Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Roosje41, mei 16, 2018, 03:40:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosje41

Hallo allemaal. Per toeval hier bij uit gekomen. Ik heb zelf het vermoeden dat mijn man aseksueel is. Ben al 21 jaar met hem samen. Om er met hem over te praten verloopt zeer moeizaam. Nu heb ik hier verschillende verhalen gelezen en er vallen wat puzzelstukjes op z'n plaats. Bedankt daarvoor.

Dit forum heeft me aan het denken gezet. Ik hou van hem, maar weet niet of ik het zo volhou.

Koffie

Welkom. Wie weet is je man wel aseksueel. Dat weet hij alleen, evt. na wat zelfonderzoek. Zou hij ervoor openstaan om hier ook te lezen? Misschien is het voor hem ook verhelderend en ik hoop natuurlijk altijd dat het een gesprek mogelijk maakt tussen partners. Vaak zijn dingen al zo beladen en liggen ze zo gevoelig, dat het een moeilijk onderwerp is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Roosje41

Hij is idd de enige die er antwoord op kan geven of hij aseksueel is of niet. Op dit moment is het zeer beladen. We hebben verder een goed huwelijk behalve dit dus. Heb hem al uitgelegd waarom dat het voor mij wel belangrijk is.
Ik hoop dat hij er voor open staat en hier wil lezen.

AceVentura

Welkom op het forum Roosje41,  :cake: :cake: :cake: :cake:

De eerste stap is altijd praten, ik hoop voor je dat dat lukt en dat hij bereid is hier te lezen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Welkom Roosje41! :wave:

Mute

#6
Welkom Roosje,

Ik weet hoe het is, ik vind intimiteit en vrijen heel fijn, mijn vrouw niet. Zie ook mijn postings uit het verleden (klik op mijn naam en dan kan je alle berichten uit het verleden zien). Mocht je steun en (wijze) raad willen dan kan dat via het forum of via een DM (direct message). Het blijft een lastige situatie.

Uiteindelijk gaat het er om dat je met z'n tweeën kijkt hoe je er mee om gaat. Bij ons heeft een therapie bij een sexuologe erg geholpen, ofschoon ik op dit forum ook af en toe lees dat er sexuologen zijn die asexualiteit ontkennen. Sterkte.

Mute