Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

23 juni 2018, Roze Zaterdag in Gouda

Gestart door AceVentura, juni 16, 2018, 10:30:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Tijdens de Pride Walk in Den Haag kreeg ik een flyer over de Roze Zaterdag in Gouda, die is op 23 juni, volgende week dus al!
Ik twijfel nog een beetje of ik daar naartoe ga, en ik dacht dat het misschien leuk is om ook daar met een groepje van hier naartoe te gaan.

Er is een hoop te doen, het programma:
10:00-17:00    Informatiemarkt, Centrum
10:00-20:00    Podiumprogramma, Markt
11:00-12:00    Geloofsviering, Sint-Janskerk
12:30-13:45    Pride Walk, Centrum
20:00-00:00    Diversiteitsconcert, Markt
10:00-17:00    Side-Acts,  4 locaties in het centrum
Meer informatie vind je op https://rozejaargouda.nl/roze-zaterdag

Alleen met de geloofsviering heb ik persoonlijk niet zo veel, verder ziet het er leuk uit.

Zijn er meer geïnteresseerden?

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Normaal ben ik hier graag voor in, maar nog steeds gaan bij mij andere dingen vóór op dit moment.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Jammer Edewecht. Keuzes maken hoort er ook bij, en soms zijn andere dingen even belangrijker.  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Speaker

Misschien handig te weten, COC heeft een bericht op twitter gedeeld waarin vermeld wordt dat Gouda die dag niet bereikenbaar is per trein. Er rijden wel bussen naar het stadion

Link: https://rozegolf.net/2018/06/17/roze-zaterdag-23-juni-in-gouda-is-onbereikbaar-per-trein/amp/?__twitter_impression=true

AceVentura

Bedankt voor de info Speaker, dat is goed om rekening mee te houden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Helaas kan ik zaterdag er niet bij zijn, andere dingen gaan voor, voor degene die wel gaat, veel plezier alvast! :cake:

AceVentura

Jammer dat je er niet bij bent Jan H.
Zelf zal ik zaterdag wel in gouda zijn, wel ben ik er zonder ace vlag. Ik ben samen met iemand anders in een rolstoel en daar zal ik achter lopen, dan is een vlag toch minder praktisch ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

het word fris morgen, neem je het mee als dekentje ;) Niet dat het veel zal helpen denk ik

AceVentura

Positief gezien verwachten ze dat het morgen al weer warmer is dan vandaag  ::)

Of die vlag dan gaat helpen weer ik ook niet ;D een extra trui ga ik zeker meenemen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Vandaag is/was de Roze Zaterdag  :cheerleader:

Het weer was vooraf even spannend met de weersverwachtingen. 'smorgens was het toch al aardig op temperatuur, dus ik heb de gok gewaagd en geen trui meegenomen, en dat was terecht. Niet heel veel later kon ik m'n jas ook opbergen.
Het probleem met niet rijdende treinen en daardoor verwachtte parkeerdrukte hadden ze goed opgelost. Met borden kwamen we direct bij een groot parkeerterrein uit vanwaar een pendelbus ons naar het station bracht. Vanaf daar was met roze voetjes op de stenen, een regenboog zebrapad en bomen gehuld in regenboogkleuren de route naar het centrum uitgezet.
Daar aangekomen was te merken dat de hele stad in het teken van LHBT stond. Overal gingen regenboogvlaggen, roze vlaggen, ballonnen in regenboog kleuren en nog veel meer creatieve dingen. Daardoor hing er ook een veilige ons-kent-ons sfeer, ondanks dat je natuurlijk meer vreemden dan bekenden ziet op zo'n dag ::)
Om 12:30 had een grote menigte zich verzameld bij het beginpunt van de Pride Walk, en werden er vrijwilligers gezocht met met de enorme regenboogvlag van het COC te lopen. Toen de stoet eenmaal op gang kwam was het een lange stoet van kleurrijke mensen en vlaggen. De stoet was vele meters lang, en door de smalle straatjes waar we doorheen gingen werd de stoet alleen maar langer ;D Langs de route stonden mensen die minstens zo kleurrijk waren als de deelnemers aan de Pride Walk, sommigen begonnen te zingen, klappen of anders toe te juichen. Het was een mooie route langs mooie plekjes in Gouda en het eindigde op de Markt waar ook het grote podium was.
Toen eenmaal iedereen binnen was begon de activiteit op het podium met een toespraak van de burgemeester van Gouda die toch vooral benadrukte hoe Gouda open staat voor diversiteit in alle vormen die er zijn. Daarna was de beurt aan Tanja Ineke, voorzitter van het landelijke COC. Ze haalde wat cijfers van het CBS aan over de LHBT acceptatie in Nederland, en dat dat op papier de goede kant op gaat. Wel benadrukte ze daarbij "op papier", want een groot percentage van de mensen die hun geaardheid op straat laten zien hebben hier ook nare dingen door meegemaakt. In het kort zei ze dat als "Je mag wel homo zijn, maar niet homo doen", een zin die ze met alle letters als LHBT herhaalde. Met doen doelde ze daarbij op het hand in hand lopen, elkaar een zoen kunnen geven, enz. Dat is het verschil wat met échte acceptatie steeds kleiner zou moeten worden.
Wel leuk was dat ik ook iemand zag met een Ace vlag geschminkt op haar wang. Helaas waren mijn ring en paarse polo niet voldoende om de herkenning wederzijds te maken. Wel goed om te weten dat ik in ieder geval niet de enige was, stiekem toch ook een beetje balen dat ik dan m'n eigen vlag niet bij me had.
Wat ik opmerkelijk vond is dat er gedurende de dag iemand trouwde op het gemeentehuis. Wat ik daar opmerkelijk aan vond is dat het juist op zo'n dag een heterostel was ;)  terwijl het gemeentehuis zich te midden van alle activiteiten bevind ;D Maar ach, hetero's horen er natuurlijk ook gewoon bij :D
Rond 19:00, na een diner bij de lokale Griek, ben ik weer naar huis gegaan. Het feest gaat nog lang door, en voor mij is het een mooie dag geweest.

Op naar de volgende Roze Zaterdag !  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Mooi verslag Ace! Spijtig dat ik er niet bij was, maar uitnodigend om er de volgende keer wel weer bij te zijn.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Zeker jammer dat je er niet bij was Edewecht, daar is nu niets meer aan te doen. Als ik het goed begrepen heb is volgend jaar Venlo aan de beurt. Dat is voor mij een stuk verder weg, en mogelijk voor jou weer een stuk gunstiger.

Voor wie interesse heeft in een vollediger verslag van de toespraak van Tanja Ineke:
http://www.coc.nl/gay-parade/coc-op-roze-zaterdag-tijd-voor-verbod-discriminatie-transgender-en-intersekse-personen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Venlo of Gouda maakt voor mij niet veel uit.
Maar okee, herkansing in augustus juli (!) dit jaar: de Gay Pride in Amsterdam.

Dat wil zeggen: de traditionele Canal Parade vindt plaats op 4 augustus, maar de Pride Walk (waar wij inmiddels goed in zijn ;D ) op zaterdag 28 juli.

Ik zal een apart topic aanmaken over deze meeting.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)