Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hi Allemaal!

Gestart door Jann, april 12, 2018, 11:30:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jann

Hallo!

Ik heb mij een paar weken geleden aangemeld voor dit forum dus zal mij ook even voorstellen! Ik ben een 19-jarige studente en ik woon momenteel in het noorden van ons mooie land.

Ik denk dat ik al ongeveer een jaar aan klooien ben met mijn seksualiteit en weet ook al een tijdje dat ik aseksueel ben (ik draag sinds 23 januari een mooie zwarte ring :D). Verder ben ik ook nog aan het rommelen met mijn romantische voorkeuren en noem ik mezelf op het moment pan-romantisch. Ik heb nogal wat moeite gehad met het accepteren van mijn seksualiteit (en heb er nog altijd moeite mee) aangezien het mijn ideale huisje boompje beestje toekomst een beetje van de kaart heeft geveegd... Ik denk dat dit ook de reden is dat ik erg lang mijn seksualiteit heb genegeerd. Op de middelbare school had ik altijd 'chrushes', maar zodra een jongen dan ook interesse in mij had, en bijvoorbeeld wilde zoenen, was dat echt meteen klaar en nu ik studeer ben ik er aan het achter komen dat ik jongens eigenlijk helemaal niet 'leuker' vind dan meisjes. Wel weet ik dat ik zoenen niks vind, al heb ik nog nooit een meisje gezoend (tips ?) en seks van mij echt niet hoeft..

Verder zit ik online al een tijdje in een Engelstalige ace-community maar het leek me ook leuk om hier wat actiever op te worden  :).

Aangezien ik nog niet echt 'out' out ben en nogal een bijzondere naam heb gebruik ik hier een alias (komt uit het boek troon van gif, ik heb echt geen idee meer waar het boek over gaat maar deze naam is me altijd bijgebleven).  Zoals mijn alias misschien al verklapt houd ik erg van lezen, vooral ya en fantasy.

Haha, dit berichtje typen duurde echt een kwartier en het zijn echt willekeurige zinnen aan elkaar geplakt dus ik hoop dat het redelijk duidelijk is.

liefs,
Wynter
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Welkom op het forum Wynter,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

:cheerleader: voor zwarte ringen  :cheerleader:
* AceVentura heeft er ook eentje die hij dagelijks draagt

Bijna iedereen gebruikt hier een alias dus dat is geen probleem hoor  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Welkom Wynter!

Vrijwel iedereen gebruikt hier een forumnaam, daar is niks mis mee. (Anders zouden hier twintig Kims en Kevins rondlopen, da's ook niet handig ;D )

Ik wens je succes met je zoektocht over je (a)seksualiteit. Zo te lezen zal jou dit wel lukken. Alleen, gun jezelf de tijd.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Koffie is jaloers! Koffie heeft diverse keren een zwarte ring gehad, maar die werden lelijk omdat het zwart eraf ging of omdat de ring stuk ging. Ik draag nu ter compensatie omdat ik geen kale rechter hand wil, een andere ring om mijn vinger daar, maar als ik ooit ergens in een fysieke winkel een mooi exemplaar tegenkom dat daar past, wordt-ie van MIJ. :)

Neem rustig de tijd om uit te zoeken wat je voorkeuren zijn en weet dat dat lang niet altijd bij iedereen even duidelijk ligt. Soms lijkt dat fijner, als je een mooi klink en klaar antwoord kunt geven aan jezelf, maar soms is je antwoord dat het gewoon niet helemaal zwart-wit ligt. Ik hoop dat het forum je ook steunt in het accepteren van jezelf. Dat heeft het voor mij in elk geval wel betekent en dat is heel waardevol.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jann

Dankjewel allemaal! :)

Citaat van: Koffie op april 13, 2018, 08:02:41 AM
Koffie is jaloers! Koffie heeft diverse keren een zwarte ring gehad, maar die werden lelijk omdat het zwart eraf ging of omdat de ring stuk ging.

Mijn ring is ook van black-coated zilver en moet zeggen dat ze helaas ook al wat lelijk beginnen te worden... Maar wilde ze inderdaad, net als jij, wel gewoon bij een juwelier weg (lucardi). Ik hoop ook dat ik ergens een keer eenzelfde ring (vind die ik nu heb echt heel mooi) kan vinden die echt van zwart materiaal gemaakt is.
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Teal's Tracks

Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

AceVentura

#6
Citaat van: Wynter op april 13, 2018, 08:52:58 AM
Mijn ring is ook van black-coated zilver en moet zeggen dat ze helaas ook al wat lelijk beginnen te worden... Maar wilde ze inderdaad, net als jij, wel gewoon bij een juwelier weg (lucardi). Ik hoop ook dat ik ergens een keer eenzelfde ring (vind die ik nu heb echt heel mooi) kan vinden die echt van zwart materiaal gemaakt is.
Ringen die echt van zwart materiaal gemaakt zijn zijn heel erg schaars volgens mij. Die van mij is ook roestvrij staal en zwart gemaakt, die draag ik sinds 2015 dagelijks en behalve wat krasjes is die nog prima.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

lizzzzzk

Hoihoi!

