Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorlichting over aseksualiteit bij het COC

Gestart door Amber, maart 14, 2018, 09:56:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik vind het juist wel belangrijk dat die A genoemd wordt, juist om inclusiever te zijn en om aseksualiteit zichtbaarder te maken en in een adem te noemen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Amber

Citaat van: Fricai op maart 27, 2018, 02:35:24 AM
Met 'community' bedoelen ze in feite iedereen die aseksueel is, toch? Ik vind het een beetje maf om iets te verwachten van een 'community'. Maar goed, bij dezen heb je 'je achterban' bereikt! ;) In ieder geval beter dan 100% op je eigen instinct af gaan.

Ja, klopt. Ik vind het ook een beetje vaag, maar we hebben er maar heel even over gepraat op zaterdag, dus ik zal er nog wel even naar vragen. Volgens mij waren het bij het toevoegen van de T en de I stichtingen die het initiatief namen, dus dan ben je al veel meer georganiseerd als community en is er een organisatie die de belangen behartigt voor iedereen daarbinnen. Volgens mij hebben wij vooral AVEN en dat is niet echt een stichting, dus dat is misschien al wat moeilijker.

Citaat van: Fricai op maart 27, 2018, 02:35:24 AM
Ik vraag me ook heel erg af wat dit nou concreet in moet houden? Ik vind het ook moeilijk een beeld te krijgen van wat het COC nou doet. Onder andere voorlichting geven op scholen, blijkbaar? Is dat op initiatief van de school zelf, of gebeurt dit landelijk op alle scholen?

Ik ben deze hele quest begonnen om die voorlichtingen eigenlijk. Tegenwoordig is het wettelijk verplicht voor scholen om voorlichting te geven/regelen over seksuele diversiteit en het COC geeft de meeste van deze voorlichtingen, via 20 regionale lidverenigingen (soms door dit zelf aan te bieden aan scholen, maar ook heel vaak op verzoek van scholen die aan deze wettelijke eis willen voldoen). Die voorlichtingen noemen alleen dus meestal de A niet, en het zou voor enorm veel zichtbaarheid voor ons zorgen als ze dat wel deden. Daarbuiten denk ik dat het COC nog veel meer zou kunnen doen aan zichtbaarheid voor aseksualiteit door bijv. de nationale onderzoeken die zij doen, waardoor we veel meer inzichten kunnen krijgen in onze eigen community. En gewoon het feit dat ze de A noemen als onderdeel van de verdere LGBTI community zou kunnen helpen met de maatschappelijke erkenning van aseksualiteit als een seksuele orientatie en deel van de LHBT+ community. Het COC doet ook veel met politiek en ze hebben zelfs een adviserende rol bij de VN. Ik weet niet hoeveel wij daar aan hebben, maar dat zegt wel iets over hoeveel invloed ze hebben.

Citaat van: Fricai op maart 27, 2018, 02:35:24 AM
Wat betekent 'inclusiever zijn' precies? Als het gaat om het ontbreken van een 'A' in 'LHBTI', kan het mij persoonlijk niets schelen. Ik heb er wel problemen mee als ze ergens iets schrijven als: "Iedereen wil seks!", want dan verspreiden ze fabeltjes. ;)

Wat Speaker al zei, door wel de A te noemen, is het veel makkelijker om aseksuelen aan te trekken om bijv. voorlichter te worden. Toen ik me zelf aanmeldde stond er al 'je moet homo, lesbisch, bi of trans zijn', dus ik voelde me meteen al een gigantische indringer (nog steeds eigenlijk). Maar ik merk wel dat m'n mede-voorlichters er hartstikke open voor zijn, en blijkbaar de leiding van het COC ook, dus het is sowieso superraar dat ze dat zo neerzetten.

Ik heb trouwens op 11 april een afspraak met de directeur van het COC om verder te praten, dus ik hou jullie op de hoogte! Mocht iemand mee willen, stuur me dan vooral een pb :)

AceVentura

Citaat van: Fricai op maart 27, 2018, 02:35:24 AM
Ik vraag me ook heel erg af wat dit nou concreet in moet houden? Ik vind het ook moeilijk een beeld te krijgen van wat het COC nou doet. Onder andere voorlichting geven op scholen, blijkbaar? Is dat op initiatief van de school zelf, of gebeurt dit landelijk op alle scholen?
Afijn, voorlichting waarbij ook aseksualiteit (kort) aan bod komt, juich ik uiteraard toe. :cheerleader:
Ik heb toevallig pas ook contact gehad met het lokale COC, daar kreeg ik ook wel de indruk dat de persoon zelf open stond voor meer variatie, en was zelfs al bekend met aseksualiteit.

COC is een behoorlijk actieve club met een landelijke "koepel" en daaronder onafhankelijke regionale clubs. Ik zeg "onafhankelijk" omdat ik de indruk heb dat ze redelijk zelfsturend zijn en dus niet onder de regels zitten die vanuit het landelijke orgaan opgelegd worden. De activiteiten variëren dan ook per regio, hier bij COC haaglanden zijn er diverse groepen actief variërend van diverse leeftijdsgroepen tot diverse geaardheden (dus jongeren, lesbische dames, enz), iets compleet anders is dan bijvoorbeeld weer een modelspoorgroep.
COC is volgens mij ook regelmatig sponsor van LHBT gerelateerde activiteiten, zoals hier bijvoorbeeld het rainbow festival.
Daarnaast doen ze aan voorlichting en hulpverlening, zowel voor scholen als andere bedrijven/instellingen, en daar zit denk ik de grootste waarde om de A toe te voegen. Als school/bedrijf/instelling moet je volgens mij zelf voorlichting aanvragen.
Daarnaast (en dat is volgens mij vanuit het landelijke geheel) is er politieke lobby en zie je de voorzitter vaak op TV als er LHBT gerelateerd nieuws is waarop gereageerd moet worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Mooi opgesomd AceVentura! Ik heb vandaag toevallig voorlichting gegeven met iemand van het COC in Amsterdam, en blijkbaar noemen ze daar de A wel in voorlichtingen - althans, zij deed dat. Dus er zit inderdaad best wel veel verschil in de aanpak van de verschillende lidverenigingen. Nu zou dat dus eigenlijk alleen nog even op nationale schaal moeten gebeuren...

Sowieso bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik neem al jullie opmerkingen mee naar dat gesprek 11 april. Ik voel me al echt een spokesperson voor de ace community ;D

Fricai

Bedankt voor de verheldering over het COC, mensen! :)

Citaat van: Amber op maart 27, 2018, 01:56:06 PMHet COC doet ook veel met politiek en ze hebben zelfs een adviserende rol bij de VN. Ik weet niet hoeveel wij daar aan hebben, maar dat zegt wel iets over hoeveel invloed ze hebben.

Ahja, ik denk ook niet dat we erg veel gaan hebben aan politici ;D, maar zichtbaarheid en (bevolkings-)onderzoek: :cheerleader: :cheerleader:

- - - - - - - - - - - -

Citaat van: Koffie op maart 27, 2018, 08:09:54 AM
Ik vind het juist wel belangrijk dat die A genoemd wordt, juist om inclusiever te zijn en om aseksualiteit zichtbaarder te maken en in een adem te noemen.

Citaat van: Amber op maart 27, 2018, 01:56:06 PM
Ja, klopt. Ik vind het ook een beetje vaag, maar we hebben er maar heel even over gepraat op zaterdag, dus ik zal er nog wel even naar vragen. Volgens mij waren het bij het toevoegen van de T en de I stichtingen die het initiatief namen, dus dan ben je al veel meer georganiseerd als community en is er een organisatie die de belangen behartigt voor iedereen daarbinnen.

Even checken: Ik had het enkel de afkorting [LHBT+], jullie ook? Kan het jullie écht zoveel schelen of er een 'A' in die afkorting zit? ???
Volgens mij kun je oneindig letters/tekens blijven toevoegen aan die afkorting, en ik zie het punt er niet van. Een dergelijke afkorting zal altijd niet-inclusief zijn voor minderheden.
Ik zou liever een tekst zien als "mensen die afwijken van de norm op het gebied van seksuele oriëntatie of geslacht". Ik snap dat dat nogal een mondvol is, maar wellicht kunnen we een afkorting bedenken die ruwweg dat betekent, i.p.v. een die een opsomming is van erkende categorieën.

Ik vind de tekst "je moet homo, lesbisch, bi of trans zijn" die Amber noemde ook maar niks. De tekst onder de URL in Google "Nederlandse belangenvereniging voor lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders.", idem. Ik vind het onhandig taalgebruik. Maar ik denk niet dat een steeds langere LHBT+ afkorting een goede 'oplossing' is. De oplossing lijkt mij om met zijn allen te stoppen zo op categorieën (of: 'hokjes') te focussen, en zeker niet van mensen te eisen dat ze in een van de geaccepteerde categorieën passen voordat ze ergens voor in aanmerking komen. Ik vind het überhaupt maf, waarom zou een 'cis' heteroseksueel persoon die zich wil inzetten voor minderheden niet in aanmerking komen om voorlichting te geven? ???


Edewecht

Citaat van: Fricai op april 01, 2018, 02:39:24 AM

Volgens mij kun je oneindig letters/tekens blijven toevoegen aan die afkorting, en ik zie het punt er niet van. Een dergelijke afkorting zal altijd niet-inclusief zijn voor minderheden.
Ik zou liever een tekst zien als "mensen die afwijken van de norm op het gebied van seksuele oriëntatie of geslacht". Ik snap dat dat nogal een mondvol is, maar wellicht kunnen we een afkorting bedenken die ruwweg dat betekent, i.p.v. een die een opsomming is van erkende categorieën.


Dit discussiepunt komt van tijd tot tijd terug. Daar zijn 'we' (wie is 'we'?) voorlopig nog niet uit, vrees ik. In ieder geval zullen we dit in dit topic niet eventjes kunnen oplossen.
Daarbij geeft de + (de plus) naar mijn idee wel redelijk aan dat er meer volgt; dat er meer lettertjes zijn dan LHBT. De '+' geeft inclusiviteit aan, i.p.v. dat je categorieën uitsluit.

Citeer

Kan het jullie écht zoveel schelen of er een 'A' in die afkorting zit?


Is dit soms een suggestieve vraag? ;D

Maar oké, om er een antwoord op te geven: ik denk dat het wel van belang is. Net als bijvoorbeeld de I, de P en de Q. En waarom? Omdat -naar mijn idee- juist hiervan een signaal uitgaat, dat er buiten de cis-hetero-cultuur een grooote, bontgekleurde, niet-homogene minderheid is, waarbinnen allerlei varianten kunnen bestaan. Dat zou je hokjesdenken kunnen noemen, maar ik denk dat het ook de andere kant op werkt: de cis-hetero-norm is minder vanzelfsprekend dan die op het eerste gezicht lijkt.

Citeer

De oplossing lijkt mij om (...) zeker niet van mensen te eisen dat ze in een van de geaccepteerde categorieën passen voordat ze ergens voor in aanmerking komen. Ik vind het überhaupt maf, waarom zou een 'cis' heteroseksueel persoon die zich wil inzetten voor minderheden niet in aanmerking komen om voorlichting te geven?


Tja, daar heb je wel een punt.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat 'we' niet willen dat er over ons gesproken wordt, maar met of vanuit ons.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Fricai op april 01, 2018, 02:39:24 AM
Even checken: Ik had het enkel de afkorting [LHBT+], jullie ook? Kan het jullie écht zoveel schelen of er een 'A' in die afkorting zit? ???
Volgens mij kun je oneindig letters/tekens blijven toevoegen aan die afkorting, en ik zie het punt er niet van. Een dergelijke afkorting zal altijd niet-inclusief zijn voor minderheden.
Ik zou liever een tekst zien als "mensen die afwijken van de norm op het gebied van seksuele oriëntatie of geslacht". Ik snap dat dat nogal een mondvol is, maar wellicht kunnen we een afkorting bedenken die ruwweg dat betekent, i.p.v. een die een opsomming is van erkende categorieën.
Dit is een discussie die je hier op het forum ook vaker terug ziet komen. Aan de ene kant heb je afko's als LGBTQQIP2SAA+ (nog steeds de plus omdat er waarschijnlijk meer is  ::) ), aan de andere kant heb je afko's als GSRM (Gender Sexual and Romantic Minorities). De eerste lange variant laat misschien weer mooi de grote diversiteit zien en is zo goed als onuitspreekbaar, de tweede is technisch gezien weer wat meer inclusief en een stuk minder bekend. Mijn tussenweg is voorlopig om in spreektaal over het algemeen LHBT (of LGBT) te benoemen en daar waar nodig aan te geven dat ik daarmee het volledige spectrum aan diversiteit bedoel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

#22
Citaat van: Edewecht op april 01, 2018, 07:44:08 AMDit discussiepunt komt van tijd tot tijd terug. Daar zijn 'we' (wie is 'we'?) voorlopig nog niet uit, vrees ik. In ieder geval zullen we dit in dit topic niet eventjes kunnen oplossen.
Daarbij geeft de + (de plus) naar mijn idee wel redelijk aan dat er meer volgt; dat er meer lettertjes zijn dan LHBT. De '+' geeft inclusiviteit aan, i.p.v. dat je categorieën uitsluit.

Ook al zet je er een + achter, bij zo'n afkorting moet je altijd de keuze maken welke categorieën hun eigen letter krijgen, en welke dat niet krijgen (en dus gerepresenteerd worden door de +). Dus het idee is leuk, het klinkt positief, maar zo'n afkorting hanteren blijft inherent exclusief. Tenzij je het zou inkorten tot enkel '+', dan zou ik me er in kunnen vinden. ;D

Citaat van: Edewecht
Is dit soms een suggestieve vraag? ;D

Maar oké, om er een antwoord op te geven: ik denk dat het wel van belang is. Net als bijvoorbeeld de I, de P en de Q. En waarom? Omdat -naar mijn idee- juist hiervan een signaal uitgaat, dat er buiten de cis-hetero-cultuur een grooote, bontgekleurde, niet-homogene minderheid is, waarbinnen allerlei varianten kunnen bestaan. Dat zou je hokjesdenken kunnen noemen, maar ik denk dat het ook de andere kant op werkt: de cis-hetero-norm is minder vanzelfsprekend dan die op het eerste gezicht lijkt.

Ik snap dit stukje niet (?). :-[ :'(

Citaat van: Edewecht
Tja, daar heb je wel een punt.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat 'we' niet willen dat er over ons gesproken wordt, maar met of vanuit ons.

Maar dat hou je toch, niet? Ok, tenzij je een bus vol mensen laat rondreizen om die voorlichting te geven. :schater:
Ik bedoel, ik voel me niet een onderdeel van een groep LGBT+++. Ik voel mij vooral verwant aan mensen in een grijs gebied tussen seksueel en aseksueel, en wellicht ook een beetje aan aseksuelen in het algemeen. Maar niet echt aan homoseksuelen/biseksuelen/transgenders/etc... Dus nagenoeg iedereen die voorlichting geeft zal voor mijn gevoel op diezelfde manier over 'ons' praten.
Sterker nog: Ik voel me als heteroromantisch demiseksueel (of iets anders tussen seksueel en aseksueel in, ik weet er geen perfecte term voor) meer verwant aan heteroseksuelen dan aan homoseksuelen. Dus als ik een voorlichter wil die qua eigen ervaringen zo dicht mogelijk bij de mijne in de buurt komt... :P Maar afijn, ik zou het dus prima vinden als iedereen met motivatie en talent om voorlichting te geven in aanmerking komt. Zolang ze zich maar voldoende inlezen in aseksualiteit! ;)

