Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

8 t/m 10 juni 2018, The Hague Rainbow Festival

Gestart door AceVentura, maart 15, 2018, 08:41:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Fantastisch! Wat een feest, jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Dankjewel voor de link, Hilde.

JanH en AceV duidelijk in beeld. Hebben jullie nog reakties en/of vragen gehad?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik moest gisteren direct vanuit de pride walk door naar een verjaardag, dus ik had geen tijd om gisteren een verslagje te plaatsen.

Het was inderdaad super leuk gisteren. Vrijdag was al merkbaar dat er wat ging gebeuren: De HTM (lokaal OV bedrijf) had een hoop trams en bussen rondrijden met een regenboogvlag erop  :cheerleader:
Zaterdag ben ik relatief vroeg weg gegaan, en toen was het weer nog wat fris. Langzaam maar zeker kon m'n jas open en later zelfs uit omdat het een prima temperatuur was. Bij thuiskomst was ik zelfs redelijk verkleurd, de zon had (onverwachts) goed z'n best gedaan.
Bij het startpunt ontmoette ik redelijk wat bekenden van Queer aan Zee en natuurlijk ook Uffie en Jan H. Jan en ik hadden allebei een vlag bij ons, en die hebben we aan elkaar geknoopt waardoor we een erg lange vlag hadden  ;D Er werden ook nog kleine regenboogvlaggen en groene/gele fluitjes uitgedeeld  :klap:

De wandeling was weer erg leuk. De route was het zelfde als vorig jaar, en daar was niets mis mee. Vooraan in de stoet liep weer een Brassband die niet van ophouden wist, en nieuw was ook een DJ die in een tuktuk mee reed (ook te zien op een van de foto's in de reportage), die draaide leuke muziek en YMCA mocht uiteraard ook niet ontbreken  :cheerleader:
Er werd regelmatig gevraagd "Wat is dat voor vlag?", en na wat uitleg volgden er altijd positieve reacties, zoals je ook mag verwachten op een evenement als dit. Ook reacties van omstanders waren leuk. We hadden een hoop bekijks, zeker in de wat smallere straten waar we door liepen, en de reacties waren heel verschillend. Van "huh? wat? [mopper] [pakt telefoon en duikt in scherm]" tot zwaaien en foto's en filmpjes maken (ten minste, ik neem aan dat ze dat doen als ze hun telefoon of tablet omhoog houden  ;) ).

We eindigden weer op de grote markt, waar alles al helemaal in stijl was voor het rainbow festival: Overal regenboogvlaggen, in verschillende vormen en maten. Er was ook een podium vanwaar alle vrijwilligers (en dat zijn er een hoop!) bedankt werden. De brassband hield de sfeer er nog goed in en zorgde voor wat interactief vermaak.

Al met al was het een super leuke dag die ik niet had willen missen.  Ik vond het wel jammer dat ik niet langer kon blijven, het was nu een beetje abrupt einde van de festiviteiten, maar het kon helaas niet anders.

Er werden ook nog enkele flyers uitgedeeld voor andere evenementen die misschien interessant zijn:
10 juni:
Lust, Lol en Liefde in De Vaillant (https://www.devaillant.nl/) met oa. een jongeren debat en de expositie "Seks? Náh èn!" waar we vooral aangemoedigd werden om ook het aseksuele geluid te laten horen.

23 juni:
Op roze zaterdag is er in Gouda een hoop te doen (zie https://rozejaargouda.nl/) met oa. een Pride Walk  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb het 2 keer bekeken en ja hoor, op een seconde of 50 zag ik het. :)
Jammer dat ze niet net die vlagdragers in hun kraag grepen voor een gesprekje. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jan H

Ik herken mij goed in het verhaal wat AceVentura geschreven heeft. De pridewalk had een feestelijke sfeer, vrolijke deelnemers en veel gesprekken en lol samen, wat ik niet graag gemist had. En ik vond het erg leuk om zo met ons drieën de vlag te dragen en wij konden meermaals aan mensen over aseksualiteit uitleg geven. Ook voor mij was het einde vrij snel aangezien ik nog een late dienst had en naar mijn werk moest, waar ik te laat aankwam ;)   

Uffie

Het was gisteren zeker ontzettend leuk, net zoals AceVentura en Jan H ook al schreven.
Hier een filmpje uit het AD.
https://www.ad.nl/den-haag/lhbti-gemeenschap-viert-de-vrijheid-en-laat-den-haag-roze-kleuren~va7d797fe/
Wij (plus vlag natuurlijk!) zijn van 1:03 tot 1:06 te zien.  :cheerleader:
Voor mij was dit de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar!
Is there any escape - A guy called Gerald

Hilde

Hoi, ik kwam om het artikel op AD Den Haag toe te voegen en erbij te vermelden: welke slimmeriken houden precies op tijd de Ace Pride vlag omhoog voor de camera's van het AD  ;)  maar Uffie had dit al gespot!

Leuk om al die verslagen en reacties te lezen. Ik sluit me aan bij de vorige sprekers  :D

AceVentura

"We Aced it" met die foto in het AD  ;D

@Hilde: We hebben elkaar weinig gesproken gisteren, heb jij je ook goed vermaakt?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Ja hoor, ik heb me prima vermaakt! Waar Queer aan Zee mensen overal verspreid waren tijdens de Pride Walk -als vrijwilliger, voorop- & achteraanloper ?- kwamen we op de Grote Markt weer bij elkaar. Na wat biertjes en nog een hapje eten werd het voor mij uiteindelijk 23.30 uur. We hadden een goede dag!

Uffie

Is there any escape - A guy called Gerald

Edewecht

Heee Uffie! Lang niet gezien! Goed om je weer even langs te zien komen :wave:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Uffie

Citaat van: Edewecht op juni 12, 2018, 06:43:03 PM
Heee Uffie! Lang niet gezien! Goed om je weer even langs te zien komen :wave:
Hee Edewecht, het is goed om weer terug te zijn!  :wave:
Is there any escape - A guy called Gerald

Fricai

Oh, grappig, echt pal voor de camera. Je had daar eigenlijk even moeten blijven staan, Dit interview is vanaf nu aseksueel getint!. ;D