AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
Oktober 23, 2018, 03:13:32                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email?

Stuur dan een email naar:
mailaven @ xs4all.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: Welk liedje luister je Nu?  (gelezen 8401 keer)
AceVentura
Administrator
A-Grade AVENite

Alrighty then!

« Antwoord #60 Gepost op: Juni 25, 2018, 11:43:54 »

Niet altijd, wel heel vaak. Ik ben veel alleen, en zeker als het in m'n omgeving dan stil is dan gaat er al snel muziek in m'n hoofd spelen.

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler
Edewecht
Administrator
AVENator

Martin, 1962

« Antwoord #61 Gepost op: Juni 25, 2018, 07:07:20 »

Zijn er nog meer mensen die dat hebben? Altijd muziek in hun hoofd?

Ja, ik! Ik heb altijd een muziekje in mijn hoofd. Meteen bij het wakkerworden is het er. Meestal vind ik het prettig tot neutraal. Soms wordt het vervelend, omdat ik dan de halve (of de hele) dag 'luister' naar éénzelfde nummer. Een 'oorwurm' noemen ze dat.

Het is zelfs zo erg dat als ik één muziekje draai dat ik vroeger veel geluisterd heb, het zich meteen in mijn hoofd nestelt en zich als oorwurm gaat gedragen. Dus ik vermijd nog al eens om 'muziek van vroeger' te draaien. Wat wel jammer is...

I'm not Weird - I'm a Limited Edition.
Bubble
Mega Mitosis
**

« Antwoord #62 Gepost op: Juni 25, 2018, 09:57:20 »

Goh, ben ik dus toch niet de enige met bijna voortdurend muziek of liedjes in mijn hoofd. herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?
Gus Gus
Amoeba
*

« Antwoord #63 Gepost op: Juni 26, 2018, 08:36:20 »

Mijn statistieken zijn bijgesteld! Ik dacht ook altijd dat ik de enige was...

Ik heb het net als Edewecht ook meteen bij het wakker worden. De muziek gaat aan, alsof je het licht aandoet. Soms is er kennelijk geen muziek voorhanden, en dan wordt het een ritmisch structuurtje.
@Edewecht, heb je wel eens geprobeerd bewust een ander liedje in te zetten om het ongewenste liedje te 'verdrijven'?

Herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?

Onmiddellijk! Wat grappig dat jij dat ook hebt. Bij mij gaat het vooral via woorden. Een woord dat ik denk of zie, en dat terug komt in de tekst of de titel van een liedje.
Edewecht
Administrator
AVENator

Martin, 1962

« Antwoord #64 Gepost op: Juni 26, 2018, 07:14:12 »

@Edewecht, heb je wel eens geprobeerd bewust een ander liedje in te zetten om het ongewenste liedje te 'verdrijven'?

Jazeker. De ene keer lukt dat wel, de andere keer niet. Het is alsof een bepaalde golflengte in m'n hoofd dat muziekje heeft uitgekozen, en daardoor krijg je dat soms niet zomaar weg.

Dat is éen van de redenen dat ik graag naar Ambient luister. Dat kan niet blijven hangen, want het heeft geen struktuur.

herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?

Soms, ja.

Ik dacht ook altijd dat ik de enige was...

Je kunt zo gek niet verzinnen of het blijkt dat je zelden of nooit de enige bent... Dat gaat van alledaagse dingetjes als in dit topic, tot grote zaken als aseksualiteit. Maar laat ik verder niet offtopic gaan.

I'm not Weird - I'm a Limited Edition.
Somebody someone
Amoeba Colony
*

All I wanna do is to make love to you

« Antwoord #65 Gepost op: Juni 26, 2018, 08:24:13 »

Ik ben vandaag en gisteren even geen muziek aan het luisteren kwam gisteren terug van graspop metal meeting. gigantische metal festival waar ik 3 dagen bivakkeerde met stel vrienden. Dus effe rust aan mijn oortjes hahaha
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: