Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview over Rutgers-onderzoek voor NOS.nl

Gestart door AnneNOS, januari 15, 2018, 08:16:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnneNOS

Beste allen,

Mijn naam is Anne en ik werk als redacteur voor NOS.nl. Vandaag pakte de NOS groot uit met een nieuw onderzoek van Rutgers, met als belangrijkste conclusie dat de meeste Nederlanders heel tevreden met hun seksleven zijn. Zie link: https://nos.nl/artikel/2211972-meeste-nederlanders-tevreden-over-hun-seksleven.html

Ik ben nu bezig met een tweede artikel hierover, met als centrale vraag: hoe voelt zulk nieuws als seks géén centrale rol speelt in je leven? In het onderzoek lijkt het bijna alsof voor iedereen veel/goede seks gelijk staat aan een gelukkig leven, maar dit is niet voor iedereen het geval. Is het vervelend om dit soort nieuws gepresenteerd te krijgen of 'hoort het er nu eenmaal bij'? Wat doet het met het beeld van je omgeving over aseksualiteit?

Voor het stuk zou ik graag vandaag iemand telefonisch willen spreken: dit kost waarschijnlijk een kwartiertje van je tijd. Het stuk komt op NOS.nl en in de app. Het kan uiteraard anoniem en je mag het stuk doorlezen voordat we het publiceren.
Ik ben te bereiken op anne.ter.rele@nos.nl!

Alvast bedankt, groet,
Anne


Imogen

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met Anne en nog een jongere van in de 20 zou contact opnemen met Anne.

Dank dat je hier aandacht aan wilt besteden en daarbij ook de visie vanuit een aseksueel perspectief wilde belichten.  :klap:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Goed dat je dit oppakt AnneNOS. Ik zelf heb nu geen tijd, een afspraak die ik heb komt zo en daarna zijn mijn kinderen weer thuis, dus dat vind ik niet handig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Dat zal 'm wel zijn ja. Dat artikel is ook van Anne, en van vandaag, van een paar uur na deze oproep. :)

AceVentura

Ik had de naam van Anne over het hoofd gezien bij het artikel, daardoor legde ik de link niet direct. Nu zie ik hem ook staan  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Loesz :)

Heee dit artikel las mijn moeder gister voor haha!