Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door San75, januari 16, 2018, 12:24:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

San75

Hallo allemaal, ik ben Sandra
Ik ben 42j en heb pas nu ontdekt aseksueel te zijn. Ik ben getrouwd  (al bijna 18j) en heb 2 kinderen.
Bij mij is het zo dat ik geen afkeer heb van sex, maar eigenlijk boeit het mij ook niet. Als mijn partner niet de eerste stap zet, komt het er niet van. En daar wringt het schoentje. ... na een aantal discussies ben ik gaan opzoeken wat er zo fout is aan mij. En deze site heeft mij doen inzien dat ik aseksueel ben. Voor mij zijn sex en liefde 2 verschillende dingen. Mijn partner vindt dat door sex ik mijn liefde aan hem toon. Dus aangezien ik zelf geen initiatief neem, denkt hij dat ik hem niet graag meer zie.
Ik hoop via deze site wat meer inzichten te krijgen in hoe ermee om te gaan

AceVentura

Welkom op het forum Sandra,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Vanuit andere verhalen hier op het forum is je situatie zeker herkenbaar. Hopelijk kunnen de verhalen van anderen je wat verder helpen, en mocht dat niet zo zijn stel dan de vragen die je hebt, er is altijd wel iemand die raad weet.
Ik hoop dat je ook kan zien dat er niets fout is aan je, maar dat je gewoon aseksueel bent.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

#2
Welkom naamgenoot. :)

Ik denk dat dat HET bekende misverstand is waar jullie tegenaan lopen. Voor seksuele mensen is seks een belangrijke pijler om liefde in te zoeken. En wringt daar inderdaad de schoen, dan kan dat veel onzekerheid met zoch meebrengen.

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en ook dat je leert dat er niets 'fout' met je is, maar dat er gewoon veel verschillende 'smaken' mens en (a)seksualiteit zijn en dat jij er daar een van bent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hey San75, Dit verhaal klinkt herkenbaar! Welkom & succes met je zoektocht! :wave:

Edewecht

Hallo Sandra, welkom! :cake:
Je bent duidelijk niet de enige die in je relatie hiertegen aan loopt. Ik hoop dat je hier herkenning vindt, en mensen met wie je ervaringen kunt uitwisselen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Hoi Sandra, welkom.

Wat een herkenbaar verhaal. Ook de reactie van je partner klinkt me bekend in de oren. Maar zo werkt het waarschijnlijk bij een seksueel.
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt, voor mij was het een jaar geleden een hele opluchting om er via dit forum en de achter te komen dat ik alleen maar aseksueel was. En dat je het nu  ontdekt hebt, is toch prima?
Anders goed is ook goed