Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe ervaren jullie seks?

Gestart door Michelle, februari 03, 2018, 03:18:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

Hey iedereen

Lange tijd geleden was ik hier actief omdat ik dacht (denk) dat ik aseksueel ben. Omdat ik nog geen relatie had gehad, was ik nog niet helemaal zeker.

Ondertussen ben ik 6 maanden samen met een seksuele jongen en heb ik mijn eerste ervaringen gehad. Daarom ben ik nu vrijwel zeker dat ik aseksueel ben

Nu vraag ik me af hoe andere aseksuelen seks ervaren. Ik ben benieuwd of ik soortgelijke gevoelens tegenkom. Hoe voelt het? Doet het pijn?

Tineke.

Hoi Mozart! Seks doet mij mij niet echt pijn, maar ik vind het wel zeer oncomfortabel en omgemakkelijk. Ik word er niet opgewonden van en voel me net zo'n pop. De keren dat ik seks had hoopte ik dat het zo snel mogelijk klaar was.. Daarom ben ik jarenlang relaties uit de weg gegaan: om de seks te vermijden haha. Toen wist ik echter nog niet wat aseksualiteit was.

Michelle

Hey Tineke. Bedankt voor de reactie.

Bij mij geeft het raar genoeg het omgekeerde gevoel. Ik geniet er niet van ofzo, maar ik vind het ook niet zo erg om het te doen. Het doet bij mij wel pijn. Zowel tijdens als na de daad.

Het voelt bij mij beetje alsof ik moet plassen. Geen idee of het zo hoort te voelen, maar ik vind het wel raar

Tineke.

Hoi Mozart! Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je het hebt gedaan, en dat hoef ik ook niet te weten, maar misschien heb je die pijn en het gevoel dat je moet plassen omdat je het nog niet zo vaak hebt gedaan? Ik weet overigens niet of dat normaal is of niet..

Koffie

Ik kan mijn herinneringen niet meer los ervaren van de gevolgen van mijn nog niet ontdekte aseksualiteit in die tijd en mijn pogingen partners tegemoet te komen. En van mijn pogingen eigenlijk anders te zijn dan ik zelf ben. Seks betekende voor mij een soort van emotionele spagaat.
Hoe ik het zou ervaren als ik als mezelf een relatie kan aangaan en erkend word, ook als aseksueel, door een partner, dat zou ik ook wel eens willen weten. ;)

Bij mijn eerste partner reageerde ik vaginistisch en deed het pijn. Bij andere partners had ik dat vreemd genoeg niet. Het gevoel te moeten plassen ken ik er ook niet bij. Ik heb zelf niet zo'n zin om dat te gaan doen, maar misschien kun je er eens op googelen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Hoi Mozart,

Ik weet niet precies hoe ik je pijn moet interpreteren maar is het een soort buikpijn, dan raakt je blaas misschien wat geprikkeld bij de penetratie. Het kan helpen door voor je seks hebt, eerst te gaan plassen, of een andere houding te proberen.

Wat ook kan is dat het wat schuurt omdat je vagina niet vochtig (genoeg) is. Dan kan iets meer voorwerk of glijmiddel een optie zijn.
Of je reageert misschien overgevoelig op bijvoorbeeld het condoom.

Toen ik nog seks had en er langere tijd tussen zat, had ik ook regelmatig een pijnlijk gevoel tijdens en na de seks, zeker als ik kort daarvoor nog gemenstrueerd had. Vooral plassen na de seks was dan flink gevoelig.


Anders goed is ook goed

Michelle

Ben blij dat ik zoveel reacties krijg.

Meestal ga ik ervoor wel plassen en toch heb ik nog altijd dat plasgevoel. Ik ga het misschien inderdaad eens opzoeken.

De pijn is eerder branderig. Ik dacht ook al aan het feit dat het misschien niet vochtig genoeg is, maar we gebruiken wel altijd glijmiddel. Dan vroeg ik me af of te weinig vocht een gevolg kan zijn van aseksualiteit.

@Bubble: die pijn die jij beschrijft, lijkt er wel hard op denk ik. Ook tijdens het plassen erna pikt het enorm.


Fricai

Ik neem aan dat je specifiek op zoek bent naar ervaringen van aseksuele vrouwen? ;)

Citaat van: Mozart op februari 03, 2018, 08:50:31 PMDan vroeg ik me af of te weinig vocht een gevolg kan zijn van aseksualiteit.

Absoluut. Ik vermoed dat dat eerder de regel is dan de uitzondering!

Michelle

Dankje Fricai. Als dat zo is, wordt het wel moeilijk om mijn vriend seks te geven. Als dat elke keer pijn doet door gebrek aan vocht, zie ik het niet echt zitten.

Daarnaast heb ik eens opgezocht over dat plasgevoel. Dit zou kunnen komen doordat de G-spot ofzo geraakt wordt. Dit zou ervoor zorgen dat seks goed voelt ofzo. Ben aan het opzoeken geweest en gelezen dat een asekseel wel kan genieten van seks, maar gewoon niet behoefte ernaar heeft.

Zijn er hier mensen die genieten van seks?

Fricai

Citaat van: Mozart op februari 08, 2018, 03:01:18 PM
Dankje Fricai. Als dat zo is, wordt het wel moeilijk om mijn vriend seks te geven. Als dat elke keer pijn doet door gebrek aan vocht, zie ik het niet echt zitten.

Jep, vervelende situatie... Denk dat het zichzelf ook nog versterkt: Hoe minder je het 'ziet zitten', hoe moeilijker het wordt.

aeronaut

Qua te weinig vocht als gevolg van aseksualiteit: als je totaal niet opgewonden raakt van de andere persoon of de seksuele situatie, is dat wel een logisch gevolg. Maar dat je aseksueel bent betekent niet per definitie dat je niet opgewonden kan raken. Misschien kun je proberen iets te vinden waar je wel opgewonden van raakt. Iets meer voorspel zou kunnen helpen, of andere manieren van seks waarbij geen penetratie komt kijken, dan heb je vermoedelijk ook de pijn niet.

Overigens zijn er ook onder seksuelen genoeg vrouwen die pijn hebben bij seks of het niet zo prettig vinden omdat hun partner vaak gewoonweg te weinig tijd neemt om hen te plezieren en alleen maar zelf willen klaarkomen.

H@nn@h

Wat rot dat je zo'n pijnlijke ervaringen hebt met seks, en wat goed dat je het zo openhartig durft te bespreken!
Hier zijn mijn two cents:

Maak je gebruik van condooms of andere latexproducten tijdens seks? Het branderige gevoel dat je omschrijft van zowel tijdens of na seks kan duiden op een latexallergie. Een oplossing hiervoor kan zijn om het te proberen met latexvrije condooms.

Het is ook vrij veel voorkomend dat de vaginale wanden gespannen zijn bij de eerste keren dat iemand seks heeft omdat het gewoon erg spannend is. Hierbij kan het helpen om het rustiger aan te doen, meer tijd te nemen en goed te communiceren met je partner (net als bij onvoldoende vocht waar de mensen voor mij het over hadden). Als het een langer aanhoudend probleem is, kun je ook naar bekenbodemoefeningen kijken.

Tot slot wil ik wel benadrukken dat wij je nu allemaal proberen te helpen met dit specifieke probleem maar dat dit niet betekent dat je seks moet hebben met je partner, met of zonder pijn mag je altijd nee zeggen en je kan ook bespreken dat je bijvoorbeeld geen penetratieseks meer wil hebben.  De genoemde oorzaken voor pijn bij seks kunnen zowel bij aseksuelen en alloseksuelen voorkomen en in beide gevallen hoeven mensen alleen oplossingen uit te proberen als ze dat zelf willen. Bespreek dit vooral met je partner en kijk wat voor jou de beste gang van zaken is.

Michelle

Bedankt voor alle reacties.

@aeronaut: ik heb volgens mij niets waarvan ik opgewonden word. Geen idee of dat kan. Misschien heb ik het gewoon nog niet gevonden of besef ik het niet?

Ik bespreek veel met mijn partner en we doen het ook wel rustig aan. Dus het is niet dat hij te snel wil klaarkomen ofzo. We hebben het al gehad over andere condooms (degene die we gebruiken bevatten inderdaad latex) of glijmiddel.

Ik weet dat ik niet verplicht ben om seks te hebben, maar ergens heb ik het vermoeden dat ik er zonder die pijn nog wel een beetje van zou kunnen genieten. En ik weet dat mijn vriend er ook van geniet. Hij is al zo geduldig. Ik wil ook voor hem proberen om hiervoor een oplossing te vinden.

aeronaut

Citaat van: Mozart op februari 16, 2018, 03:45:42 PM
@aeronaut: ik heb volgens mij niets waarvan ik opgewonden word. Geen idee of dat kan. Misschien heb ik het gewoon nog niet gevonden of besef ik het niet?
Tuurlijk kan dat ook, en ook daar is niets mis mee :) Als je wel seks wil hebben kan glijmiddel gewoon een prima oplossing zijn. Misschien dat je naast andere condooms inderdaad ook eens ander glijmiddel kunt gebruiken, ook daarvoor kun je geloof ik allergisch zijn.

Verder fijn dat je veel kan bespreken met je partner en dat hij ook probeert mee te zoeken naar een oplossing :) Dat is toch wel het belangrijkste denk ik, anders gaat al het glijmiddel van de wereld nog niet helpen :P

sushilover133

Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik ben een vrouw van midden 40 en ik heb sex nooit echt fijn gevonden. Als in dat ik gewoonweg niks voel tijdens de daad. Nu ik steeds meer over a sexualiteit lees valt eigenlijk het kwartje. Is niks voelen tijdens gemeenschap een teken van a sexualiteit????