Edit: Heb natuurlijk wel met die andere groepen gemeen dat we allemaal een beetje 'buitenbeentjes' zijn! Maar ik bedoelde specifiek verwantschap qua ervaringen op het gebied van seksuele oriëntatie! ;)

Citaat van: AceVentura op april 01, 2018, 11:30:33 AMDit is een discussie die je hier op het forum ook vaker terug ziet komen. Aan de ene kant heb je afko's als LGBTQQIP2SAA+ (nog steeds de plus omdat er waarschijnlijk meer is ? ::) ), aan de andere kant heb je afko's als GSRM (Gender Sexual and Romantic Minorities). De eerste lange variant laat misschien weer mooi de grote diversiteit zien en is zo goed als onuitspreekbaar, de tweede is technisch gezien weer wat meer inclusief en een stuk minder bekend. Mijn tussenweg is voorlopig om in spreektaal over het algemeen LHBT (of LGBT) te benoemen en daar waar nodig aan te geven dat ik daarmee het volledige spectrum aan diversiteit bedoel.

Er zijn er altijd meer, je kan elke categorie net zo lang blijven onderverdelen tot je uiteindelijk op individuen uit komt. :P Immers zijn geen twee mensen hetzelfde!
GSRM! Kijk eens aan, het bestaat al! Die ga ik onthouden! :cheerleader:

Lijkt mij ook niet zo gek om iets als LGBT te blijven hanteren in de nieuwe, bredere betekenis die je al noemt. Dan is die afkorting gewoon een overblijfsel uit het verleden, dat is blijven hangen. ? Maar als dat de consensus wordt, slaat het wat mij betreft nergens meer op om meer letters te eisen omwille inclusiviteit.

Edewecht

Ondanks dat er al heel veel over gezegd is, en ondanks dat er nog heel veel over gezegd zal worden - zeg ik er toch wat over: het zou mooi zijn als we één verzamelbegrip voor 'non-cis-hetero-seksueel' zouden hebben. Dit woord zelf vind ik te lelijk.

Zoals ik er op dit moment tegenaankijk, zou ik willen zeggen dat een woord als 'queer' (tegenover 'straight') aardig in de buurt kan komen. Dit is geen vaststaande mening, maar iets ter overweging, ook voor mezelf.
Een ander woord dat ik weleens gebruik is 'regenboogmensen'. (Of rainbow community o.i.d.) . Deze groep vormt een grote minderheid tegenover de cis-hetero-seksuele meerderheid. En deze groep is zelf ook weer heel divers. Deze groep bestaat uit allerlei lettertjes (L, H,T, B, A, ...). De grap is, dat deze lettertjes geen scheiding hoeven aan te brengen binnen deze minderheid, maar alleen identiteiten weergeven. En die identiteiten kunnen zich wel degelijk met elkaar verbonden voelen, omdat ze allemaal non-cis-hetero-seksueel zijn.
Als A-seksueel voel ik me daarom meer verbonden met de rainbow-community dan met de cis-hetro-seksuele meerderheid.

Citaat van: Fricai op april 01, 2018, 09:55:57 PM
Citaat van: Edewecht
Is dit soms een suggestieve vraag? ;D

Maar oké, om er een antwoord op te geven: ik denk dat het wel van belang is. Net als bijvoorbeeld de I, de P en de Q. En waarom? Omdat -naar mijn idee- juist hiervan een signaal uitgaat, dat er buiten de cis-hetero-cultuur een grooote, bontgekleurde, niet-homogene minderheid is, waarbinnen allerlei varianten kunnen bestaan. Dat zou je hokjesdenken kunnen noemen, maar ik denk dat het ook de andere kant op werkt: de cis-hetero-norm is minder vanzelfsprekend dan die op het eerste gezicht lijkt.

Ik snap dit stukje niet (?). :-[ :'(


Kan kloppen. Ik verdwaalde er een beetje in mijn gedachtengang...
Maar inmiddels ben ik ingehaald door jullie nieuwe bijdragen. LHBT als ANWB of COC. Je zou de puntjes er tussenuit kunnen halen zodat het een begrip wordt i.p.v. een afkorting die iets betekent. Maar in dit stadium van emancipatie lijkt dit mij nog geen goed idee.

(Pfff wat een lap tekst. Ik ga slapen)

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

"Queer" is inderdaad ook wel een mooie term en volgens wikipedia klopt hij in betekenis ook nog:
Citaat van: wikipedia
Queer is an umbrella term for sexual and gender minorities who are not heterosexual and/or not cisgender.

Persoonlijk voel ik me ook meer thuis in het LHBT wereldje dan daar buiten. In plaats van een "wij-zij" mentaliteit die ik daarbuiten ervaar is het meer inclusief en staat men (in het algemeen) open voor andere varianten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

'Non-cis-hetero-seksueel' lijkt me ook niks, alleen al omdat het niet erg duidelijk is. Je zou dit ook gemakkelijk kunnen interpreteren als de categorie 'transgender heteroseksueel', in plaats van dat het non op één van beide kan slaan. Als het nou 'Non-Cis/Non-Heteroseksueel' was, dan zou het duidelijker zijn, maar die vind ik ook niet erg mooi. ;)

Citaat van: Edewecht op april 01, 2018, 10:32:45 PMZoals ik er op dit moment tegenaankijk, zou ik willen zeggen dat een woord als 'queer' (tegenover 'straight') aardig in de buurt kan komen. Dit is geen vaststaande mening, maar iets ter overweging, ook voor mezelf.

Citaat van: AceVentura op april 02, 2018, 10:41:26 AM
"Queer" is inderdaad ook wel een mooie term en volgens wikipedia klopt hij in betekenis ook nog:
Citaat van: wikipedia
Queer is an umbrella term for sexual and gender minorities who are not heterosexual and/or not cisgender.

Ahja, Queer, ook prima! :)

Citaat van: EdewechtAls A-seksueel voel ik me daarom meer verbonden met de rainbow-community dan met de cis-hetro-seksuele meerderheid.

Citaat van: AceVenturaPersoonlijk voel ik me ook meer thuis in het LHBT wereldje dan daar buiten. In plaats van een "wij-zij" mentaliteit die ik daarbuiten ervaar is het meer inclusief en staat men (in het algemeen) open voor andere varianten.

Even ter verduidelijking: Ik had het niet over me 'thuis voelen' of iets dergelijks, ik heb slechts een paar dagen besteed omringd door LGBT+/GSRM/Queer mensen, geen idee of ik me daar meer of minder thuis voel dan in de gemiddelde groep mensen. Ik had het over verwantschap in de biologische zin. Hoe zit ik in elkaar, en hoe zitten mensen uit verschillende categorieën in elkaar. Heteroseksuelen vallen, net als ik, op vrouwen. Het verschil met mij is dat ik niet zo goed weet of ik er nou seks mee zou willen hebben, een seksueel aspect minder belangrijk vind, misschien ook mindere mate ervaar, etc... Homoseksuelen vallen A) Niet op vrouwen, & B) Verschillen op dezelfde manier van me wat betreft het seksuele aspect. Daarom dat ik zeg: Ik lijk meer op heteroseksuelen.
En dat leek me relevant, want het ging er om wie er wel en niet 'over ons' mocht spreken bij voorlichtingen. Homo- & biseksuelen mogen wel voorlichting geven, terwijl ik daar juist nog minder op lijk. dus voor mij en mensen met soortgelijke ervaringen is die regel een beetje onlogisch. ;)