Ah nog iemand die in het prachtige Noorden woont :D jeeeej!
Ach een alias is prima toch? ik gebruik een ietwat overdreven versie van mijn echte naam plus de eerste letter van mijn achternaam dus een heel groot mysterie ben ik niet  :schater:
Het hebben van crushes herken ik zó erg die heb ik ook! maar zodra er op gereageerd word i am out of there  :pinguin:
Welkom en geniet van een stukje :  :cake:

:wave:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Fricai

Welkom! :wave:

Citaat van: Wynter op april 12, 2018, 11:30:35 PMOp de middelbare school had ik altijd 'chrushes', maar zodra een jongen dan ook interesse in mij had, en bijvoorbeeld wilde zoenen, was dat echt meteen klaar...

Klinkt bekend! Al lag de grens voor mij iets verder.

Citaat van: WynterZoals mijn alias misschien al verklapt houd ik erg van lezen, vooral ya en fantasy.

Wat is 'ya'? :)

Koloios

Welkom Wynter!!!

:cake:

Hier ook groot fan van fantasy  :wave:

Ik vind het wel grappig trouwens dat je wel een ring draagt, maar nog niet officieel 'out' bent. Vraagt niemand dan naar de reden dat je hem draagt? Wat zou je dan zeggen? Ik draag er zelf geen, omdat ik al een andere ring om mijn middelvinger draag en omdat ik het toch wel een grote stap vind om me zo 'zichtbaar' als ace te presenteren.

Jann

Citaat van: Fricai op april 13, 2018, 03:49:54 PM
Wat is 'ya'? :)

YA staat voor het young adult en dat is eigenlijk een heel breed begrip, maar het zijn dus vooral boeken die geschreven zijn voor een doelgroep van 15-20 jaar al kan natuurlijk iedereen ze lezen.

Citaat van: AceVentura op april 13, 2018, 09:01:41 AM
Ringen die echt van zwart materiaal gemaakt zijn zijn heel erg schaars volgens mij. Die van mij is ook roestvrij staal en zwart gemaakt, die draag ik sinds 2015 dagelijks en behalve wat krasjes is die nog prima.

Mijne beginnen idd ook wat krasjes te krijgen (heel wat sneller dus) maar ze waren ook niet heel duur en vind ze (het zijn 2 smalle ringetjes) verder wel heel mooi!

Citaat van: Koloios op april 13, 2018, 04:41:31 PM
Ik vind het wel grappig trouwens dat je wel een ring draagt, maar nog niet officieel 'out' bent. Vraagt niemand dan naar de reden dat je hem draagt? Wat zou je dan zeggen? Ik draag er zelf geen, omdat ik al een andere ring om mijn middelvinger draag en omdat ik het toch wel een grote stap vind om me zo 'zichtbaar' als ace te presenteren.

Nog niemand heeft mij om de reden gevraagd. Ik ben inmiddels 'out' naar een klein groepje mensen, vooral mijn online book-community, een select groepje studievrienden, een middelbare schoolvriendin, mijn jongere zusje en nog één vriendin omdat ik toen, uhm, iets teveel op had (het worden langzaamaan steeds meer mensen). Maar echt naar iedereen toe nog niet, al denk ik dat ik nu meer gewoon zal zeggen dat ik daar geen interesse in heb als we het over 'it' hebben.

Ik kreeg verder als reactie op mijn ringen van mijn zus en moeder een 'oh heb je nieuwe ringen?', en mijn moeder heeft denk ik al wel 3 keer gevraagd 'waarom mijn zilvere ringen zo donker zijn' (me: 'ze zijn zwart mam')  maar ik denk dat buiten de Ace (en in mindere mate lgbt+) community niet veel mensen van de ace-ringen af weten. En in mijn hoofd betekend dat dus dat als ze er wel van afweten ze me ook wel zullen begrijpen :D

Als iemand om de reden zou vragen zou ik het denk ik wel vertellen, maar misschien ook niet, dan zeg ik dat ik ze gewoon "mooi" vind en dat is ook helemaal prima. Het is voor mij meer een teken dat ik mezelf wat meer accepteer :D

Citaat van: lizzzzzk op april 13, 2018, 02:38:35 PM
Ah nog iemand die in het prachtige Noorden woont :D jeeeej!
Het hebben van crushes herken ik zó erg die heb ik ook! maar zodra er op gereageerd word i am out of there  :pinguin:

Het Noorden van het land is gewoon het leukst :P Maar echt precies! Ik heb in mijn leven wel een paar jongens (3) gezoend maar vond dat echt 'vies' en dat waren vreemden in de kroeg/jeugdsoos maar om dat nou te proberen met iemand die ik kende, en waarop ik een """crush""" had gehad, nahh nee. Liever niet :P
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Fricai

#11
Citaat van: Wynter op april 13, 2018, 08:00:27 PMAls iemand om de reden zou vragen zou ik het denk ik wel vertellen, maar misschien ook niet, dan zeg ik dat ik ze gewoon "mooi" vind en dat is ook helemaal prima. Het is voor mij meer een teken dat ik mezelf wat meer accepteer :D

Perfect eigenlijk ja, je kan per moment kiezen hoe serieus je op die vraag in wil gaan. :)