Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Documentaire aseksualiteit (deelnemers gezocht)!!!

Gestart door emmarieke, april 04, 2018, 07:00:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emmarieke

Note: ik plaats dit oproepje met toestemming van beheerder Edewecht
Mijn naam is Emma Thies. Ik ben 21 jaar en een beginnend journaliste/documentairemaakster in spé. Ik houd me al een paar jaar vrij intensief bezig met de LHBTQIAP-scène en hield in het verleden tevens een journalistiek blog bij over LHBT-tolerantie in Nederland: https://lhbtolerant.wordpress.com/. Eerlijk is eerlijk: tot kort geleden wist ik desondanks vrij weinig af van aseksualiteit en na me hierin verdiept te hebben besefte ik me wat een vaak onderbelichte tak de 'a' in LHBTQIAP eigenlijk is.

Voor het CampusDoc (http://campusdoc.net/) filmfestival waar ik aan meedoe begin ik, samen met mijn duopartner Iris, in september 2018 aan de productie van een twintig minuten durende documentaire. Door middel van deze documentaire willen wij aseksualiteit uitlichten en het hiermee herkenbaarder, begrijpelijker en misschien zelf wat minder abstract willen maken voor mensen die hier niet (heel) bekend mee zijn. In mijn ogen lenen de combinatie van de verhalen van aseksuelen als professionele uitleg over aseksualiteit zich voor een verhaal dat zowel mooi als informatief kan zijn. Het lijkt ons als beginnende documentairemakers om deze reden ontzettend bijzonder om hier een korte documentaire over te maken. Maar: hoe interessant verhalen van deskundigen ook mogen zijn; het verhaal van iemand die zelf aseksueel is, is natuurlijk vele malen interessanter. Definitieve beslissingen hoeven nog lang niet gemaakt te worden, maar een keertje praten met mensen die hier geïnteresseerd in zijn is al een hele stap! Wij vinden om belangrijk om alleen dingen te filmen/produceren waar iedereen zich comfortabel bij voelt.  :)

CampusDoc Filmfestival is van oorsprong een minor aan de School voor Journalistiek in Utrecht en is opgezet om jonge filmmakers een podium te bieden. Jong of niet: aan kwaliteit geen gebrek. Een deel van de documentaires wordt vaak vertoond op meerdere (internationale) filmfestivals en wordt tevens uitgezonden op de publieke omroep. Hoewel het maken van een lange film voor ons een 'first' wordt hebben wij beide al vrij veel ervaring op het gebied van film en tv; ik maak momenteel dagelijks TV- en radio-items voor RTV Rijnmond en mijn duopartner is in dienst bij documentairebedrijf Moondocs. Aan het produceren van de documentaire gaat tevens periode van crowdfunding vooraf en leren wij op welke manier we onze documentaire het beste financieren. Ik ben me ervan bewust dat wij geen uiterst professionele, gefinancierde documentairemakers zijn die al veertig jaar in het vak zitten. Wat wij wel zijn zijn twee beginnende filmmakers die beschikken over de juiste apparatuur, de nodige ervaring en, misschien nog wel het belangrijkst, een frisse blik! ?

Mocht je mee willen doen, geïnteresseerd zijn of vragen willen stellen kan dat hieronder of via emma.thies@hotmail.nl (let op: niet .com ? ;)).

Edewecht

 :D (Je mag ook zonder toestemming van mij berichten op dit forum plaatsen hoor :) )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Emma (en Iris op de achtergrond  ;D:cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit, ik hoop dat je de juiste kandidaten vind en er wat moois van kan maken. Voor mij zelf is aan zoiets mee werken nog wat te ver buiten m'n comfort zone.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

emmarieke

Citaat van: AceVentura op april 04, 2018, 07:15:01 PM
Welkom op het forum Emma (en Iris op de achtergrond?  ;D )?  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor jullie interesse in aseksualiteit, ik hoop dat je de juiste kandidaten vind en er wat moois van kan maken. Voor mij zelf is aan zoiets mee werken nog wat te ver buiten m'n comfort zone.

Bedankt  :). En dat begrijp ik, maar toch leuk dat je reageert!

emmarieke

Citaat van: Edewecht op april 04, 2018, 07:05:51 PM
:D (Je mag ook zonder toestemming van mij berichten op dit forum plaatsen hoor :) )

Goed om te weten  ;)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

emmarieke

Citaat van: Edewecht op april 04, 2018, 10:11:41 PM
Zet mij maar op je kandidatenlijst.

Wat leuk! Heb je een mailadres waar ik een berichtje naar kan sturen? Of zal ik dat weer via de algemene mail doen?

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)