Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aangenaam :)

Gestart door jaco, maart 08, 2018, 03:18:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaco

Hey iedereen,

Ik ben Janne, ik kom uit België. Zelf ben ik (hetero)seksueel, maar ik ben heel erg geïnteresseerd in zaken die te maken hebben met (a)seksualiteit, gender, genderrollen enz...
Het is vanuit deze belangstelling dat ik ook mijn masterproef over aseksualiteit schrijf en hier lid ben geworden.
Ik weet dat er op AVEN een pagina bestaat die specifiek opgericht is voor oproepen, maar hier is weinig respons op gekomen.
Dus onder het motto 'wie niet waagt, niet wint', probeer ik hier nogmaals mensen warm te maken en plaats ik mijn oproepje nog eens :) : (hopelijk is dit oké)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn naam is Janne, ik ben student aan Universiteit Gent en volg de opleiding Master of Arts in Gender en diversiteit. Voor mijn masterproef doe ik een onderzoek over aseksualiteit bij Nederlandstalige mannen.

De reden waarom ik me specifiek richt op aseksuele mannen is omdat voorgaand onderzoek voornamelijk gericht is op vrouwelijke aseksuele personen. Ervaringen van aseksuele mannen blijven vaak onderbelicht. Ik vind het daarom belangrijk te onderkennen dat ook mannen zich aseksueel kunnen voelen of zich als aseksuele persoon kunnen identificeren. Het onderzoek kan een bijdrage zijn voor de maatschappelijke/publieke kennis omtrent aseksualiteit. Aseksuele personen voelen zich - tot op heden - vaak niet begrepen en worden evenals gepathologiseerd.

Het onderzoek peilt voornamelijk naar de (a)seksuele identiteit, gender(rollen), intimiteit en relaties. Via diepte-interviews tracht ik te weten te komen hoe personen de aseksuele identiteit beleven. Persoonlijke ervaringen, meningen, gedragingen en interacties zullen aan bod komen tijdens het gesprek.

Voor het onderzoek ben ik dus opzoek naar een tiental mannen uit België en/of Nederland die zichzelf als aseksueel definiëren en het zien zitten om geïnterviewd te worden (duur: +/- 1 uur). Gezien ik zelf in Gent (Oost-Vlaanderen, België) woon, ben ik bereid om te reizen om deze interviews te kunnen houden. Een skypegesprek is eveneens mogelijk. Ik vind het belangrijk dat de geïnterviewde zich steeds op zijn gemak voelt.

Het is voor de hand liggend dat alle informatie van het interview enkel wordt gebruikt voor het onderzoek en de anonimiteit volledig gegarandeerd wordt. Bij het transcriberen van de interviews worden er steeds fictieve namen gebruikt.

Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of wil je meer weten? Stuur gerust een mailtje naar Janne.Colle@Ugent.be
Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jullie ervaring zou heel erg veel kunnen betekenen voor me!  :D
Groetjes, Janne

Koffie

#1
Zoals je ziet heb ik je oproepje verplaatst naar het forumonderdeel waar je oproepjes kunt doen. je had het in het voorstel-onderdeel geplaatst. Maar dat had je zelf ook al begrepen. ;) Het staat nu in elk geval op zijn plek.

Ik ben geen man, dus ik kan je niet helpen.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik had je vorige oproep wel gezien, en toen kwam het mij niet goed uit. Nu is het wat mij betreft prima en heb ik wel interesse om mee te werken. "Wie niet waagt ... " heeft je dus geholpen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

jaco

Citaat van: AceVentura op maart 08, 2018, 10:01:36 PM
Ik had je vorige oproep wel gezien, en toen kwam het mij niet goed uit. Nu is het wat mij betreft prima en heb ik wel interesse om mee te werken. "Wie niet waagt ... " heeft je dus geholpen?  ;D


Wat fijn te horen!  :D
Ik stuur je een privéberichtje!

Heel erg bedankt alvast!
Groetjes, Janne