeker geen goed gedaan. Uiterlijk maakt mij lang niet altijd uit, maar ik heb voorkeuren en ik heb grenzen. In mijn fantasie dan he, in het echt ben ik er nogal klaar mee ;).


aeronaut

Interessant topic! :)

Ik heb zeker wel esthetische voorkeuren, maar ik heb niet echt een type. En m'n verliefdheden houden daar sowieso niet erg veel rekening mee, hoewel ik iemand ook altijd knapper vind op het moment dat ik al verliefd ben, en dan ineens mensen die op die persoon lijken ook stukken knapper vind :P

Wat ik ook interessant vond om te ontdekken is dat seksuele aantrekkingskracht voor mij als demiseksueel totaal niets te maken heeft met iemands uiterlijk, maar ik iemand tot wie ik me aangetrokken voel op sommige momenten zeker wel een lekker ding kan vinden. Dus net als bij verliefdheid zorgt de al om andere redenen bestaande aantrekkingskracht er dan voor dat iemands uiterlijk/lichaam ook ineens een stuk interessanter wordt. Maar dat is wel heel situationeel, ik voel me in eerste instantie aangetrokken tot iemands innerlijk of de persoon als geheel; het is iets wat voortkomt uit de verliefdheid op die persoon en daar niet los van zou kunnen functioneren.

Verder vind ik het denk ik in een relatie ook wel belangrijk dat iemand mij qua uiterlijk ook knap vind, maar op het moment dat ik iemand niet seksueel aantrekkelijk vind zou ik het wel ongemakkelijk vinden als die seksuele lading er voor de ander wel is.