Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nederlandstalige (België-Nederland) aseksuele mannen gezocht voor thesis UGent

Gestart door jaco, februari 04, 2018, 04:15:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaco

Hallo iedereen,

Mijn naam is Janne, ik ben 22 jaar oud en ik woon in Gent (België). Ik ben student aan Universiteit Gent en volg de opleiding Master of Arts in Gender en diversiteit. Voor mijn masterproef doe ik een onderzoek over aseksualiteit bij Nederlandstalige mannen.

De reden waarom ik me specifiek richt op aseksuele mannen is omdat voorgaand onderzoek voornamelijk gericht is op vrouwelijke aseksuele personen. Ervaringen van aseksuele mannen blijven vaak onderbelicht. Ik vind het daarom belangrijk te onderkennen dat ook mannen zich aseksueel kunnen voelen of zich als aseksuele persoon kunnen identificeren. Het onderzoek kan een bijdrage zijn voor de maatschappelijke/publieke kennis omtrent aseksualiteit. Aseksuele personen voelen zich - tot op heden - vaak niet begrepen en worden evenals gepathologiseerd. Het publieke discours dient geïnformeerd te worden opdat algemene acceptatie en aanvaarding in deze samenleving tot stand kan komen. ? 

Het onderzoek peilt voornamelijk naar de (a)seksuele identiteit, gender(rollen), intimiteit en relaties. Via diepte-interviews tracht ik te weten te komen hoe personen de aseksuele identiteit beleven. Persoonlijke ervaringen, meningen, gedragingen en interacties zullen aan bod komen tijdens het gesprek.

Voor het onderzoek ben ik dus opzoek naar een tiental mannen uit België en/of Nederland die zichzelf als aseksueel definiëren en het zien zitten om geïnterviewd te worden (duur: +/- 1 uur). Gezien ik zelf in Gent (Oost-Vlaanderen, België) woon, ben ik bereid om te reizen om deze interviews te kunnen houden. Ik vind het belangrijk dat de gesprekken steeds doorgaan op een plek waar de geïnterviewde zich helemaal op zijn gemak voelt.

Het is voor de hand liggend dat alle informatie van het interview enkel wordt gebruikt voor het onderzoek en de anonimiteit volledig gegarandeerd wordt. Bij het transcriberen van de interviews worden er steeds fictieve namen gebruikt.

Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of wil je meer weten? Stuur gerust een mailtje naar Janne.Colle@UGent.be

Alvast bedankt!
Janne

Koffie

Leuk dat je interesse toont! Ik hoop dat je wat mannen kunt spreken. Ik zelf ben een vrouw, dus ik kan in dezen niets voor je betekenen. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Janne. Mooi dat je belangstelling hebt in het onderwerp. Ik wil best graag meedoen, maar het lukt door omstandigheden op dit moment niet. Daarom mijn vraag: op wat voor termijn werk jij?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

jaco

Citaat van: Edewecht op februari 04, 2018, 09:40:16 PM
Welkom Janne. Mooi dat je belangstelling hebt in het onderwerp. Ik wil best graag meedoen, maar het lukt door omstandigheden op dit moment niet. Daarom mijn vraag: op wat voor termijn werk jij?


Hey Edewecht!
Super fijn te horen dat je interesse toont in mijn vraag!  :)
Mijn masterproef wordt verwacht klaar te zijn in mei 2018. Dus tot april 2018 zou ik gesprekken kunnen houden met personen die hier voor openstaan. Je moet me maar laten weten als je tijd zou hebben voor een gesprek!
Groetjes

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)