Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dromen over seks

Gestart door Empo, mei 04, 2018, 10:52:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Empo

Gemiddeld gaan 8% van de dromen over seks. Waar ik benieuwd naar ben, is hoe dat bij aseksuelen zit. Ik start voor het eerst een poll, ik hoop dat het goed gaat. De twee laatste opties zijn eigenlijk subopties. Misschien kun je die beter negeren, maar ik vind het wel heel interessant om te onderzoeken  :-\

Koffie

Volgens mij droom ik echt nooit over seks. Ik kan me ook van vroeger herinneren dat ik me afvroeg of dat wel 'normaal' was, omdat 'iedereen' dat schijnbaar al dan niet regelmatig deed, maar ik niet. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Somebody someome

Helemaal nooit. Droom meestal heel gevarieerd maar nooit over seks xd

Fricai

Heb de poll voor je aangepast, nu mag men tot maximaal 2 dingen aanvinken! Dan kunnen mensen zowel de vraag als de subopties beantwoorden! ;)

Volgens gaat bij mij, van de dromen waar ik me bewust van ben, nog minder dan 8% over seks. Ik denk dat ze wel 'positief' zijn, maar lang niet zo mooi als dromen over romantiek.

Briggy

Kan de aantal keren op 1 hand tellen. Vaak werd ik dan helemaal verward wakker, omdat ik het in mijn droom helemaal ge-wel-dig vond  ???
12-1-2015 <3 MarkA

Empo

Citaat van: Fricai op mei 04, 2018, 02:15:03 PM
Heb de poll voor je aangepast, nu mag men tot maximaal 2 dingen aanvinken! Dan kunnen mensen zowel de vraag als de subopties beantwoorden! ;)

Bedankt Fricai! :-)

Willem

Ik droom soms (bepaalde periodes in het jaar vaak) wel op één lijn met mijn 'sthenolagnia/cratolagnia' gevoelswereld.  Maar dit is géén sex.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Silver

ik droom soms over sex, maar dan ben ik nooit mezelf (of hoe ik eruit zie in deze wereld, maar dat ben ik ook nooit in mijn dromen).
*I am the one and only me! :p*

Empo

Wauw, wat een interessante reacties allemaal. En zo verschillend ook. Ik ben erg geïnteresseerd in dromen, en heb een database van 800 eigen dromen geanalyseerd op verschillende aspecten die ik interessant vond. Guess what, ik heb van alles geanalyseerd, maar niet de aanwezigheid van seks. Terwijl ik er wel eens van droom, dat dan weer wel.

mmfs85

Citaat van: Briggy op mei 04, 2018, 02:34:50 PM
Kan de aantal keren op 1 hand tellen. Vaak werd ik dan helemaal verward wakker, omdat ik het in mijn droom helemaal ge-wel-dig vond?  ???

Vind je het dan moeilijk om het te aanvaarden dat je seks geweldig vond in je dromen maar in je echte leven niet?
Hoe voel je je dan als je wakker wordt?

Ik hoop dat het me niet kwalijk wordt genomen, ik ben zelf niet aseksueel, maar probeer het te begrijpen, gezien mijn situatie met mijn vriend.

Eugenie84

Ik mss al 2 keer ofzo een intieme droom ofzo gehad. Ik vind dat niet erg. Veel kan ik mij dan ook niet van herinneren. Er kwam ook geen seks in voor

finlon

Nog nooit gedroomd over seks.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Empo

Hoi Edewecht,

Acht procent is een percentage dat ik heb onthouden uit, ik meen, De dromenwever van Douwe Draaisma. Die zal het hebben ontleend aan Domhoff (universiteit van Santa Cruz, Los Angeles):

Social interactions are usually the most revealing aspects of a dream series or dream set. The first consistent finding is that aggressions outnumber friendly interactions for both genders. Sexual interactions are a very distant third, contrary to many popular stereotypes of dream content. Forty-seven percent of men's dreams and 44% of women's contain at least one aggressive interaction. For friendliness the percentages are 38 for men and 42 for women, and for sexuality 12 and 4.

Bill Domhoff, Finding meaning in dreams (1996).

Op een ander (ik denk later) moment en/of door iemand anders is weer vastgesteld dat er niet zoveel verschil is tussen mannen en vrouwen als het gaat om hoe vaak ze over seks dromen.


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)