Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit en Een Cursus in Wonderen

Gestart door Fabian, maart 28, 2018, 07:12:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Fairy op juni 05, 2018, 04:56:06 PM

@ Edewecht: heb je 'De verdwijning van het universum' inmiddels in huis/gelezen?


Ja, ik heb het in huis. Nee, ik heb het nog niet gelezen.
Ik zal uitleggen hoe het zit.

Ik was destijds vooral getroffen door wat Fabian schreef:

Citaat van: Fabian op april 05, 2018, 09:13:08 PM

(...) Ik heb nu de ervaring dat wanneer ik problemen bij de bron (dus bij mijzelf) aanpak, ik veranderingen ervaar in de illusie/wereld en zelfs mensen en gebeurtenissen verander in positieve zin. Mensen geven vaak anderen de schuld van hun problemen (dit zou je kunnen toeschrijven aan het Ego), terwijl deze situaties iets in jezelf raken (en vaak niet bij hen) en daar is een reden voor. Pak je deze situaties aan bij jezelf/de bron, dan verander je de situatie/het gedrag van een ander omdat we allemaal met elkaar verbonden zijn (maar niet in de vorm). Weet ik uit ervaring. (...)


en dat heeft me doen besluiten het boek te bestellen.

Maar toen ik het boek kreeg, het opensloeg en het wat begon door te kijken, veranderde mijn nieuwsgierigheid in afkeer. De schrijver, Gary R. Renard, introduceert vrijwel onmiddellijk 'twee verheven meesters, geheten Pursah en Arten' die aan hem verschenen zijn, en hem de geheimen van het universum openbaren.
Nee, dan zit je bij mij niet goed. Er zijn talloze boeken geschreven 'op gezag van' hogere machten die wel even vertellen hoe het allemaal zit. Ik ben daar allergisch voor.
Ik vind het belangrijk om zelf te ervaren, zelf te onderzoeken, zelf op je bek te gaan, en zelf weer op te staan en verder te gaan. Ik geloof niet in wat 'Meesters' zeggen. Hooguit pik ik er dingen uit, waarvan ik zeg: hee daar kan ik wat mee. Zoals de quote van Fabian hier boven. :)

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)