Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Update na een half jaar offline te zijn geweest

Gestart door AltijdDruk, juni 10, 2018, 01:03:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AltijdDruk

Oke, in november was ik hier eventjes erg actief. Vervolgens ben ik nog een weekje of 3-4 actief geweest op de internationale AVEN-site en beetje bij beetje drong het door dat mijn relatie met een seksuele man niet kang houdbaar meer was. In januari hebben we besloten om de relatie open te gooien, wat resulteerde in rust in mijn hoofd en nog steeds spanningen bij hem. Mijn resultaten voor tentamens waren gek genoeg ineens erg goed, alsof er een mist opgetrokken was in mijn hoofd en ik eindelijk weer helder kon denken.
In dezelfde periode waren er wat medische dingen een beetje spannend, daar zal ik jullie niet mee lastig vallen verder.
Enkele maanden geleden hebben mijn partner en ik besloten dat een pauze in de relatie wellicht nodig was om te kunnen beoordelen in hoeverre de relatie nog een aanvulling vormde op een vriendschap. Na enkele weken bleek dat we allebei geen verandering merkte en sindsdien hebben we besloten om definitief een eind te maken aan de relatie. We zijn nog steeds goede vrienden en zien elkaar meerdere keren per week. De spanningen rondom seksualiteit hebben de relatie jarenlang onder druk gezet en er uiteindelijk voor gezorgd dat we door de kleinste dingen geïrriteerd raakten.

De eerste week was even zwaar, maar inmiddels weten we allebei dat het zo beter is. Seksualiteit (en daarmee ook mijn aseksualiteit) speelt momenteel geen rol in mijn leven. Ik ben druk met mijn studie, druk met oude hobby's en heb een paar nieuwe hobby's opgepakt (alsof ik er nog niet genoeg had).
For now denk ik dat ik de rest van mijn leven single blijf. Het vooruitzicht van straks een appartementje helemaal voor mezelf en de vrijheid hebben om mijn agenda zo vol te kunnen plannen als ik wil zonder rekening te hoeven houden met quality time met een partner, is erg bevrijdend.

Ik weet nog steeds niet of ik a-romantisch ben. Het begint er wel op te lijken en op zich is dat ook prima. Mocht ik ooit nog in staat zijn om verliefd te worden dan zie ik wel weer hoe ik dat aan ga pakken. Momenteel geniet ik van mijn vriendschappen en zie ik niks wat ik zou willen doen wat niet met vrienden kan (spelletjes, uit eten, bios, vakantie, creatieve dingen doen).

Hoe dan ook, ik weet nog niet hoe actief ik nu weer ga zijn op dit forum. De zoektocht naar mijn aseksualiteit en wat dat betekent voor mijn relatie is voorbij dus in die zin heeft AVEN zijn aantrekkingskracht verloren. Aan de andere kant was het hier altijd wel gezellig en voelde het veilig om hier te lezen en te schrijven terwijl ik zoekende was.
Wie weet kan ik ooit een bijdrage leveren aan andere zoekenden. Die vlagen van activiteit zijn overigens wel erg typerend voor wie ik ben. Er zitten te weinig uren in een dag om alles te doen wat ik leuk vind, dus soms overwinnen bepaalde interesses andere.

So sooner or later: tot ooit!  :wave:

Edewecht

Hallo AltijdDruk, dit was een mooi en heel helder verhaal. Gefeliciteerd met zoveel duidelijkheid en met het feit dat je zo goed naar jezelf en je relatie kan kijken!
Ook mooi wat je schrijft over je 'open verhouding' met het forum. Je was welkom toen je binnenkwam, je bent welkom om weer weg te gaan, en je bent welkom om weer eens aan te wippen (excuus voor de term ;D ). Jij bent een van de weinigen die hier zo helder over is.

Veel plezier en goeds in je verdere leven, en misschien tot ziens! :wave: En een stukje :cake: mee voor onderweg.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fred uit Amsterdam

"..soms overwinnen bepaalde interesses andere."
Heel herkenbaar.
:ange:

AceVentura

Bedankt voor het delen AltijdDruk.
Mooi om te lezen hoe jij/jullie met de situatie om zijn gegaan. Natuurlijk zal het geen makkelijke keuze geweest zijn, maar je laat mooi zien dat het beëindigen van een relatie ook een positief effect kan hebben.

Je bent uiteraard vrij om te komen en te gaan (en terug te komen, en nog een keer te gaan  ;D ) wanneer je wilt, en ik vind het leuk dat je nog wat van je laat horen.

Hopelijk tot ziens  :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Jammer dat de relatie geen stand kon houden, maar uiteindelijk voor jullie allebei beter.

