Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hersenspinsels

Gestart door Fricai, december 05, 2017, 07:54:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Tuurlijk! Dat van die kleurenblindheid snap ik, en ook dat je dan wel kan/mag autorijden. En ook dat de witte biesjes dan wel functioneel zijn, zeker voor het onderscheid rood/blauw(/groen). (Dank voor de link, Bubble!)

Maar een wit biesje om het hele bord heen, en daar weer een rood (of blauw) randje omheen?

Niet dat ik er tegen ben, hoor. Ik vind het wel sexy staan... :ange:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Ik snap die randjes bij het rechter bord wel, maar bij het linker bord? ??? Als mensen het verschil tussen Wit en Rood niet zien, zien ze het verschil toch ook niet tussen die Witte en Rode randjes?

AceVentura

Misschien dat het in die gevallen meer is gedaan om een uniform uiterlijk van alle borden te krijgen/behouden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Citaat van: AceVentura op mei 28, 2018, 09:17:26 AM
Misschien dat het in die gevallen meer is gedaan om een uniform uiterlijk van alle borden te krijgen/behouden.

Dat denk ik ook! Ik vind het in ieder geval wel mooi dat het zo 'uniform' is, anders had ik me er denk ik aan geërgerd :P
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Fricai

Ik vroeg me laatst nog af waarom je vaak ook het donkere deel van de maan kunt zien, ondanks dat daar geen zonlicht op valt. Mijn beste gok bleek de waarheid, dat deel wordt een beetje verlicht door licht dat gereflecteerd wordt door de aarde.