Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuele relatie in Vergeet de Meisjes van Alma Mathijsen

Gestart door Amber, april 26, 2018, 02:03:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Het boek 'Vergeet de Meisjes' van Alma Mathijsen werd me laatst aangeraden omdat daarin een aro ace relatie beschreven wordt, en er zit in ieder geval één aseksueel personage in. Het woord 'aseksueel' wordt niet gebruikt, maar het aseksuele personage heeft het er wel steeds over dat een vriendschapsrelatie net zo belangrijk kan zijn als elk ander type relatie, en ze zegt expliciet dat ze nooit behoefte heeft gehad aan seks. Ik kan er wel alvast bij zeggen dat het boek geen geweldig einde heeft (iets met een dead lesbian trope), maar het boek laat wel zien dat een aseksuele relatie net zo complex en intens kan zijn als een romantische/seksuele relatie, dus dat vind ik nog wel waardevol.

Meer info erover staat hier: https://www.debezigebij.nl/boeken/vergeet-de-meisjes/

Koffie

Het lijkt me wel een interessant boek. Ik zou het wel willen lezen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Wat is dead lesbian trope? (staat vast niet in Wikipedia ;D )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Somebody someome

Als in een serie of film weer eens een lgbter  dood gaat xd zeggen fans vaak bury your  ( oriëntatie  zelf in te vullen ) trope. Dit geval dus een lesbienne xd

Fricai

Volgens mij betekent 'trope' iets in de richting van 'cliché', dus men zal wel vinden dat er overdreven vaak lesbische personages dood zijn gegaan in films etc?

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amber

Dead lesbian trope is inderdaad dat in fictie heel vaak lesbische personages dood gaan. Meestal één van een koppel, en bonuspunten als de overlevende van dat stel bi is en verder gaat met een man. ::) Ik verklap hier wel een klein beetje het einde mee ben ik bang, maar de aseksueel in dit boek blijft in ieder geval gewoon aseksueel en levend, dus dat is iets!