Wat Aven betreft, we werken hier niet met gesloten poortjes. Je kunt komen en gaan. Veel mensen zijn hier maar eventjes en dat mag ook.
Misschien heb je ons later op de een of andere manier toch weer nodig en dan ben je welkom.

Ik wens je hoe dan ook alle goeds. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AltijdDruk

Bedankt allemaal!
Ik kom nog wel zo nu en dan langs  :)

Empo

Ik sluit even aan bij Altijddruk voor een update van mijn kant... Jeetje wat is er veel gebeurd met mijn gedachten en gevoelens over mezelf sinds ik op dit forum ben! Van bevrijding door mezelf als aseksueel te zien, tot verkenning van hoogsensitiviteit in relatie tot aseksualiteit, tot de mogelijkheid van eventueel autisme (tot een wijziging van mijn forumnaam en avatar ;))

Ik heb sinds mijn aanmelding veel gelezen op het forum en ook wat artikelen van Ellen van Houdenhove doorgenomen die me wat meer inzicht gaven. Ik zou best wel eens niet aseksueel kunnen zijn, denk ik nu. Ik denk dat het vooral mijn ervaringen met seks zijn geweest, en daarnaast het gegeven dat ik behoeften van anderen boven mijn eigen behoeften stel (door de manier waarop ik ben opgevoed), en daarnaast het gegeven van een supergevoelig zenuwstelsel (of dit het gevolg is van burnout, chronische stress of autisme wil ik in het midden laten, feit is dat het een gegeven is) waardoor ik zonder meer vrede kon en kan hebben met het gegeven nooit meer seks te hebben. Maar ja, hoe moet het dan met mijn behoefte aan dieper gaande vriendschap? Die vraag blijft overeind staan. Ik geloof dat ik best nog wel in staat ben om heel misschien ooit weer eens seksuele aantrekkingskracht te voelen. Dat ik daar op dit moment geen zin heb is een ander verhaal.

Door dit forum heb ik nader kennisgemaakt met een grotere (a)seksuele diversiteit dan waar ik tot nu toe bekend mee was, en met genuanceerde gedachten erover. Echt een verrijking. Net als Altijddruk ervaar ik dit forum als een gezellige, veilige en vooral verdraagzame plek, heel tof en ook nodig bij zoiets intiems als (a)seksualiteit. Ik ben blij dat er bij mij zoveel ruimte en beweging in mijn gedachten en gevoelens over mezelf is gekomen! Dat verdient :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:!

AceVentura

Wat fijn dat dit forum je zo geholpen heeft.

Op de Engelse site heeft een tijd lang de quote gestaan "Opening de door to self discovery", volgens mij een mooie formulering van wat hier op het forum gebeurd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Helaas is voor sommige relaties uit elkaar gaan en goede vrienden blijven 'best case scenario'.
Ik hoop dat je gesprekken op AVEN enkel duidelijkheid boden, en je niet hebben gedemotiveerd voor die relatie of relaties algemeen.

Altijd bijzonder om te lezen over de zoektocht van mensen. :)

TriMimi

Als ik dit zo lees was deze lastige stap de enige juiste om te zetten voor jullie allebei. Moedig besluit AltijdDruk!

Oh en ik ben net als jij, - altijd druk -  ;D

AltijdDruk

Citaat van: Fricai op juni 13, 2018, 02:37:55 AM
Ik hoop dat je gesprekken op AVEN enkel duidelijkheid boden, en je niet hebben gedemotiveerd voor die relatie of relaties algemeen.

Ik moet toegeven dat met name de vele posts op het internationale AVEN-forum van seksuele partners in mixed relationships mij wel de ogen hebben geopend. Ze hebben me het besef gegeven dat dit iets is wat niet op te lossen was, en dat die spanningen er altijd waren gebleven omdat het verschil gewoon te groot was.

Wat betreft relaties: voor mijn laatste relatie had ik al besloten om geen nieuwe relatie meer te starten, tenzij ik iemand tegenkwam die op intellectueel niveau gelijkwaardig was. Ik had namelijk de naïeve gedachte dat als ik iemand zou treffen met wie ik ook nog gesprekken kon voeren en met wie ik een paar interesses zou delen, dat ik dan vanzelf ook zin zou krijgen in de seksuele verplichtingen die daarbij horen. Mijn laatste partner voldeed aan die eisen, maar ik merkte al snel dat dit mijn gebrek aan behoefte aan seks niet oploste. Nu weet ik dus waar dat door komt, en dat maakt het een stuk makkelijker om bij mijn eerste beslissing te blijven: liever single en me inzetten voor een carrière dan blijven hopen op iets wat niet voor mij is weggelegd  ;)