Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ehh hoi?

Gestart door jasmijn19, december 18, 2017, 11:12:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasmijn19

Hi mijn naam is Jasmijn ,

Ik ben 19 jaar oud en studeer in Amsterdam. Ik dacht ik stel me even kort voor: ik hou van katten, eten, polaroids maken, bordspellen spelen en series kijken ik ben introvert. Ik hoorde van mijn vriendin wat aseksueel zijn inhoudt en ik herkende er veel dingen in van mezelf. Ik weet dat er verschillende vormen van zijn. Ik heb namelijk nooit zin gehad in seksuele dingen en er ook nooit behoefte aan gehad (nog steeds niet). Maar ik ben wel opzoek naar een relatie, maar ik weet niet zeker of ik dan wel aseksueel ben... Zijn er meer mensen die aseksueel zijn die wel behoeftes hebben aan een relatie? Ik ben blij dat ik achter dit forum gekomen ben en dat er meer mensen zijn die met het zelfde zitten. Het lijkt me leuk om met iemand erover te praten.. Ik heb het nog niet echt aan mensen verteld, maar aan de mensen die ik het verteld heb, proberen wel begripvol te zijn, maar ik merk dat ze het toch niet helemaal begrijpen.

Bedankt voor het lezen van mijn bericht! :)


AltijdDruk

Citaat van: jasmijn19 op december 18, 2017, 11:12:19 PM
Ik dacht ik stel me even kort voor: ik hou van (...) bordspellen spelen..

Yay nog iemand die bordspellen speelt :D

Welkom!

Fricai

#2
Hallo jasmijn19, welkom! :wave:

Citaat van: jasmijn19 op december 18, 2017, 11:12:19 PMMaar ik ben wel opzoek naar een relatie, maar ik weet niet zeker of ik dan wel aseksueel ben... Zijn er meer mensen die aseksueel zijn die wel behoeftes hebben aan een relatie?

Jep, die twee dingen sluiten elkaar helemaal niet uit. Ik denk dat zelfs de meerderheid van de aseksuelen op het forum een relatie zoekt of heeft! Btw: Dit soort vragen worden allemaal kort beantwoord in de FAQ. ;)

Edewecht

Welkom Jasmijn!

Citaat van: jasmijn19 op december 18, 2017, 11:12:19 PM

(...), maar ik merk dat ze het toch niet helemaal begrijpen.


Misschien komt dat doordat het voor jezelf nog niet helemaal duidelijk is. Maar dat komt vanzelf. Neem de tijd, en kijk hier rustig rond. Naast de FAQ waar Fricai het over heeft, zijn hier allereli onderwerpen over aseksualiteit en relatie, verliefdheid, romantisch-zijn, verlangen, enz enz.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! En dat mensen het niet helemaal begrijpen, dat klopt. Ik merk dat zelf ook. Daarom ben ik ook blij dat dit forum er is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

lizzzzzk

Hoi!  ;D

Daar is dit forum voor! Het helpt mij ook nog iedere dag om mijzelf beter te begrijpen en om anderen te helpen om aseksualiteit beter te begrijpen!
Maak het jezelf makkelijk en pak een lekker stukje:  :cake:

:wave:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Jeanette1707

Hooi, welkom! :) ben 18 en jou gedachtegang en die van mij zijn vrijwel gelijk  :handschudden: :handschudden:

AceVentura

Welkom op het forum Jasmijn,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Er zijn zeker meer aseksuelen op zoek naar een relatie, dus dat sluit elkaar niet uit. Er zijn zo af en toe bijeenkomsten en meetings dus als je in real life met anderen wil praten dan is daar zeker de mogelijkheid voor.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Loesz :)


Catulus

Hallo Jasmijn! welkom hier. Hopelijk krijg je hier wat antwoorden op je vragen

Citaat van: jasmijn19 op december 18, 2017, 11:12:19 PM
Zijn er meer mensen die aseksueel zijn die wel behoeftes hebben aan een relatie?

Ik denk dat veel mensen hier wel behoeftes hebben aan een relatie

Citaat van: AltijdDruk op december 18, 2017, 11:31:47 PM
Citaat van: jasmijn19 op december 18, 2017, 11:12:19 PM
Ik dacht ik stel me even kort voor: ik hou van (...) bordspellen spelen..

Yay nog iemand die bordspellen speelt :D

Oeh is een bordspellen meet niet leuk om te doen?

"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Loesz :)

Jaa bordspellen meeting lijkt me een goed idee! :)