Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey ik ben nieuw hier

Gestart door Druifje94, februari 19, 2018, 09:12:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Druifje94

Hoi allemaal,

Ik ben op dit forum gekomen, omdat ik twijfel of ik wel op mannen of op vrouwen val. Ik ben een vrouw van midden 20 met heel weinig interese in mannen en seks.
Op de middelbare en het mbo heb ik heel af en toe wel eens een date gehad, maar tijdens het zoenen voelde ik helemaal niks en eigenlijk vond ik ze niet eens leuk. In een dronken bui heb ik wel eens seks gehad met iemand die ik dacht wel leuk te vinden, maar ook tijden de seks voelde ik niks en dacht is dit het nou..aantal jaar later werd ik echt voor de eerste keer verliefd. Dit heeft een aantal maanden geduurd, maar uiteindelijk liep ik weer tegen hetzelfde aan. Het zoenen en de seks het deed mij niks. Weer had ik het gevoel dit kan het toch niet zijn.

Ik ben nu op een punt waarop ik aan het twijfelen ben of ik wel op mannen of op vrouwen val. En wat betekent het dat ik mij niet aangetrokken voel tot mannen? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe kom ik erachter? Ik hoop dat dit forum mij een beetje kan helpen. Tips zijn altijd welkom!

Groetjes,
Druifje94

AceVentura

Welkom op het forum Druifje,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Het kan verwarrend zijn om zo te twijfelen over je geaardheid. Bedenk dat het ook niet altijd zwart-wit is, seksualiteit is een complex onderwerp en iedereen is weer uniek.
Er is hier al veel geschreven, uiteraard het meest over aseksualiteit, waarbij je geen seksuele aantrekking naar anderen ervaart (ongeacht geslacht/gender identiteit). Hopelijk haal je daar informatie uit wat die aantrekking inhoudt en kan je daarmee bepalen of dat voor jou van toepassing is. Stel gerust ook je vragen als je die hebt.

Heel veel succes op deze ontdekkingsreis !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! Het kan inderdaad best lastig zijn om voor jezelf uit te vogelen hoe de dingen voor je liggen. AceVentura zei het al.
Lees veel op het forum, kijk waarin je je herkent, waar je wat mee kunt. Je zult zien dat ook aseksuelen onderling verschillen.

Helaas kunnen anderen nooit voor iemand anders bepalen of die op mannen en/of op vrouwen valt of op geen van beide, of je je seksueel aangetrokken voelt. Dat zijn echt dingen die je in jezelf voelt en die dus soms gewoon moeilijk te 'grijpen' zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

introvert_ace

Welkom Druifje!  :cake: :cake: :cake:
Hopelijk geeft dit forum je wat meer duidelijkheid en herkenning!  :)

Fricai

Hey Druifje, welkom! :wave:

Citaat van: DruifjeIk ben nu op een punt waarop ik aan het twijfelen ben of ik wel op mannen of op vrouwen val. En wat betekent het dat ik mij niet aangetrokken voel tot mannen? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe kom ik erachter?

Je was toch verliefd geweest? Dat is toch 'aantrekking'? ;)
Misschien bedoel je specifiek 'seksuele aantrekking'? Daarbij zou ik zeggen: Als je het niet weet, dan heb je het waarschijnlijk niet. Klinkt cliché maar heeft een kern van waarheid? :P Al kan het natuurlijk altijd alsnog komen met specifieke personen of situaties!

Druifje94

Citaat van: Fricai op februari 20, 2018, 07:01:18 PM
Hey Druifje, welkom! :wave:

Citaat van: DruifjeIk ben nu op een punt waarop ik aan het twijfelen ben of ik wel op mannen of op vrouwen val. En wat betekent het dat ik mij niet aangetrokken voel tot mannen? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe kom ik erachter?

Je was toch verliefd geweest? Dat is toch 'aantrekking'? ;)
Misschien bedoel je specifiek 'seksuele aantrekking'? Daarbij zou ik zeggen: Als je het niet weet, dan heb je het waarschijnlijk niet. Klinkt cliché maar heeft een kern van waarheid? :P Al kan het natuurlijk altijd alsnog komen met specifieke personen of situaties!

@Fricai Bedankt voor je reactie! Ja klopt daar heb je gelijk in. ;) Het is meer de seksuele aantrekkingskracht wat ik mis. Nu wil ik niet direct te snel conclusies trekken en zeggen dat die aantrekkingskracht nooit meer gaat komen. Maar straks ben ik nog aan het wachten op die 'ene goede man' en blijkt dat ik gewoon niet zo ben. Ik zou dat zonde van de tijd vinden. En ik weet ook niet hoe ik daar achter zou moeten komen..

AceVentura

Het lastige met aseksualiteit is dat het een ontkenning is van iets (het niet ervaren van seksuele aantrekking), en zoiets kan je nooit bewijzen. Je kan hooguit iets zeggen over hoe je het tot nu toe ervaren hebt, en er voor open staan dat het later mogelijk anders zal zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Tineke.