Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Grijs? Demi zeker!

Gestart door Luca Luna, november 23, 2017, 01:22:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luca Luna

Sinds gister ben ik hier aan het rondlezen en ik kom best wat herkenbare berichten tegen.

Ik heb alleen nog een beetje moeite met grijs. Of eigenlijk, of mijn verhaal binnen die definitie past.

Seks met mijn echtgenoot vind ik over het algemeen gedoe.
Ik denk dat ik in de afgelopen 3 jaar 2 keer seks heb gehad omdat ik daar behoefte aan had.
Soms omdat ik het wel leuk vind, zoals je een potje schaken leuk kan vinden, en mijn man nou eenmaal wel behoefte heeft.
Grijs, zou je denken...
Maar!
3 jaar geleden werd ik verliefd op een man waar ik wél seksuele gevoelens voor heb (ik heb kunnen experimenteren en zie deze man nog steeds af en toe). Dit had ik nog nooit gehad.
De omstandigheden blijven belangrijk, anders is het er gewoon niet. Als we niet ontspannen zijn, of hij dringt aan, of ik voel me niet veilig, dan is het er niet. Daarbij gebeurt er ook niets als hij niet het initiatief neemt. Ik kan best een opgewonden gevoel hebben en daar niets mee doen, behalve van genieten. Daar zit bij mij geen actie aan vast. En als er al een actie aanvalt zit is dit meer de behoefte aan verbinding dan aan seks.

Verder denk ik weinig aan seks, ben ik allergisch voor lust, is er voor mij geen verband tussen een mooi, aantrekkelijk persoon zien en seks. Begrijp ik de seksdrive niet die sommige hebben. Ik heb het niet graag over seks, vind kijken en aanraken op een seksuele manier moeilijk met beide mannen. Ik zoek in seks een vorm van verbinding die ik er meestal niet in vind (soms, op heel bijzondere momenten) maar zou niet weten die verbinding anders te leggen, liefde te uiten. Het probleem is dat "zij" meestal opgewonden raken als ik de verbinding op mijn manier probeer te leggen. Waardoor ik het steeds minder doe, uit angst gevoelens op mijn geweten te hebben waar ik niets mee kan. Masturberen heeft voor mij ook geen betekenis, ik begrijp er niets van.

En ben ik voor mijn mannen erg aantrekkelijk, wat voor hun al genoeg kan zij om seks te willen. Waar ik grote moeite mee kan hebben.

Waarom ik wil weten of dit grijs is?
Om voor mezelf te kunnen verantwoorden geen zin te hebben in seks.
Ik ben al jaren bezig te vinden waar het aan zou kunnen liggen, maar misschien ligt het helemaal nergens aan, is het gewoon een feit.

aeronaut

Ik weet niet of je hier nog leest aangezien je account verwijderd is.

Maar grijs-aseksueel verwijst gewoonweg naar het hele grijze gebied rond aseksualiteit. Kort gezegd: je hebt aseksualiteit nodig om je geaardheid uit te leggen, maar je bent het, om welke reden dan ook, net niet helemaal. Demiseksueel wordt vaak gezien als specifiekere term binnen het grijze gebied, één van de manieren waarop je bijna aseksueel kunt zijn maar net niet helemaal. Je verhaal klinkt zeker alsof grijs-aseksueel een goede term zou kunnen zijn, maar hoe je jezelf precies identificeert is aan jezelf. Je kunt je zelfs identificeren als zowel grijs als demi als je het idee hebt dat beide termen de lading dekken.