Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mare: hoe is het om aseksueel, demiseksueel of panromantisch te zijn?

Gestart door Hilde, mei 14, 2018, 11:39:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilde

Hoe is het om door het leven te gaan als aseksueel, demiseksueel, panromantisch, biseksueel, non-binair, transgender of polyamorist?

Het LHBTQ-netwerk Leiden University Pride liet vier Leidse studenten op hun Sexposium in april van dit jaar praten over hun ervaringen. Mare, het Leids universitair weekblad, portretteerde hen.

Lees de interviews

Jann

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Opmerkelijk dat de tot nu toe bekende hokjes ho-, he-, bi-, a- en vrouwtje/mannetje niet toereikend zijn om dit artikel te begrijpen. Misschien moet ik het ook niet willen begrijpen?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Mooi artikel, het laat de diversiteit goed zien  :cheerleader:

@Edewecht: Er komen inderdaad een aantal niet alledaagse termen voorbij, welke begrijp je niet?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 14, 2018, 07:07:21 PM

@Edewecht: Er komen inderdaad een aantal niet alledaagse termen voorbij, welke begrijp je niet?


Zo bedoel ik het niet. Wat ik wel bedoel is: als ik dit lees met alleen de bekende begrippen ho-, he-, m/v (enz.) in mijn hoofd, schieten deze begrippen tekort om te bevatten wat de geïnterviewden 'voelen',  hoe ze zichzelf en de werkelijkheid beleven, ervaren.
Ik word dus geprikkeld om de hokjes waar ook ik in blijk te denken, op te rekken / af te breken / zacht te maken... ik weet niet goed hoe ik dat moet uitdrukken. 'Begrijpen' met alleen mijn verstand is wat anders, dat lukt wel. Ik kan de tekst wel volgen, zogezegd.

Maar me proberen te verplaatsen in, bijvoorbeeld, een non-binary aseksuele transgender die soms wel seks heeft, is geen alledaagse bezigheid. Dat lukt ook wel, maar gaat niet vanzelf. (Maar dat geeft niet.)

Zo bedoel ik het ongeveer.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koloios

Leuke interviews. Staan ook wel wat herkenbare dingen in ook.

Ik vind het nu wel een beetje jammer dat ik toen niet naar dat symposium ben gegaan, maar het was die dag idioot mooi weer. ¯\_(?)_/¯