Amber

Nieuwe update: ik heb gisteren een gesprek gehad bij het COC en daar kwamen best wel goeie dingen uit! Koen van Dijk (de directeur van het COC) heeft alles wat voorbij kwam samengevat in de volgende punten:

Citeer

  • Je zou af en toe zelf op Workplace posts kunnen plaatsen over aseksualiteit, ook om daardoor in contact te komen met andere aseksuelen binnen het COC. Ik vraag even na wie bij COC NHN de Workplace coördinator is, zodat je je aan kunt melden
  • We nodigen je voor de zomer een keertje uit om aan de collega's binnen het COC een presentatie te geven over aseksualiteit
  • Wij kijken of we op een van de volgende federatiedagen aandacht aan aseksualiteit kunnen geven, bijvoorbeeld door een workshop voor mensen met wie je via Workplace in contact bent gekomen.
  • We sturen je tzt een uitnodiging om dit jaar met Amsterdam Pride mee te varen op de COC boot (uitnodiging voor twee personen)
  • Als je je eens een activiteit wilt organiseren met andere aseksuelen kunnen we je daarbij ondersteunen, bijvoorbeeld door vergader ruimte beschikbaar te stellen of een kleine bijdrage uit het Bob Angelofonds (zie http://www.coc.nl/bobangelofonds)
  • Ik bespreek met Tanja [Ineke, voorzitter van het COC] of zij binnenkort in een van haar columns aandacht zou willen besteden aan aseksualiteit.
  • Ik bespreek met de coördinator van Switchboard of daar vragen binnen komen en wat voor een informatie of lnks we daar eigenlijk aanbieden.

Voor de context, Workplace is een nieuw soort van intranet van het COC, dus ik zou daar zelf wat info kunnen verspreiden over aseksualiteit en evt ook andere aseksuelen binnen het COC vinden. Ook supergaaf dat ik straks mag meevaren op de COC boot bij pride! We moeten dan blijkbaar wel allemaal in hetzelfde t-shirt enzo op die boot staan (so much for diversity haha), dus ik mag geen aseksuele vlag mee helaas, maar wij weten in ieder geval dat er een aseksueel (ik!) mee doet ;)

Ik kreeg ook meteen het aanbod om een keer een meetup te organiseren op kosten van het COC (voor zover we daar geld voor nodig hebben), en zij kunnen dan evt ook voor een ruimte zorgen. Klinkt heel goed, dus daar kom ik nog wel een keer op terug op dit forum!

Verder hebben we het erover gehad dat er gewoon meer bewustwording moet komen binnen het COC, zodat mensen bijv. in adviezen of in communicatie met andere organisaties eerder zeggen dat aseksualiteit ook nog bestaat en dat ze de A niet moeten vergeten (ook in onderzoeken). En dat geldt natuurlijk ook voor voorlichters. Dus ik mag daar binnenkort een crash course aseksualiteit komen geven, en waarschijnlijk ook op een federatiedag, waar wat meer mensen vanuit heel Nederland komen :cheerleader:

Fricai

Klinkt erg goed, Amber! :cheerleader: :cheerleader:

Ben benieuwd of we iets van activiteit kunnen bedenken waar we een bijdrage voor kunnen gebruiken...?

Citaat van: Amber op april 12, 2018, 05:02:50 PMWe moeten dan blijkbaar wel allemaal in hetzelfde t-shirt enzo op die boot staan (so much for diversity haha)

:schater:

Edewecht

Ziet er goed uit allemaal. En vergaderruimte/ruimte voor meetings kan heel nuttig zijn.
Go, Amber! :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed bezig Amber  :klap: :cheerleader:

Een (vergader)ruimte zou inderdaad al goed bruikbaar zijn om zo af en toe bij elkaar te komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler