Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Graag een mening hierover van een aseksueel?

Gestart door Femke, april 14, 2018, 10:22:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silver

Citaat van: Femke op april 16, 2018, 07:09:12 AM

Dank je voor je reactie.
Dit is zo herkenbaar. Hij heeft in een huilbui wel eens gezegd dat hij niet goed is voor mij en dat hij me niet kan geven wat ik nodig heb.
Maar het frustrerende is dat hij mij niet de kans geeft om uit te leggen wat ik wil en nodig heb. Hij denkt het allemaal al te weten.
Hij zegt dat ik er te licht over ga en niet weet wat ik zeg. Zie ik het dan echt te simpel? ik heb zelf echt niet zoveel behoefte aan seks als hij denkt.
Hoe sta jij er tegenover om tot een compromis te komen in een relatie? Was dat voor jou een optie of zelfs totaal niet bespreekbaar?
Ik denk dat mijn verwachtingen helemaal niet hoog liggen en in mijn ogen is een relatie altijd wel geven en nemen.


het is allemaal verre van simpel vind ik. Ik zou best tot een compromis willen komen maar dat hangt dan ook van de ander persoon af, als ik het gevoel krijgt dat ik alles kan bespreken dan wel, maar als ik het gevoel krijg dat de ander me probeer te veranderen, dan is t voor mij compleet gedaan. Voor mij zou het zowieso al extreem moeilijk zijn om tot een compromis te komen eigenlijk, om persoonlijke redenen....maar je weet nooit wie je tegen het lijf loopt zeker.
*I am the one and only me! :p*

Fricai

Hey Femke, welkom! :wave:

Beter laat dan nooit, ik wilde nog in gaan op een vraag uit je eerste bericht:

Citaat van: Femke op april 14, 2018, 10:22:15 AM* Is het herkenbaar dat je na het ontdekken van je aseksualiteit je partner meteen afstoot? Ik vind dit zo onbegrijpelijk. Het lijkt wel alsof de voorbije 10 jaar fake waren voor hem.

& enkele andere citaten:

Citaat van: Femke1. Hij kan/wil hierover niet praten met mij.
2. Hij is nooit echt sociaal geweest maar plots plant hij vanalles om alleen te doen, ineens terug vaak uitgaan, terug meer contact zoeken met vrienden,.. ? zoveel mogelijk om mij te ontwijken (ook al wonen we samen).
3. Op dit moment neemt hij heel erg afstand, ook geen knuffels of kussen, en dat vind ik 1000 keer zwaarder dan seks te missen. Hij gaf eerder wel aan dat hij zijn leven niet heel alleen kan voorstellen. Hopelijk kan hij hier snel duidelijkheid over geven.
4. Dit merk ik ook heel hard aan mijn vriend. Plots slaapt hij op het uiterste randje van ons bed om me maar niet tegen te komen snachts. Komt voor mij een beetje belachelijk over, want ik zou hem echt niet aanraken nu ik weet dat hij dat helemaal niet wilt. Ik verwacht ook helemaal niets van hem op dit moment. Zo vreemd, het lijkt wel of hij bang heeft om naast me te liggen (hoewel we dat al jaren gewoon normaal gedaan hebben).

Dit is voor mij even onbegrijpelijk. Het enige logische negatieve gevolg van deze ontdekking lijkt me de realisatie waarom iemand seks nooit geweldig vond, en dat die persoon het waarschijnlijk nooit geweldig zal gaan vinden. Zonder de hoop om 'dat fantastische' wat andere mensen ervaren nog te gaan ervaren, heeft iemand dan ineens minder motivatie om nog seks te hebben. Maar je partner afstoten, alle intimiteit mijden, weigeren te communiceren, ... Is allemaal niet logisch, wat mij betreft.

En in mij komt dezelfde vraag op: Hoe ziet hij de toekomst dan? Deze situatie kan niet voort blijven duren. Je moet hem op een of andere manier zover krijgen met je te communiceren. Hoop dat dat lukt!

Citaat van: FemkeHij heeft heel erg het gevoel dat hij hier alleen moet uit zien te geraken en dat de enige oplossing is om alleen verder te gaan.

Uit zien te geraken, klinkt alsof hij denkt ervan te kunnen 'genezen'? ???