Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vraagteken

Gestart door Vraagteken, november 22, 2017, 07:43:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vraagteken

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben al een tijdje bezig met mijn geaardheid. Op dit moment ben ik in de war en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik weet ook niet zeker of dit topic de juiste is maar ik probeer het maar gewoon.

Ik voel me aangetrokken tot alle genders maar heb hierbij nauwelijks seksuele fantasieën in de vormen zoals ik die van anderen hoor. Mijn fantasieën gaan voornamelijk over knuffelen, kussen en strelen en als het al eens verder gaat dan heb ik fantasieën zonder een duidelijk beeld te hebben van mij of de ander, ik zie hooguit vaag een gezicht maar geen specifieke lichaamsdelen. Wel wordt ik opgewonden van deze fantasieën en het bijkomende verliefde en soms geile gevoel. Ik heb op die momenten ook seksuele verlangens. Het gaat mij hierbij wel meer om het gevoel! Ook kan ik pas deze fantasieën hebben wanneer ik een diepe emotionele band heb ontwikkeld met die persoon.

Op dit moment ben ik erg verliefd en dan heb ik dus wel een aantal seksuele fantasieën waarbij het soms verder gaat dan alleen knuffelen, kussen en strelen. Ik word hier ook opgewonden van en vindt het fijn om seks te hebben. Maar ook hierbij heb ik slechts een vaag beeld van degene en van mezelf. Wat wel meespeelt is een soort angst om te praten over seks en seksuele fantasieën, ik vind de sekstermen vaak te plat en te weinig de lading dekken. Voor mij gaat seks veel meer over liefde dan over het lichamelijke genot. Ook al vindt ik het lichamelijke genot wel fijn en kan ik ook de neiging voelen om te mastruberen, bij het zien of praten over seks of iets wat erop lijkt. Dit vind ik altijd wel spannend maar het geeft me vaak achteraf wel een prettig gevoel.

Vroeger vond ik het al helemaal lastig om over seks te praten, laat staan om het te doen. En soms heb ik nu nog moeite met het uitspreken van bepaalde seksuele termen. Ik begreep in de puberteit nooit zo goed waarom iedereen zo bezig was met seks. Ik had mijn eerste soort van seksuele fantasieén pas erg laat in de puberteit, als je het nog de puberteit kan noemen.

Mijn vraag is of iemand zich hierin herkent en of dit een vorm is van aseksualiteit? Ik kom er niet uit door de vele termen op het internet en ik voel me nergens echt bij horen.

Alvast bedankt en ik hoor heel graag van jullie! ? :)

[Deze voorstelpost afgesplitst van een ander topic, en een eigen voorsteltopic voor Vraagteken aangemaakt. (Edewecht)]

Koffie

Welkom!

Om te beginnen, je kunt niet voor iemand anders bepalen of die aseksueel is en ook niet of die dat niet is. Dat is iets dat je bij jezelf na zult moeten gaan.

Daarbij ligt aseksualiteit niet zwart-wit. Soms kun je bepaalde dingen wel prettig vinden. Sommige aseksuelen hebben wel fantasieën, andere niet. Vaak willen ze dan die fantasieën echt alleen als fantasie en niet in de praktijk brengen. En er is een heel grijs gebied, juist omdat het niet zwart-wit ligt.

Het kan natuurlijk zijn dat jij je wel seksueel aangetrokken voelt, dat je daarin gewoon wat later ontwikkelde dan de meeste leeftijdsgenoten en dat je gewoon terughoudend bent om daar open en intiem over te praten. En als je gevoelig bent voor de sfeer die bepaalde woorden hebben of met de directheid ervan, kan het moeilijk zijn om in die termen te spreken.
In elk geval lijkt voor jou het romantische aspect van seks een voorwaarde te zijn en is dat jouw uitgangspunt bij de beleving ervan.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Vraagteken

Bedankt Koffie!

Ik heb ergens wel de behoefte om die fantasieën in praktijk te brengen maar vindt het eng.
Ik lijk inderdaad gevoelig te zijn voor de sfeer die bepaalde woorden hebben.

Romantisch is inderdaad een voorwaarde voor me.




Fricai

Hey Vraagteken, welkom! :wave:

Jouw verhaal klinkt mij als dat van een demisexual/halfseksueel: Hier een stukje uit de F.A.Q.

Edewecht

Alsnog welkom Vraagteken :) :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Vraagteken,  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vraagteken

Bedankt allemaal voor de vele reacties! :)