Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hey

Gestart door Lobke, juni 10, 2018, 07:37:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lobke

Hallo allemaal,

Ik ben Lobke, 20 jaar en ik heb altijd getwijfeld over mijn seksualiteit.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar ik denk dat ik aseksueel ben. Natuurlijk weet ik dat alleen ik zelf dat zou kunnen uitmaken.

Met mijn vriendinnen erover praten durf ik niet. Ze zullen tegenwerpen dat het een fase is of dat ik meer zou moeten experimenteren.. Tot nu toe heb ik maar 2 keer seks gehad en ik vond het verschrikkelijk. Ik wou dat het snel voorbij was, mijn verstand op 0 en maar beetje mee proberen te doen. Ik kan zeker iemand leuk vinden en verliefd worden, maar seks hoeft van mij niet zo. Soms denk ik misschien ben ik gewoon te preuts? Maar ik voel de opwinding niet, het was voor mij meer een straf dan een bevrijding.

Ik was zeker een 'laatbloeier'. Iedereen was aan het zoenen en aan het 'daten', maar ik zelf was eigenlijk niet zo geïnteresseerd. Opgegeven moment voelde ik wel de druk, want wie is nog een groentje als je 16/17 bent?! Ik ging wel los met zoenen (dronken in de club), maar verder kwam en hoefde het voor mij ook niet.

Daardoor begon ik dus alleen maar meer te twijfelen 'waarom is iedereen zo bezig met seks? Is het zo geweldig?'. Ik dacht dat het dus na een keer seks of meerdere keren het gevoel wel zou verdwijnen, maar nee nog steeds mistte ik de aantrekkingskracht. Ook wanneer mijn vriendinnen over seks praten zoals wat ze fijn vinden of als ze een tijdje 'droog' staan, kan ik alleen maar denken 'Nou en. Er is meer in de wereld dan alleen seks'. Ik heb aan mijn vriendschappen genoeg en ik kan goed alleen zijn.

De term aseksualiteit term ken ik al een paar jaar, voordat ik al seks had. Ik dacht toen dat ik nog steeds in mijn laatbloeier fase zat, maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen.


Sorry als mijn verhaal niet echt een duidelijke volgorde heeft, maar ik vind het lastig om het te verwoorden.

AceVentura

Welkom op het forum Lobke,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Je verhaal is prima hoor. Ik hoop dat je hier vind wat je nodig hebt om te bepalen of je aseksueel bent. Er zijn hier in ieder geval genoeg mensen waar je mee kan praten, en vragen mag natuurlijk altijd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! Het is ook lastig om mee naar buiten te komen. Je loopt inderdaad de kans dat mensen met allerlei ideeën komen als dat het een fase is en zo. Of dat je de ware nog niet hebt getroffen. Begrijpelijk, want er is nog weinig over bekend. Maar je kunt ook positieve reacties krijgen en als mensen openstaan voor uitleg, kan het ook heel bevrijdend zijn.
Hoe dan ook, alles op zijn tijd, vaak is het prettiger als je voor jezelf wat meer duidelijkheid hebt en wat meer zelfvertrouwen rondom wie je bent.

Ik dacht vroeger ook dat ik een laatbloeier was. En toen een heel erg late bloeier. Intussen heb ik wel relaties gehad, waarin ook seks was en ik deed dat omdat het van me verwacht werd en omdat ik het wilde willen. Ik had ook nog niet van aseksualiteit gehoord, dus ik kon mezelf ook niet goed plaatsen. Daar heeft dit forum me erg bij geholpen. Ik vind seks op zich niet naar, als ik me maar gerespecteerd voel in wie ik ben en daar ontbrak het aan. Voor mij hoeft het gewoon niet. Ik zie er het nut niet zo van.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lobke

Citaat van: Koffie op juni 10, 2018, 11:32:38 PM
Welkom! Het is ook lastig om mee naar buiten te komen. Je loopt inderdaad de kans dat mensen met allerlei ideeën komen als dat het een fase is en zo. Of dat je de ware nog niet hebt getroffen. Begrijpelijk, want er is nog weinig over bekend. Maar je kunt ook positieve reacties krijgen en als mensen openstaan voor uitleg, kan het ook heel bevrijdend zijn.
Hoe dan ook, alles op zijn tijd, vaak is het prettiger als je voor jezelf wat meer duidelijkheid hebt en wat meer zelfvertrouwen rondom wie je bent.

Ik dacht vroeger ook dat ik een laatbloeier was. En toen een heel erg late bloeier. Intussen heb ik wel relaties gehad, waarin ook seks was en ik deed dat omdat het van me verwacht werd en omdat ik het wilde willen. Ik had ook nog niet van aseksualiteit gehoord, dus ik kon mezelf ook niet goed plaatsen. Daar heeft dit forum me erg bij geholpen. Ik vind seks op zich niet naar, als ik me maar gerespecteerd voel in wie ik ben en daar ontbrak het aan. Voor mij hoeft het gewoon niet. Ik zie er het nut niet zo van.



Bedankt voor je verhaal! Het is inderdaad lastig om erover te hebben, terwijl het mij misschien zou kunnen opluchten.

Fricai

Hey .Water, welkom! :wave:

Citaat van: .Water op juni 10, 2018, 07:37:09 PMDe term aseksualiteit term ken ik al een paar jaar, voordat ik al seks had. Ik dacht toen dat ik nog steeds in mijn laatbloeier fase zat, maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen.

Je kan nooit 100% zeker weten dat het niet alsnog komt, maar ik zou zeggen: Als je je zo voelt en je bent al 20, is aseksualiteit wel een logische aanname. ;)